طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان استان امروز (۷ بهمن‌ماه) ابری بارانی و با نفوذ سامانه بارشی تا صبح جمعه (۸ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات در بخش‌های جنوبی همراه با بارش باران و در نیمه شمالی استان بارش باران و برف و در ارتفاعات مه و بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

 برفی و بارانی

باران شدید در راه کشور

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از پنجشنبه شب تا جمعه شب (۷ تا ۸ بهمن‌ماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و از پنج شنبه تا شنبه (۷ تا ۹ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما و یخبندان سطح زمین به‌ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

از شنبه تا دوشنبه (۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در نواحی پرتردد در بعضی ساعات انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین آباد) با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین آسمان تهران فردا (۸ بهمن‌ماه) قسمتی ابری به‌تدریج صاف و وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳ و ۱- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای شنبه (۹ بهمن‌ماه) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۴ و صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

 برفی و بارانی

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: هم اکنون بارش شدید برف باعث کندی عبور و مرور وسایل نقلیه از محور هراز و فیروزکوه شده است.

ایرج کهریزی فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران در خصوص اوضاع ترافیکی و جوی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم‌به‌حرم، اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه از دو مسیر رفت و برگشت محور هراز به دلیل بارش برف و بوران شدید و مقطعی در محدوده امامزاده هاشم(ع) نیمه سنگین در جریان است و خودروها به مرور درحال عبور از این محور مواصلاتی کشور هستند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه عوامل راهداری با آمادگی صددرصدی در سطح محورها حاضر و مشغول پاکسازی سطح جاده‌ها هستند، گفت: به دلیل برف سطح محورهای هراز و فیروزکوه بسیار لغزنده شده و رانندگان با احتیاط بیشتری تردد میکنند.
وی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده، تاکید کرد: تردد در محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم‌به حرم روان و عادی گزارش شده خودروها بدون ترافیک در حال عبور از این محورها هستند.

 برفی و بارانی

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران، رخ نداده، ابراز کرد: مسافرانی که سفر ضروری را در پیش ندارند از ورود به محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه خودداری کرده و مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کنند.

 برفی و بارانی

وی بیان کرد: عوامل پلیس راه با آمادگی صددرصدی در سطح محورها حاضر بوده و از ورود خودروهایی که فاقد تجهیزات زمستانه به خصوص زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ شکن هستند جلوگیری به عمل می‌آورند.
کهریزی گفت: هموطنانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه را دارند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ سفری کم خطر را سپری کنند.
فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران، یادآور شد: مسافرانی که الزام به شروع سفر دارند، میبایست با به همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانه مانند زنجیر چرخ، پوشاک گرم و غذای کافی، باک پر از بنزین، همچنین اطمینان از سالم بودن سیستم فنی و گرمایشی خودرو وارد محورهای کوهستانی شوند و عوامل پلیس راه از ورود خودروهایی که این تجهیزات را به همراه نداشته باشند جلوگیری به عمل خواهند آورد.

ورود ابرهای باران‌زا به ایران

 برفی و بارانی