نشنال اینترست( The National Interest)یک نشریه آمریکایی در زمینه روابط بین‌الملل است که هر ماه دو بار از سوی مرکز نشنال اینترست منتشر می‌شود. نشنال اینترست با مکتب واقع‌گرایی اندیشه سیاست خارجی پیوند دارد. این نشریه را اروینگ کریستول متفکر نومحافظه کار در سال ۱۹۸۵ تأسیس کرد و تا سال ۲۰۰۱ سردبیر آن بود.

حمله آمریکا به سوریه

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

گزارش مجله نشنال اینترست

مجله آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی درباره حملات آمریکایی و ائتلاف آمریکایی به عراق و سوریه به بهانه مبارزه با داعش، نوشت: با وجود این‌که داعش پس از شکستش در عراق و سوریه دیگر تهدیدی جدی محسوب نمی‌شود، حملات هوایی آمریکا و ائتلاف به  این دو کشور همچنان ادامه دارد.

 در این گزارش آمده است: با توجه به اطلاعات نیروی هوایی ایالات متحده، تعداد حملات هوایی طی سال‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. ائتلاف در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۴۲۴ حمله هوایی و در اکتبر سال ۲۰۲۰ تنها ۱۴ حمله هوایی انجام داد.

مجله آمریکایی نشنال اینترست افزود: جنگنده‌های آمریکایی از مدل رپتور در عملیات شناسایی و هدفگیری فرماندهی مرکزی ایالات متحده مشارکت کردند و جنگنده پیشرفته F-۲۲ هم در این حملات مورد استفاده قرار گرفته است.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

جنگنده پیشرفته F-۲۲

لاکهید مارتین اِف-۲۲ رَپتور  Lockheed Martin F-22 Raptor) به معنی پرنده شکاری، جنگنده تاکتیکی نسل پنجمِ تک‌سرنشین، دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است که برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توسعه داده شده‌است. جنگنده اف-۲۲ یکی از گران‌ترین، پیشرفته‌ترین و توانمندترین جنگنده‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌است. با توجه به برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا، اف-۲۲ در درجه اول به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شد، اما این جنگنده دارای قابلیت‌های هواگرد تهاجمی، جنگ الکترونیک و شنود الکترونیک نیز هست. ساخت بیشتر بخش‌های بدنه، سامانه سلاح‌ها و انجام مونتاژ نهایی بر عهده پیمانکار اصلی پروژه، لاکهید مارتین بود و بوئینگ هم وظیفه ساخت بال‌ها، بدنه پشتی، بخش‌های اویونیک و سامانه آموزشی را بر عهده داشت.

حمله آمریکا به سوریه

تیپ ملانیا و همسرش دونالد ترامپ در میامی آمریکا + تصاویر