مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست  کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص مطالب مطروحه در این جلسه گفت: بیشتر مباحث پیرامون جهت‌گیری‌های بودجه سال آینده بود و تحلیلی از آسیب‌های بی تدبیری در بودجه طی سنوات گذشته و اثرات مثبت یا منفی آن در زندگی مردم  ارائه شد.

جزئیات تخصیص یارانه ارزی ۴۰۰ تومانی

وی با بیان اینکه از این آسیب شناسی به مسیری رسیدیم که جهت‌گیری‌های دولت و مجلس باید به چه شکلی در سال آینده باشد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین محورها کنترل تورم است که ریشه های تورم شناسایی و دقیقا هدف گیری شده است و مشخص شده که کنترل منابع و مصارف کشور نباید منجر به استقراض از بانک مرکزی شود و از سوی دیگر برای ایجاد انضباط بانکی شورای پول و اعتبار مکلف شده و دولت برای آن ها دیگر تکلیفی مشخص نمی‌کند.

کالاهای وارداتی که یارانه ارزی دریافت می‌کنند + اسامی

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما به این موضوع نیز توجه داشتیم که خالص دارایی خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا نکند تا منجر به افزایش پایه پولی شود، بنابراین از ابعاد مختلف در بودجه سال آینده دقت شده که به یک ثباتی در اقتصاد کشور برسیم تا مردم احساس اطمینان کنند و این اقتصاد برای آن ها قابل پیش بینی باشد و بتوانند سرمایه گذاری کنند.

یارانه ارزی نجومی برای سفرهای تفریحی خارجی

سال آینده ارز ۲ نرخی در بازار وجود نخواهد داشت، یارانه‌ای که از طریق دو نرخی کردن ارز پرداخت می شد، در سفره مردم قرار نگرفته است.