چاپ کاغذ بسته بندی یکی از سرویس‌هایی است که در شرکت‌های مختلف به جهت زیباسازی بسته‌بندی انجام می‌شود که هم ممکن است بر روی کاغذ کرافت و هم کاغذ پوستی انجام شود. همانطور که می‌دانید اهمیت بسته‌بندی و نیز  کاغذ بسته بندی در طی سال‌های گذشته بیشتر شده است و اگر صاحب یک کسب و کار باشید، به خوبی می‌تواند بر روی فروش‌تان نیز تأثیرگذار باشد.

z1

در واقع حتی اگر خودتان وارد یک فروشگاه شوید، برای خرید یک جنس مانند لباس به اولین موردی که توجه می‌کنید، نوع بسته‌بندی و طرح‌های چاپ شده روی آن است. لذا چاپ روی کاغذ بسته بندی لباس یکی از عوامل با اهمیت در کسب و کارها بوده که در نظر گرفتن آنها بسیار مهم است. ضمناً ناگفته نماند که چاپ روی کاغذ در سایز و جنس‌های مختلف انجام می‌شود که در ادامه به مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

چاپ روی کاغذ کرافت

معمولاً برای تهیه کاغذ کرافت از ضایعات چوب استفاده می‌شود که از جمله بهترین متریال‌ چاپ به عنوان بسته‌بندی به شمار می‌رود. دقت کنید که کاغذ کرافت در انواع مختلفی وجود دارد که بنا به نیاز می‌توان نسبت به تهیه هر کدام اقدام کرد. در واقع اگر برای بسته‌بندی میوه نیاز به چنین کاغذی دارید، کافی است که نوع نازک آن را تهیه کنید چرا که هم دارای وزن سبک‌تری است و هم در برابر رطوبت و هوا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

در کنار این موارد چاپ روی کاغذ بسته بندی کرافت بر روی مواردی چون پوشاک برای کاغذ بسته بندی لباس نیازمند تهیه کاغذ کرافت با گرماژهای بالاتر است. به طور کلی هر چه ضخامت رول کاغذ کرافت بیشتر باشد، هزینه‌های چاپ روی آن نیز افزایش می‌یابد. از ویژگی‌های چاپ کاغذ روی کرافت می‌توان به جنس بسیار عالی و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به سایر کاغذها اشاره کرد. ضمناً این نوع کاغذ ضرری برای طبیعت و محیط زیست نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید طرح‌هایی که بعنوان چاپ روی کاغذ کرافت در نظر گرفته می‌شوند بر روی رنگ زمینه این نوع کاغذ به چاپ می‌رسند. یعنی کاغذ کرافت دارای یک یک زمینه است که طرح دلخواه‌تان بر روی آن به چاپ می‌رسد. بنابراین پر واضح است که باید در انتخاب طرح مورد نظرتان، رنگ زمینه کاغذ را نیز لحاظ کنید. توصیه‌ی ما این است که شاید بهتر باشد از طرح‌های بعنوان چاپ روی کاغذ بسته بندی کرافت استفاده کنید که تک رنگ باشند. 

z2

چاپ روی کاغذ پوستی

کاغذ پوستی نوع دیگری از انواع کاغذ است که می‌توان طرح‌های دلخواه را بر روی آن منتشر کرد. از ویژگی‌های این نوع کاغذ می‌توان به رنگ شیری که طبیعتاً نیمه شفاف بودن آن را مشخص می‌کند، اشاره کرد. همچنین این نوع کاغذ دارای یک سمت روغنی و یک سمت زبر است. ضمن اینکه  بیشترین استفاده از کاغذ پوستی با طرح‌های گوناگون در بسته‌بندی کفش یا لباس خواهد بود. 

توجه داشته باشید که چاپ روی کاغذ بسته بندی پوستی که ممکن است نسبت به دیگر کاغذها نازک‌تر باشد از حساسیت‌های بیشتری برخوردار است و احتمال افزایش هزینه‌ها نیز وجود دارد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان درج لوگو، آرم یا حتی نام برندتان نیز بر روی کاغذ پوستی وجود دارد.

اهمیت چاپ روی کاغذ بسته بندی

همانطور که می‌دانید رقابت در دنیای کسب و کار آنقدر شدت یافته است که با هر وسیله و ترفندی باید گوی سبقت را از رقیبان ربود. یکی از کارهایی که برای این منظور می‌توان انجام داد، استفاده از بسته‌بندی‌های جذاب با طرح‌های درجه یک است که می‌توان بر روی کاغذهای کرافت یا پوستی در نظر گرفت. البته ناگفته نماند که درج طرح دلخواه بر روی چنین کاغذهایی حتماً باید توسط شرکت‌های صاحب سبک و با تجهیزات کامل انجام شود که در ادامه به یکی از بهترین شرکت‌ها در این حوزه اشاره خواهیم کرد.

z3

چاپ روی کاغذ بسته بندی با استفاده از خدمات آی آر چاپ

حال که با چاپ روی کاغذ پوستی و کرافت آشنا شده‌اید، مطمئناً باید از آن برای کسب و کاری که به آن مشغول هستید، استفاده کنید. البته برای این منظور حتماً باید از شرکت‌های معتبر بکارگیری کنید. پیشنهاد ما استفاده از سایت ایران چاپ ( آی آر چاپ) است که می‌توانید چنین خدماتی را به بهترین شکل ممکن در اختیار داشته باشید. لذا برای چاپ روی کاغذ بسته بندی چه بر روی کاغذ پوستی و چه بر روی کاغذ کرافت، ابتدا طرح و اندازه‌ی مورد نظرتان را برای متخصصان آی آر چاپ ارسال کنید تا در صورت نهایی شدن اقدام به چاپ آن بر روی کاغذ مدنظرتان شود. ضمناً برای هر گونه ارتباط با مشاوران این تیم کافی است که از شماره تماس‌های قرار داده شده استفاده نمایید.