اره ها می توانند از ساده ترین سبک ابزار برش گرفته تا قطعات پیشرفته ماشین آلات قدرتمند متفاوت باشند. اره برقی، یکی از انواع اره می باشد که در صنعت چوب و سایر مشاغل کاربرد فراوانی دارد. بسته به شغل یا سرگرمی هایی که به آنها علاقه دارید، نوع اره هایی که شما دارید یا می خواهید داشته باشید، بطور چشمگیری متفاوت خواهد بود. هر کسی در صنعت ساختمان به احتمال زیاد به انواع مختلفی از اره ها نیاز دارد. نجاران یا هر شخصی که دارای کارگاه چوب خانگی است به مجموعه ای از اره ها نیاز دارد. فروشگاه اینترنتی گنج کالا، آماده ارائه خدمات در زمینه فروش انواع اره برقی، با بهترین کیفیت برای شما عزیزان می‌باشد.

علاوه بر این، اگر تمایل دارید که قفسه های منزل خود را بسازید، حصار باغ بسازید و یا درختان و درختچه های بلند خود را هرس کنید، چند نوع اره وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. دانستن اینکه به کدام اره احتیاج دارید ممکن است اندکی زمانبر باشد. بنابراین، ما انواع اصلی اره های موجود، نحوه عملکرد آنها و بهترین استفاده از آنها را در ادامه شرح خواهیم داد.

انواع اره برقی:

  • اره گردبر

این اره به دلیل تیغه دایره ای شکل خود، اره گرد بر نامگذاری شده است. تیغه دایره ای آن، با سرعت بالا می چرخد ​​و توسط کاربر هدایت می شود تا قطعاتی که در زیر آن ثابت شده است، برش دهد. اره برقی گردبر، به دلیل تنوع و قابلیت حمل بسیار محبوب هستند. بر خلاف اره رومیزی، این اره ها نسبتا سبک هستند. بنابراین، می توان آنها را به راحتی به محل های مختلف ساخت و ساز منتقل کرد یا در مکان های مختلف به راحتی استفاده کرد. آنها همچنین با تعدادی از انواع تیغه های مختلف سازگار هستند. این تیغه ها، اره گردبر را قادر می سازد تا مواد مختلف از جمله سنگ، فلز، چوب، پلاستیک و سرامیک را برش دهند.

  • اره فارسی بر

اره فارسی بر یا اره برقی میتر، مشابه اره های گردبر عمل می کنند، زیرا دارای یک تیغه گرد هستند که برای برش مواد به سمت پایین کشیده می شود. با این حال، اره فارسی بر به طور خاص، برای ایجاد برش های زاویه دار دقیق طراحی شده است. زمانی که می خواهیم دو تکه چوب، به طور یکپارچه در یک زاویه به هم متصل می شوند از اره فارسی بر استفاده می‌کنیم. اره های میتر به شما امکان می دهند ابزار را به صورت سفارشی تنظیم کنید تا هر گونه زاویه برش مورد نیاز شما ایجاد شود.این اره ها برای برش قالب، ضروری هستند.

  • اره ترکیبی

یک اره ترکیبی مانند یک اره میتر یا فارسی‌بر است. دارای تیغه ای مشابه است که به جای اهرم محوری روی بازو کار می کند و به کاربر، فرصت بیشتری برای تنظیم برش های پیچیده تر می دهد. این اره ها می توانند برش های میتر، مستقیم و مرکب ایجاد کنند و از لحاظ کارایی و دقت بسیار مناسب هستند.

  • اره مویی

اره مویی، یک ابزار برقی دستی است که می تواند برش های مستقیم و منحنی ایجاد کند. دارای تیغه ای به سمت پایین است که توسط دسته بالایی هدایت می شود و می تواند در دو نوع سیم دار و بی سیم عرضه شود. اره مویی، سبک وزن است و به راحتی قابل حمل می باشد. همچنین، نسبتا بی صدا است و برای برش الگوهای مواد نازک، مانند تخته سه لا، مناسب ترین گزینه است. تیغه های ضخیم تر برای اره مویی، این امکان را به اره مویی می دهد که فلز، کاشی یا سرامیک را نیز برش دهند. اره مویی، یک ابزار همه کاره است که در مصارف نجاری و خانگی، کاربرد زیادی خواهد داشت.

  • اره نواری قابل حمل

اره های نواری قابل حمل، دارای تیغه ای حلقه ای هستند که برای برش روی 2 چرخ کار می کند. مزیت این ابزار این است که می توان آن را به راحتی منتقل کرد، اما فقط برای برش وسایل کوچکتر، مانند لوله مناسب است. این ابزار به ویژه در بین مشاغل فلزکاری، لوله کشی و جوشکاری محبوب است.

اره زنجیری ( گنج کالا )

  • اره زنجیری

اره زنجیری، با استفاده از یک زنجیر متصل که در اطراف یک تکه فولاد می چرخد، با دندان های مخصوص طراحی شده، که با سرعت زیاد چوب را برش می دهند. بیشتر برای برش چوب، قطع کردن و یا کوتاه کردن درختان استفاده می شود. اره برقی زنجیری، دارای منابع مختلفی از جمله موتورهای گازی، موتورهای باتری یا موتورهای الکتریکی سیم دار است. اره زنجیری با موتورهای گازی، بیشترین قدرت را دارد. با این حال، استفاده از آنها نیز دشوارتر است. زیرا بیشترین ارتعاش را دارند. اره زنجیری که از باتری یا کابل های برقی تغذیه می کند، برای کارهای طولانی مدت بهتر است. زیرا خستگی کمتری را برای کاربر ایجاد می کند.

  • اره کاشی بر

این اره ها، مانند اره های گردبر هستند و قابلیت حمل دارند. در حالی که بزرگتر از یک اره گردبر استاندارد هستند. اره برقی کاشی بر برای برش فلز یا سنگ تراشی در نظر گرفته شده اند و دارای تیغه های صاف و بدون دندان هستند که به طور خاص، برای برش مواد انتخاب شده، طراحی شده اند. گاهی اوقات این اره ها برای کاهش گرد و غبار، هنگام استفاده به خط آب متصل می شوند.

  • اره کف رنده

اره کف رنده، یک ابزار تخصصی است که برای کمک به نصب کفپوش، از جمله چوب سخت، لمینت و غیره طراحی شده است. این دستگاه می تواند برش های مستقیم و همچنین برش های میتر ایجاد کند و به عنوان جایگزینی قابل حمل، برای اره رومیزی طراحی شده است، که می تواند هر کار برشی را که ممکن است در هنگام چیدن کفپوش با آن روبرو شوید انجام دهد.

  • اره پانل

این نوع اره برقی، مشابه اره های رومیزی عمل می کنند، اما قابلیت برش به صورت عمودی یا افقی را دارند. این اره ها معمولا در تولید تابلوهای راهنمایی، کابینت سازی و سایر صنایعی که در آنها نیاز به برش پانل های بزرگ است استفاده می شود.

  • اره نوسانی یا مولتی کاتر

این ابزار مانند یک آسیاب با اتصال تیغه به نظر می رسد. اره برقی مولتی کاتر، آنقدر سریع نوسان می کند که هنگام استفاده از آن، اندکی احساس لرزش ایجاد می شود. این اره ها، تنوع زیادی دارند، زیرا نه تنها می توانند برش دهند، بلکه می توانند سوهان و دوغاب را آسیاب کنند، بتراشند و بردارند.

  • اره بازویی شعاعی

این اره دارای یک تیغه چرخشی دایره ای است که به بازویی متصل شده است که روی میز قرار گرفته است. بازو را می توان در زوایای مختلف حرکت داد تا کاربر بتواند به برش های مستقیم ، برش های میتر و برش های ترکیبی دست یابد.

اره قطبی

  • اره قطبی

اره های قطبی از یک قطب تلسکوپی با اره برقی متصل به انتهای مخالف دسته تشکیل شده است. این اره ها، برای هرس و پیرایش پرچین ها و درختان با ارتفاع بلند، بدون نیاز به استفاده از نردبان طراحی شده اند. اره های قطبی را می توان از باتری تغذیه کرد. بنابراین، این اره ها می‌توانند به حالت شارژی، برقی یا موتور گازی باشند.

  • اره روتاری

اره برقی روتاری، دارای تیغه کوچکی هستند که به دسته مته متصل شده اند. اره های روتاری، نوعی اره هستند که از باتری های قابل شارژ و یا سیم برق استفاده می کنند. این اره ها به اندازه کافی متنوع هستند که می توانند در پروژه های مختلف از جمله ساخت و ساز، خانگی یا صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرند. آنها جایگزینی برای اره های دستی هستند و مخصوصا برای برش دیوارهای گچی، روکش یا الگوها مفید هستند.

در نهایت شما هنگام خرید اره باید نسبت به کاری که میخواهید انجام دهید اره مناسب خود را انتخاب نمایید چون که هر اره ای کارایی خاص خود را دارد و ما باید نسبت به کار مورد نظرمان اره خود را انتخاب نماییم تا به نتیجه دلخواه خود برسیم.