نماهای خارجی ساختمان

انواع نمای خارجی به خصوص نمای ساختمان خشک شیشه ای در انواع مختلفی از سیستم ها طراحی و عرضه می شوند. نمای شیشه ای کرتین وال، اسکای لایت یا سقف شیشه ای، نمای اسپایدر، نرده شیشه ای یا هندریل و … از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای در ساختمان های تجاری و اداری می باشد.

کرتین وال شیشه ای نمای مدرن ساختمان های اداری و تجاری

با پیشرفت در فناوری شاهد نماهای شیشه ای بسیار خاص، انعطاف پذیر و مقاوم با نام کرتین وال یا کرتن وال (Curtain Wall) در سطح شهر ها هستیم. اجرای کرتین وال جزو خدمات بسیار ارزنده و منحصر به فرد شرکت های ساختمانی یا شرکت های تولید کننده است. شرکت آرمن طرح و نما، مشاور طراحی، تولید کننده و مجری انواع نماهای خشک شیشه ای سیستم کرتین وال، نمای اسپایدر، سرامیک خشک و … می باشد.

10

اجرای نمای مدرن شیشه ای کرتین وال پروژه ساختمان دانشور

نمای شیشه ای کرتین وال (Curtain Wall)

نمای کرتین وال (دیوار پرده ای) از انواع نمای شیشه ای خارجی هستند که در ساختمان های بلند و مرتفع قابل استفاده می باشد. نمای کرتین وال شیشه ای یکی از مدرن ترین و محبوب ترین پوشش های نمای ساختمان است.  وزن بسیار کمی نسبت به سایر مصالح دارد، به راحتی نصب می شود و دارای مقاومت بالا است. در این نوع از نماهای خارجی از شیشه و پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود. از مزایای استفاده از این نما می توان به  عایق حرارتی، استحکام صفحات شیشه ای در قاب های آلومینیومی، تسهیل در نصب، سدی برای نفوذ آب و گرد و غبار، امکان تعبیه پنجره های تهویه و متحرک و… شاره نمود.

قیمت نصب و اجرای نمای شیشه ای کرتین وال

از فاکتورهای موثر در قیمت نمای کرتین وال، قیمت پروفیل آلومینیوم و شیشه نمای ساختمان جهت ایجاد سازه اصلی ساختار کرتین وال می باشد. که هنگام سفارش و خرید نمای شیشه ای کرتین وال باید به آن دقت شود.

1- کیفیت و برند پروفیل هایی که استفاده می شود

2- نوع شیشه ی بکار رفته و کیفیت شیشه

3- مساحت و موقعیت نصب

4- مهارت نیروی اجرایی

5- ضمانت و گارانتی

نمای ساختمان دو پوسته کرتین وال شیشه ای

نمای شیشه ای دو پوسته کرتین وال را می توان بهترین نوع نما در عصر حاضر دانست، زیرا در برابر صوت، ضربه، حرارات، هوا و رطوبت عایق است. تفاوت اصلی و مهم این نما با سایر نماها، وجود فاصله ای بین دو پوسته بیرونی و داخلی است. سازه نگهدارنده نمای شیشه ای دو پوسته به شکل خرپای آویزان است که به صورت معلق توسط لوله های خاص اجرا می شود. همانند سایر نماهای لامل شیشه ای تحمل بار سازه ای بر عهده چهارچوب و یا همان قاب نما است و جدا از سازه اصلی عمل می کند.

اسکای لایت (Skylight) یا سقف شیشه ای

اسکای لایت یا سقف شیشه ای از شیشه لمینت شده با یک لایه ی نازک پلاستیکی که بین دو تکه شیشه ای تحت فشار قرار گرفته ساخته می شود. اسکای لایت (Sky Light) ساختاری است که نور را عبور می دهد. تامین نور ساختمان هایی که دارای سقف شیشه ای اسکای لایت می باشند، توسط نور طبیعی آفتاب صورت می گیرد. به همین خاطر در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. سقف های اسکای لایت با آب بندی ویژه مانع از نفوذ آب شده و در شرایط سخت آب و هوایی دچار آسیب نمی شوند. از این سیستم در طراحی سقف استخرهای شنا، مجتمع های ورزشی، مراکز تجاری و گالری های هنری و نمایشگاه ها و… استفاده می شود.

12

آرمن مجری نمای اسکای لایت (سقف شیشه ای) و پارتیشن اداری در پروژه ویلای منظر دریا نوشهر

قیمت طراحی و اجرای  سقف شیشه ای

سقف شیشه ای یکی از پرکاربرد ترین نماها در فضاهای مدرن مثل سقف استخر ها، سقف سالن های مجلل به خصوص رستوران و هتل های لوکس … است. علی رغم اینکه ممکن است قیمت این نمای شیشه ای گران به نظر برسد اما کاملا صرفه اقتصادی دارد چون هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و امکان شکستن آن نیست.

سقف شیشه ای Skylight در چه مکان هایی کاربرد دارد

  • مکان هایی که وظیفه اصلی آنها پوشش دهی سقف به کمک سازه های فضایی باشد معمولا از ساختار شیشه ای اسکای لایت Skylight استفاده می شود.
  • تراس برج ها و ساختمان های بلند که از فضای سبز دور شده اند، می توان تراس هایی  در آن ها ساخت که در آن از فضای سبز شخصی استفاده کرد. صد البته نورگیری این فضاهای سبز نیز مساعد خواهد بود.
  • سقف شیشه ای ثابت یا متحرک برای استخر های سرپوشیده
  • سقف شیشه ای برای تراس و آلاچیق ها ویلاها

نرده شیشه ای، بالسترید شیشه ای یا هندریل

نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای به عنوان یک نمای ایمن در اطراف محوطه بالکن، استخرهای شنا، فضاهای عمومی ورزشگاه ها استفاده می شود. از مزیت های اصلی بالسترید شیشه ای ( به نرده ها با طراحی خاص بالسترید گفته می شود) می توان به زیبایی شناختی نمای محیط، مقاومت در عوامل آب و  هوایی مانند رطوبت نیز اشاره نمود. از دیگر مزایای این نرده ها مراقبت و نظافت آسان آنهاست که به راحتی با یک دستمال و محلول پاک کننده تمیز می شود. شفافیت موجود در ظاهر این نرده ها سبب می شود نمای اطراف به راحتی قابل رویت باشد. از نرده های شیشه ای می توان در انواع نمای شیشه ای مدرن مسکونی و ویلایی بهره برد.

13

اجرای نمای نرده شیشه ای اسپایدر پروژه هتل اسپیناس پالاس

عوامل موثر بر قیمت جان پناه شیشه ای

قیمت نرده های شیشه ای به عوامل مختلفی مانند نوع شیشه، نوع پایه های نگهدارنده شیشه، هزینه حمل و نقل و نصب بستگی دارد.

انواع نرده شیشه ای

  • مکان های مسکونی یا تجاری
  • تراس های برج و ساختمان های بلند
  • استخرها

نمای شیشه ای اسپایدر (spider)

نمای شیشه ای اسپایدر، یک نمای مدرن شیشه ای است که اتصالات فولادی ضد زنگ با کیفیت، صفحات شیشه ای را با یک ساختار منسجم پشتیبانی میکند. اتصالات فولادی، به منظور جذب کلیه بارهای استاتیک و دینامیکی یعنی انبساط انقباض های ناشی از اختلاف دما، وزن مرده شیشه در نمای شیشه ای طراحی شده است. به عبارتی نمای اسپایدر یکی از انواع نمای شیشه ای در حالت کرتین وال است که می توان بسیاری از حالات شیشه را در آن به کار برد. از جمله موارد استفاده از این ساختار نما می توان به ساخت نمای عادی و شیبدار، نما های دو لایه، شیشه های سقفی یا نورگیر، پارتیشن شیشه ای، نرده ی شیشه ای یا جان پناه ها و … اشاره کرد.

پارتیشن شیشه ای Office Partitions

 پارتیشن شیشه ای با شرایط غیر باربری، به منظور تقسیم بندی فضای داخلی با شکلی زیبا مورد استفاده قرار می گیرد و دارای چارچوب های آلومینیومی هستند که از سقف به کف امتداد یافته اند. پارتیشن های شیشه ای ضمن حفظ نور یکسان، تقسیم بندی مساوی در محیط را نیز انجام میدهد. پارتیشن اداری را می توان یکی از نقش های اصلی در طراحی دفاتر دانست که در نوسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان فضای اداری دفتر کار شما مورد استفاده می باشد. از پارتیشن های اداری به خصوص در فضای بزرگ بسیار استفاده می شود و شما می توانید از پارتیشن های جذاب، مدرن و مقرون به صرفه استفاده داشته باشید.

14

شماره تماس: 02144962708

آرمن مجری نما: r-men.com

آدرس: تهران، اشرفی اصفهانی، خیابان پیامبر، خیابان اسکندرزاده، گلستان نوزدهم، پلاک 6، طبقه اول