در این مقاله ضمن مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد، به این سوال پاسخ می دهیم که ارزش خرید کدام یک از این تبلت ها بیشتر است. سامسونگ و اپل، هریک طرفداران خاص خود را دارند که محصولات این دو شرکت را بی رقیب می دانند. اما لنوو را نباید نادیده گرفت. این شرکت در طول سالیان اخیر، در بازار تبلت بسیار خوش درخشیده است. تبلت هایی با کیفیت ساخت بالا و در عین حال قیمت مناسب، Lenovo را به یکی از بهترین تولید کنندگان تبلت در جهان تبدیل کرده اند. در عین حال نمی توان کیفیت و تنوع و خلاقیت های سامسونگ و اپل را فدای قیمت بیشتر آنها کرد. بسیاری از افراد تمایل دارند که حتی در مقابل پرداخت مبالغ بالا، یک آیپد یا تبلت سامسونگ داشته باشند. مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد در این مقاله از زودکمک، با این هدف نوشته شده  که بدانیم خرید کدام یک از تبلت ها نظر اقتصادی، مقرون به صرفه تر است.

مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد

برای مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد، باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کرد. ارزش خرید هریک از این محصولات زمانی مشخص می شود که قابلیت های متنوع آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. تبلتی با سخت افزار متوسط و ساختار نه چندان حرفه ای، بدون شک ارزش خرید بالایی نداشته و نباید هم قیمت با یک پرچمدار به فروش برسد. کارشناسان تعمیر آیپد، تایید می کنند که کیفیت ساخت قطعات تبلت های apple بسیار بالاست. اما این به معنی بی کیفیت بودن محصولات Samsung و Lenovo نیست؛ این دو شرکت نیز از قطعات با کیفیت در تبلت های خود استفاده می کنند. ویژگی های دیگری همچون قدرت پردازشی، کیفیت دوربین، خلاقیت های نرم افزاری، طراحی ظاهری و ... نیز به شما کمک می کنند بدانید تبلت کدام برند، ارزش خرید بیشتری دارد.

تبلت لنوو، تبلت سامسونگ یا آیپد؛ کدام بیشترین ارزش خرید را دارد؟​

مقایسه طراحی تبلت سامسونگ و لنوو و آیپد

یکی از ویژگی هایی که در تعیین ارزش خرید تبلت و موبایل تاثیرگذار است، طراحی ظاهری آنهاست. شکل ظاهری بیشتر تبلت های اپل شبیه هم است و تفاوت چندانی در مدل های مختلف آیپد وجود ندارد. البته آیپدهای جدید، به ویژه آیپد پرو 2021، طراحی نسبتا متفاوت تری در مقایسه با مدل های قبلی دارند. در این مدل، خبری از کلید هوم نیست و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، جای آن را گرفته است. سامسونگ هم در این بخش عملکردی مشابه دارد؛ بیشتر تبلت های گلکسی تب ها ظاهری مشابه دارند و تنوع خاصی ندارند. این در حالی است که لنوو، مدل های متنوع تری دارد. تبلت های هیبریدی این برند، واقعا ارزش خرید دارند و امکانات و قابلیت های متنوع و جذابی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اگرچه تعمیر تبلت لنوو در این مدل ها کمی پیچیده تر است، اما با خرید یکی از این محصولات تبدیل شونده و به کمک یک کیبورد، لپ تاپ هم در اختیار خواهید داشت.

 

مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد ​

سخت افزار تبلت سامسونگ بهتر است یا لنوو یا آیپد؟

پس از مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد در بخش طراحی، به یکی از مهم ترین معیارها، یعنی سخت افزار می رسیم. شاید طراحی برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد، اما نمی توانید مدعی باشید که سخت افزار هم مهم نیست! قدرت سخت افزاری یک تبلت، کیفیت عملکرد، قدرت و سرعت پردازش و طول عمر آن را مشخص می کند. اپل و سامسونگ در این زمینه امتحان پس داده و کاملا سربلند هستند. البته تبلت های میان رده و پایین رده سامسونگ، سخت افزار ضعیف تری دارند که قیمت پایین آنها، این مسئله را توجیه می کند. افراد فعال در حوزه تعمیر تبلت سامسونگ، کاملا تصدیق می کنند که این شرکت از بهترین قطعات در تبلت های خود استفاده می کند. حتی بسیاری از تولید کنندگان مطرح تبلت و موبایل، قطعات خود را از سامسونگ خریداری می کنند. در مورد سخت افزار تبلت های لنوو اما تردیدهایی وجود دارد. از آنجا که لنوو قیمت های متعادل تری را برای تبلت هایش در نظر گرفته است، بسیاری تصور می کنند که محصولات این شرکت از نظر قدرت سخت افزاری، قابل قبول نیستند. اما این باور، کاملا اشتباه است. تبلت Lenovo همچون لپ تاپ های این برند، از قطعات و تجهیزات بروز، پیشرفته و البته بسیار با کیفیتی پشتیبانی می کنند.

مقایسه دوربین تبلت های سامسونگ، لنوو و آیپد

دوربین هم معیار مهمی در مقایسه تبلت لنوو و سامسونگ و آیپد است. البته دوربین در تبلت، به اندازه گوشی مهم نیست؛ اما نمی توان آن را به طور کلی بی اهمیت دانست. هر سه برند، در این زمینه موفق عمل کرده اند. اما می توان گفت که آیپدها از نظر کیفیت دوربین، ارزش خرید بیشتری در مقایسه با  دو برند دیگر دارند. در ازای مبلغی که برای خرید یکی از تبلت های اپل پرداخت می کنید، یک یا چند دوربین اصلی و سلفی فوق العاده با کیفیت در اختیار خواهید داشت. البته سامسونگ هم در این زمینه خوب عمل کرده است. اما به نظر می رسد لنوو تا رسیدن به این جایگاه، راه طولانی تری در پیش دارد.

زودکمک سریع ترین و جامع ترین سامانه ی تعمیرات در ایران است. با ثبت رایگان درخواست در سایتِ  zood komak نیازی به مراجعه ی حضوری نخواهید داشت. کارشناس به محل مورد نظر شما اعزام شده و پس از تعمیرات، دستگاه را در همان محل به شما تحویل می دهد.