به گزارش پ ارس به نقل از فارس، گروه های مخالف دولت « آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، وزیر کشور را متهم کرده اند که در کشف ابعاد گسترده جاسوسی آمریکا از کشورهای متحد نظیر آلمان ناتوان بوده است، موضوعی که می تواند بر انتخابات ماه سپتامبر آینده در آلمان تاثیر گذار باشد.

سوالات درباره این موضوع که آیا دولت آلمان درباره جاسوسی ناخوانده توسط آژانس امنیت ملی آمریکا مطلع بوده باعث ایجاد تنش در آلمان شده است.

این در حالی است که آلمان تا دو ماه دیگر شاهد انتخابات خواهد بود و آنگلا مرکل انتظار دارد تا برای سومین دوره همچنان قدرت را در این کشور در اختیار داشته باشد.

« هانس پیتر فردریک» وزیر کشور آلمان روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در واشنگتن با « جو بایدن» معاون رئیس جمهور و دیگر مقامات آمریکایی دیدار کرد تا اطلاعات بیشتری درباره جاسوسی آمریکا از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بدست آورد.

گروه های مخالف دولت، اظهارات فردریک را رد کرده اند که گفته بود جاسوسی آمریکا از ارتباطات جهانی باعث خنثی شدن ۴۵ حمله در جهان شده که ۵ مورد آن در آلمان بوده است.

موضوع جاسوسی دولت، موضوع بسیار حساسی در آلمان به شمار می آید به خصوص اینکه این کشور در دوران هیتلر تحت بازجویی و جاسوسی های سنگینی قرار داشت.

یک مجله آلمانی هفته پیش نوشت که جاسوسان آلمانی زمانی که سازمان امنیت ملی آمریکا در حال فریاد زدن هستند، در خواب به سر می بردند.