شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان به عنوان پنجمین کشور مطلوب برای مهاجرت شناخته شده است. این مطلوبیت به دلیل عملکرد خوب اقتصادی، سیستم آموزشی و فرصت‌های فراوان شغلی در آلمان است. در چند سال اخیر، به سبب هزینه پایین تحصیل و زندگی، ایرانیان زیادی این کشور را جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده‌اند. اما برای این که بتوانید وارد این کشور شوید، ابتدا باید بدانید که راه های مهاجرت به آلمان چه هستند؟ ثانیا کدام راه بهتر و مناسب‌تر است؟ با ما تا انتها همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این زمینه خدمتتان ارائه کنیم.

راه های مهاجرت به آلمان

​راه های مهاجرت به آلمان [کلیک و کشیدن برای جابجایی] ​

مهاجرت به کشور آلمان بسته به شرایط و موقعیت شما از طریق روش‌های زیر امکان‌پذیر است که بنا به شرایط و هدفی که از مهاجرت به آلمان دارید، باید یکی را انتخاب کنید. به صورت کلی روش‌های مهاجرت به آلمان عبارتند از:

  1. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
  2. مهاجرت به آلمان از طریق کار
  3. مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری
  4. مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج
  5. مهاجرت به آلمان از طریق تولد
  6. مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

با توجه به مقاله‌ای در خبرگزاری ایلنا، در بین ۶ روش مطمئن و راحت جهت مهاجرت به آلمان، مهاجرت تحصیلی برای افراد جوان و نوجوان بسیار کاربردی است و نسبت به دیگر روش‌ها، با سهولت بیشتری قابل انجام می‌باشد. اما برای این امر باید بدانید که شرایط تحصیل در آلمان شامل چه مواردی می‌شود. با ما همراه باشید تا شما را به صورت کامل با شرایط تعیین شده آشنا سازیم.

شرایط کلی مهاجرت به کشور آلمان:

اگرچه راه های مهاجرت به آلمان متنوع بوده و هرکدام شرایط خاصی را دارند، اما شباهت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد. برای واجد شرایط بودن مهاجرت به آلمان، باید معیارهای کلی زیر را برآورده کنید:

  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی
  • مهارت در زبان آلمانی
  • اخذ ویزای آلمان

آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان:

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان است. برای تحصیل در آلمان، نیاز به ویزای تحصیلی آلمان دارید. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است و تنها ۲۵۰ یورو به عنوان شهریه دریافت می‌شود. شما می‌توانید به راحتی با رعایت شرایط تحصیل در آلمان وارد دانشگاه‌های این کشور شوید. شرایطی مثل:

  • گذراندن آزمون TestAS:

این آزمون، یک روش استاندارد برای مقایسه استعداد تحصیلی متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است که به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود. با استفاده از این آزمون، می‌توانید به طور واقعی شانس خود را برای اتمام موفقیت‌آمیز دوره تحصیلات خود در یک دانشگاه در آلمان، ارزیابی کنید.

  • مهارت در زبان آلمانی:

برای اکثر رشته‌های تحصیلی، دانش زبان آلمانی پیش‌شرط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است. با شرکت در یک آزمون زبان مانند TestDaF یا DSH می‌توانید مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کنید.

  • اخذ ویزا تحصیلی:

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در آلمان به ویزای آلمان احتیاج دارید. قبل از ورود به آلمان باید، برای ویزای تحصیلی آلمان درخواست کنید.

  • اثبات تمکن مالی:

باید ثابت کنید که پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خود دارید. مقدار تمکن مالی آلمان به ازای یک سال، ۱۰۳۳۲ یورو است.

  • داشتن بیمه درمانی:

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، باید بیمه درمانی با حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو داشته باشید. هنگام ثبت‌نام در دانشگاه و درخواست مجوز اقامت، باید مدارک بیمه درمانی را ارائه دهید.

در بین رشته‌های تحصیلی موجود در کشور آلمان، دندانپزشکی بسیار پر متقاضی است. اگر شما نیز قصد دارید که تجربه تحصیل دندانپزشکی در آلمان را داشته باشید، باید بدانید که چه شرایطی برای ورود به این رشته تعیین شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی این شرایط بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان:

در آلمان هر دانشگاه می‌تواند معیارهای ورود را به صورت مستقل تعیین کند. بنابراین، شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان بسته به دانشگاه انتخابی شما تغییر می‌کند. در زیر فهرستی از شرایط موردنیاز داوطلبان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی در آلمان آورده شده است:

  • مدارک تحصیلی معادل:

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که مدارک تحصیلی قبلی شما مطابق با استانداردهای علمی اعمال شده توسط مدارس پزشکی در آلمان است. می‌توانید با دانشگاه خود، خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) یا ZAB تماس بگیرید تا ببینید آیا مدارک شما، معادل مدارک تحصیلی آلمان است یا خیر.

اگر مدرک شما در آلمان به رسمیت شناخته نشود و معادل مدارک تحصیلی آلمان نباشد، دانشگاه از شما می‌خواهد یک دوره آمادگی یک ساله کالج را بگذرانید.

  • نمرات درجه عالی:

دانشکده‌های پزشکی آلمان بسیار رقابتی هستند و از نمرات مقاطع قبلی شما برای گزینش استفاده می‌کنند. نمرات بالا در دروس مرتبط با پزشکی مانند زیست‌شناسی و شیمی احتمال پذیرش شما را افزایش می‌دهد.

  • تسلط به زبان آلمانی:

اکثریت دوره‌های پزشکی در آلمان، به زبان آلمانی تدریس می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید در دانشگاه پزشکی ثبت‌نام کنید، باید مهارت زبان آلمانی را اثبات کنید. اگرچه بسته به دانشگاه موردنظر شما تغییر می‌کند، اما اکثر آن‌ها نیاز به گواهینامه C1 دارند. توجه داشته باشید که اگر مجبور باشید از قبل در یک دوره مقدماتی (دوره کالج) شرکت کنید، گواهی B1 آلمان پذیرفته می‌شود.

  • نمرات آزمون‌های ورودی:

برای پذیرش در برخی از دانشکده‌های پزشکی در آلمان، باید یک آزمون آزمایشی خاص داشته باشید تا استعداد خود را برای آن برنامه مطالعه خاص که درخواست کرده‌اید، ارزیابی کند.

با دارا بودن این شرایط می‌توانید به راحتی تحصیل دندانپزشکی در آلمان را تجربه کنید.

همان طور که ملاحظه کردید، با نکات کلی و  راه های مهاجرت به آلمان در این کشور آشنا شدید. می‌توانید با استفاده از این اطلاعات یک دور نمای کلی از شیوه مهاجرتی خود داشته باشید. شرایط تحصیل در آلمان نیز بسیار مساعد است و به عنوان یک روش عالی جهت مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.