همه دوست دارند در زندگی به موفقیت برسند. اما ماجرا از این قرار است که همه نمی‌دانند چطور باید مسیرهای موفقیت را طی کنند و به نتایجی آرامش‌بخش و شادی‌آور برسند. تلاش‌کردن هم ترفندهای خاص خود را دارد. یعنی هر تلاشی منجر به موفقیت نمی‌شود. در زمینه تحصیل، مهاجرت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که هر کس می‌تواند برای رسیدن به موفقیت بیشتر انتخاب کند. اما چگونگی انتخاب و شیوه کار بسیار مهم است. هر مسیری در مهاجرت نمی‌تواند موثر باشد و شما را به زندگی موفق و آرام برساند. انتخاب محل تحصیل بسیار حائز اهمیت است. در میان انتخاب‌هایی که برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد، تحصیل در انگلیس امکانات و دستاوردهای بسیار ارزشمندتری برایتان به همراه می‌آورد. البته اینکه هر کس چقدر به موفقیت برسد و چه اهداف و آرزوهایی داشته باشد، کاملا مقوله‌ای شخصی است اما برخی انتخاب‌ها از ظرفیت‌های بیشتری برای ارتقای وضعیت زندگی‌تان برخوردارند. مثلا تحصیل در کشور انگلیس مزایایی دارد که در ادامه با آنها روبه‌رو خواهید شد.

احتمالا شما سوالات زیادی در زمینه تحصیل و زندگی در انگلستان دارید؛ شما می‌توانید برای پاسخ دقیق به تمامی سوالات خود به سایت Blueskystudy.org یا Ukstudy.com مراجعه کنید و همچنین برای بررسی شرایط خود و سوالاتی که پاسخ به آنها چالش برانگیز است با مشاوران آنها تماس بگیرید.

تحصیل در انگلیس ؛ مکانی ایده‌آل برای کسب تجربه‌های زندگی

فرقی نمی‌کند که برای تحصیل در چه مقطعی وارد انگلستان می‌شوید، در هر حال، تجربه‌های بسیار گران‌قدری را از سر خواهید گذراند. چرا؟ چون این کشور دارای شهرهایی بزرگ و مهم در دنیاست که در آنها فرهنگ‌های متنوع، امکانات بالای زندگی و رفاه اجتماعی وجود دارد. بدیهی است که زندگی در چنین فضایی به‌ویژه در سال‌های تحصیل می‌تواند هر فرد را آگاه‌تر و دنیا‌دیده‌تر کند. رویدادهای مهم هنری در زمینه موسیقی و رخدادهای ورزشی در شهرهای انگلستان در جریان هستند، همایش‌های مهم علمی در آنها برگزار می‌شود، بهترین دانشگاه‌های دنیا در شهرهای این کشور مشغول به فعالیت و ارائه خدمات آموزشی هستند. دیگر چه می‌خواهید؟ تجربه آشنایی با همه اینها و نفس‌کشیدن در محیطی متشکل از انواع فرهنگ‌ها و زبان‌ها باعث خواهد شد که در سال‌های تحصیل که عموما در سنین نوجوانی و جوانی است، فردی باتجربه و عمیق شوید.

برای تحصیل و زندگی در انگلستان باید به زبان این کشور هم تسلط پیدا کنید. یادگیری زبان انگلیسی که زبان رسمی برقراری ارتباطات در دنیاست هم امتیاز مهم دیگری برایتان به شمار خواهد آمد. دانستن این زبان با زندگی در این محیط به شما کمک می‌کند تا مجهز به توانایی ارزشمندی شوید که همیشه برایتان مفید خواهد بود.

y2

کیفیت تحصیل؛ اعتبار بالا و جایگاه درخشان مراکز آموزشی انگلستان در دنیا

انگلستان دارای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مهمی است که برای تمام دنیا ارزشمند و معتبر به شمار می‌روند. تحصیل در محیطی که استانداردهای آموزشی بالایی دارد، قطعا زمینه موفقیت را بیشتر فراهم خواهد کرد. برای مثال، به‌طور سالانه حدود ۵۰۰هزار دانشجوی بین‌المللی از نقاط مختلف دنیا به انگلستان مهاجرت می‌کنند تا در رشته‌های مختلف مقاطع تحصیلات تکمیلی به درس‌خواندن خود ادامه بدهند. استانداردهای بالای تحصیلی و وجود مراکز تحقیقاتی مهم دنیا در انگلستان از آن مقصدی ایده‌آل برای درس‌خواندن در مقاطع تحصیلات پایه و تکمیلی فراهم می‌کند. اعتبار مراکز آموزشی انگلستان در کل دنیا بسیار زیاد است و مدرکی که از دانشگاه‌های این کشور دریافت می‌شود، امکان تصاحب جایگاه‌های شغلی مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان پدید می‌آورد. ویزای تحصیلی که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی داده می‌شود، امکانات خوبی در اختیار آنها قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا در کشور انگلستان راحت‌تر پیشرفت کنند و بتوانند حتی برای ماندگاری در این کشور و یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب تلاش خود را به کار بگیرند. بالغ بر ۵۰هزار واحد درسی در ۲۵ رشته تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد. این یعنی فرصتی به‌شدت گسترده برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های مختلف در این کشور فراهم است.

امور مالی و هزینه‌ها؛ دریافت بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی

به‌طور کلی در کشور انگلیس بیش از  ۲۰۰ دانشگاه و مرکز آموزشی مختلف وجود دارد. شهریه مراکز و دانشگاه‌های گوناگون هم بسیار متنوع است و از این روی، انتخاب گزینه‌ای که از نظر مالی هم امکان تحصیل در آن مقدور باشد، کار دشواری نیست. در مقاطع تحصیلات تکمیلی یا حتی مقاطع پایین‌تر هم امکان دریافت بورسیه و کمک ‌هزینه‌های تحصیلی وجود دارد. دانشجویان دوره‌های کارشناسی و مقاطع بالاتر می‌توانند در طول تحصیل‌شان به مدتی محدود در هر هفته به کار هم مشغول شوند. کارکردن به اندازه حوالی ۲۰ساعت برای دانشجویان خارجی مقدور است. البته بنا به مقطع تحصیلی این عدد متغیر خواهد بود. اما در هر حال، امکانی عالی برای کسب تجربه درباره زندگی در انگلستان نصیب دانشجویان خواهد شد. این تجربه‌ها کمک می‌کنند تا فرد بتواند ضمن داشتن درآمدی که به رفع نیازهای مالی‌اش تاحدی کمک می‌کند، زبان انگلیسی خود را در برخورد با افراد انگلیسی‌زبان بهتر و بهتر کند، دورنمایی از زندگی واقعی و بازار کار در انگلستان به‌دست بیاورد و تجربه‌های ارزشمندی برای زندگی‌اش کسب کند. هزینه زندگی در شهرهای انگلستان اندک نیست اما تنوع انتخاب هم بالاست. یعنی بنا به بودجه‌ای که برای پرداخت هزینه‌ها در اختیارتان است، می‌توانید دانشگاه در شهری را انتخاب کنید که هم کیفیت آموزشی بالایی برایتان به همراه می‌آورد هم هزینه‌های زندگی در آن متناسب با جیب‌تان است. برخی از شهرهای انگلستان مانند لندن بسیار گران هستند و هزینه‌های زیادی به همراه دارند اما مشاوران خبره در حوزه تحصیل و زندگی در این کشور می‌توانند به شما کمک کنند تا مدیریت درست هزینه‌ها و بودجه را برای زندگی در انگلستان بشناسید.

y3

در آخر

برای تحصیل در انگلیس یا هر کشور دیگری نیاز به راهنمایانی وجود دارد که مسیر را به شما نشان بدهند. البته با تحقیق و جست‌وجوی شخصی هم می‌توانید دست به انتخاب بزنید، اما ماجرا از این قرار است که احتمالا شما در آغاز راه با شرایط تحصیلی در کشوری دیگر آشنا نیستید و علاوه بر آن، مراکز و دانشگاه‌های مختلف دارای شرایط تحصیلی متفاوت هستند و از نظر آشنایی با شهریه‌ها، دریافت کمک‌هزینه تحصیلی یا دریافت بورسیه باید از مشاورانی خبره کمک بگیرید. مجموعه آسمان آبی در این زمینه سابقه و تجربه خوبی دارد. مشاوران خبره این تیم در طی سال‌های تحصیل و تدریس در داخل و خارج از کشور و به سرانجام‌رساندن پرونده‌های تحصیلی مهاجرتی متعدد می‌توانند به شما راه دقیق و درست موفقیت را نشان بدهند. مشورت‌کردن با افراد متخصص و افراد باتجربه در هر زمینه‌ای نتایج خوبی به همراه دارد. پس از آن غافل نشوید.