فناوری و تکنولوژی از جمله بخش هایی است که حتی دو قرن هم نمی شود که به زندگی انسان ها افزوده شده است. فناوری در واقع دانشی است که هر روز و حتی هر دقیقه در حال پیشرفت است، مسلما اطلاع پیدا کردن از میزان این پیشرفت ها و حتی چگونگی و نحوه پیشرفت ها برای مردم جامعه اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص اخبار فناوری، تکنولوژی و علمی با شما صحبت کنیم تا این حیطه از خبر ها را هرچه بهتر و بیشتر بشناسید.

اخبار فناوری اطلاعات

بزرگ ترین و گسترده ترین بخش اخبار فناوری مربوط به اخبار فناوری اطلاعات می شود. اما این بخش شامل چه موارد و موضوعاتی است؟

1-فعالیت های شرکت های فناوری اطلاعات

اولین بخش مربوط به فعالیت های شرکت هایی می شود که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات کار می کنند. به طور مثال شرکت مایکروسافت را در نظر بگیرید. این شرکت گاهی اوقات اخباری مبنی بر تولید یک پردازنده جدید کامپیوتری را منتشر می کند و گاهی اوقات نیز به مشتریانش در زمینه موضوعات مختلفی همچون استفاده از فضای ابری، چگونگی ذخیره داده ها و...هشدار می دهد.

2-نتایج آزمایشات و تحقیقات

دومین مورد از اخبار فناوری در خصوص نتایجی است که حاصل از آزمایشات و پژوهش های محققان و دانشمندان است. به طور اختراع و ساخت یک شاتل فضایی جدید که می تواند بسیار ساده تر از قبل افراد را به سمت فضا ببرد، یکی از موضوعاتی است که خبر موفقیت یا عدم موفقیتش می تواند رای مردم جالب باشد. به همین دلیل چنین موضوعاتی را در این بخش از خبرها بیان می کنند.

3-بررسی تئوری ها و نظریات

در بخش اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات گاهی اوقات به بررسی تئوری های مختلفی که توسط دانشمندان، فیزیکدانان و یا حتی شیمی دانان ارائه می شود نیز می پردازند. این تئوری ها مسائل و موضوعاتی هستند که در حال حاضر نمی توان با انجام آزمایشات مختلف به صحت یا عدم صحت آن ها پی برد. اگر بخواهیم مثالی را در این زمینه ارائه کنیم، می توانیم به وجود دریاچه در بخش های مختلف یکی از سیارات منظومه شمسی و یا حتی بررسی ستاره خاصی در یک کهکشان دیگر بپردازیم.

4-اخبار آموزشی

چهارمین حوزه اخبار فناوری مربوط به خبرها و همچنین نکاتی می شود که در خصوص موضوع خاصی آموزش می دهند. زمانی که یک وسیله تکنولوژیکی جدیدی اختراع می شود، راهنمای استفاده از آن، مزیت هایی که برای افزایش رفاه عموم مردم دارد و دیگر نکاتی که می تواند مربوط به این حوزه شوند، همگی جز حوزه خبرهای آموزشی در اخبار فناوری به حساب می آیند.

5-دیدن آینده!

قسمت پنجم خبرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به مواردی می شوند که در واقع چشم انداز دانشمندان و مخترعان به حساب می آید. اختراع ربات های هوشمند و شبه انسان که دارای کمترین میزان تفاوت با انسان ها هستند، ماشین های پرنده ای که دیگر ایجاد ترافیک نمی کنند و یا حتی آسمان خراش های معلق در فضا و هزاران مورد دیگر، تنها بخش کوچکی از آینده ای هستند که تمام صاحب نظران برای انسان ها و کره زمین تصور می کنند.

6-اخبار برگزاری نمایشگاه ها

حوزه ششم مربوط به خبرهایی می شود که در خصوص برگزاری نمایشگاه های علمی مختلف در سراسر دنیا بیان می شود. این نمایشگاه های مختلف و علمی در قسمت های مختلف علم و فناوری هستند. حوزه وسایل نقلیه، تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت های مربوط به حوزه دریایی همچون زیر دریایی ها، انرژی های مختلفی مثل زمین گرمایی، توربین های بادی، انرژی هسته ای و...تنها بخش های کوچکی از این نمایشگاه ها را شامل می شوند که همه ساله در زمان های مختلف در کشورهای مختلفی برگزار می گردند.

7-پیش بینی سرنوشت فناوری

و مورد آخر در حوزه خبرهای فناوری مربوط به پیش بینی هایی می شود که تحلیل گران از حوزه های مختلف فناوری ارائه می کنند. این تحلیل ها هم می توانند مثبت باشند و هم می توانند شامل موضوعات و نکات منفی شوند. به طور مثال به ارزهای دیجیتال توجه کنید. این ارزها حدود دو دهه است که وارد زندگی بشر شده اند و هنوز هم برای افراد بسیاری تازگی دارند. تحلیل گران حوزه اقتصاد و فناوری اطلاعات در خصوص بالا رفتن یا پایین رفتن قیمت این ارزها نکاتی را در اختیار بینندگان و مخاطبان خود قرار می دهند تا بهتر بتوانند آنها را راهنمایی کنند.