استخدام نیروی انسانی این روزها تبدیل به یکی از بزرگترین مشکلات کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک شده است. اگر شما هم مدیری هستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و می‌خواهید کارمندانی هوشمند، سرشار از انرژی، خلاق و پویا را با کمترین دردسر استخدام کنید، این مقاله را بخوانید.

این‌جا کار با ابزاری را یاد خواهید گرفت که بسیاری از مشکلات شما را در استخدام نیروی انسانی برطرف می‌کند و برایتان در صرف هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی می‌کند.

حتما می‌دانید که مدت‌ها از درج آگهی استخدامی در روزنامه‌ها گذشته است، این روزها همه از وبسایت‌های استخدامی استفاده می‌کنند، اما چطور؟ پس از انتشار آگهی استخدامی باید تلفن یا ایمیل جواب دهند؟ چقدر از زمانشان را برای جمع‌آوری اطلاعات این افراد صرف کنند؟ تازه، چقدر از وقتشان را برای مصاحبه و تایید این متقاضیان هدر دهند؟

بعد از این همه زمان اتلاف شده احتمالا باز هم نیروی مد نظر را پیدا نمی‌کنند و مجبور می‌شوند راه‌های دیگر را بپیمایند.

اما شما قطعا به دنبال راه‌کارهای مقطعی و غیر کاربردی نیستید.

شما به دنبال موثرترین، سریع‌ترین، بی‌دردسرترین، ارزان‌ترین و کامل‌ترین راهکارید.

بهترین راهکار برای انجام فرآیند استخدام چیست؟

استفاده از روش‌های قدیمی را کنار بگذارید. به جای آن از فرم ساز آنلاین استفاده کنید.

اما فرمساز آنلاین چیست؟

فرم‌ساز ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات متقاضیان منصب شغلی را بدون دردسر بگیرید، همه این اطلاعات را در پایگاه داده خود ذخیره کنید و سپس مناسب‌ترین فرد را دعوت به مصاحبه کنید.

کافیست در آگهی تبلیغاتی خود از یک فرم استخدام استفاده کنید.

در فرم استخدام آنلاین خود می‌توانید از متقاضیان رزومه،‌ اطلاعات و نمونه کارهایشان را دریافت کنید. مثلا به جای ارسال یک آگهی استخدام خشک و بی روح از متقاضیان بخواهید در یک ویدئوی کوتاه خود را معرفی کنند و برایتان از طریق این فرم بفرستند. شما هم برنده‌ها را دعوت به مصاحبه خواهید کرد.

در فرم استخدام خود می‌توانید حتی از متقاضیان آزمون هم بگیرید و فقط کسانی را به مرحله بعدی دعوت کنید که نمره حد نصاب شما را دریافت کرده‌اند. نگران تصحیح سوالات نباشید! به کمک تصحیح خودکار آزمون می‌توانید نمره هر متقاضی را ببینید و به خودش هم نشان دهید.

همه این امکانات را از طریق پرس‌ لاین، نرم‌افزار فرم ساز آنلاین، نظرسنجی آنلاین و پرسشنامه‌ساز به دست خواهید آورد.

شما امکان استفاده از دیگر فرم‌های آنلاین را نیز در پرس‌لاین خواهید داشت. مثلا مدیر منابع انسانی شرکتی بزرگ می‌گوید: «همیشه برای بررسی 2000 تقاضای شغلی به بیش از 3 ماه زمان نیاز داشتم اما حالا با فرمساز پرس‌لاین فقط یک هفته زمان صرف آن کردم!»

1

چطور فرم استخدام آنلاین بسازیم؟

برای ساخت فرم استخدام آنلاین نیازی نیست کار سختی انجام دهید فقط کافیست وارد وبسایت porsline شوید و ثبت‌نام کنید.

اگر می‌خواهید کمی خلاقیت به خرج دهید و مسابقه برگزار کنید می‌توانید به رایگان از فرم ثبت نام استفاده کنید و همان‌جا با فعال کردن امکان آپلود فایل از شرکت‌کنندگان در مسابقه بخواهید ویدئوهای خود را به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تماس و ایمیلشان برایتان ارسال کنند. به همین راحتی اولین فرم آنلاین خود را ساخته‌اید و می‌توانید آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و دیگر کانال‌های ارتباطی خود به اشتراک بگذارید.

اما اگر فقط به یک فرم استخدام نیاز دارید، می‌توانید هم از فرم آماده آن استفاده کنید و سوالاتش را تغییر دهید، می‌توانید هم فرمی را از ابتدا خودتان بسازید. به این منظور فقط با چند درگ و دراپ ساده سوال خود را ایجاد خواهید کرد.

سوالات فرم استخدام شما می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  1. نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
  2. شماره تماس خود را وارد کنید
  3. ایمیل خود را بنویسید
  4. سابقه شغلی خود را بنویسید
  5. از میان گزینه‌های زیر در کدام مهارت توانایی بیشتری دارید؟ (پاسخ چند گزینه‌ای یا طبقه‌بندی)
  6. زبان انگلیسی شما در چه حد است؟ (پاسخ طیفی)
  7. تعدادی از بهترین نمونه کارهای خود را برای ما ارسال کنید. (آپلود فایل)
  8. معمولا در صورت بروز تعارض در محیط کار چگونه برخورد می‌کنید؟ (پاسخ تشریحی بلند)
  9. حداقل و حداکثر حقوق مد نظر شما چقدر است؟ (پاسخ عددی)
  10. بزرگترین دلیل ترک مکان‌های شغلی قبلی چه بوده است؟ (انتخاب چند گزینه)

2

حالا که سوالات پرسشنامه خود را ساختید وقتش رسیده که آن را به سبک برندتان طراحی کنید و بعد هم آن را روی وبسایتتان قرار دهید یا روی شبکه‌های اجتماعی و آگهی‌های استخدامی خود قرار دهید و از متقاضیان بخواهید فرمتان را پر کنند.

شما می‌توانید با فعال کردن ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل ایمیل اطلاع‌رسانی، پس از دریافت هر پاسخ از طریق ایمیل مدیر منابع انسانی را مطلع کنید و در صورت تائید یا عدم تائید متقاضیان پیامی از پیش آماده شده طراحی کنید و به صورت خودکار برای متقاضیان ارسال کنید.

چرا شرکت های پیشرفته از فرم استخدام آنلاین استفاده می کنند؟

استخدام آنلاین فقط مختص شرکت های چند صد نفری با درآمدهای میلیاردی نیست.

هر کسب و کاری در هر اندازه ای می تواند با هزینه ای بسیار پایین فرآیندهای استخدام خود را آنلاین انجام دهد و از یک شرکت خوب به یک شرکت عالی تبدیل شود.

برخی از شرکت‌هایی که از پرس‌لاین برای استخدام نیرو استفاده می‌کنند:

3

در ادامه مزیت های شیوه ی آنلاین را در مقابل سیستم سنتی کاغذی بخوانید و تصمیمی آگاهانه برای آینده ی کسب و کار خود اتخاذ کنید.

کاهش هزینه های مالی و زمانی: فرم های کاغذی علاوه بر هزینه  کاغد، نیاز به بایگانی یا وارد کردن اطلاعات توسط نیروی سازمان دارد اما در راهکار آنلاین تمام اطلاعات ذخیره شده و به راحتی می توانید به کلیه اطلاعات در هر زمان و مکان دسترسی پیدا کنید و با دیگر همکاران خود به اشتراک بگذارید.

افزایش نظم و ماندگاری مدارک: راهکار آنلاین شما را از بایگانی کاغذها بی نیاز می کند و به راحتی می توانید داده های خود را فیلتر کنید یا در آن جستجو کنید.

افزایش میزان دریافت رزومه: با همه گیری گوشی‌های هوشمند افراد می‌توانند سریع تر به فرم استخدامی شما دسترسی پیدا کنند و سریع‌تر و بی دردسر آن را تکمیل کنند.

اجرای فرآیند آزمون پیش از استخدام: با اجرای آنلاین فرآیند استخدام می توانید یک آزمون پیش از استخدام بسازید تا قبل از انجام مصاحبه از توانمندی‌های کارجو اطمینان حاصل کنید.

سنجش توانمندی کارجویان: شما می‌توانید با اضافه کردن آزمون در فرم استخدام و تعیین امتیاز هر گزینه و زمان پاسخگویی، کارجو را حین تکمیل فرم، ارزیابی کنید.

بهبود برند کارفرمایی: در دنیای امروز بیش از گذشته کارجویان به دنبال محیط کاری مطلوب می‌گردند. با هرچه آسان تر کردن فرآیند استخدام می توانید در ذهن افراد به برندی خوشایند برای استخدام تبدیل شوید.

ارتباط آنی پس از تکمیل فرم: فرم استخدام آنلاین به شما این اجازه را می دهد تا پس از تکمیل فرم با کارجو ارتباط موثر برقرار کنید.

سفارشی سازی فرم‌ها: فرم کاغذی یک ارتباط تک سویه است اما با فرم آنلاین می توانید تعامل خود را با کارجویان حفظ کنید. برای هر کارجویی خوشایند است که بعد از اینکه نام خود را وارد کرد، ما او را با نام در ادامه پرسشنامه خطاب کنیم. 

از چه فرم‌های دیگری می‌توان برای استخدام کارمند استفاده کرد؟

فرم‌های آنلاین همراه شما از پیش استخدام تا خروج کارکنان:

4

شرکت های پیشرو در دنیا، بسیاری از فرآیندهای حوزه منابع انسانی را با استفاده از پرسشنامه ها انجام می دهند. بخشی از این فرآیندها را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • آزمون پیش از استخدام
  • فرم دریافت رزومه
  • فرم دریافت مشخصات فردی کارجو
  • فرم ارزیابی مصاحبه
  • فرم ارزیابی مصاحبه‌گر پس از مصاحبه
  • فرم ارزیابی آموزش پس از استخدام
  • ارزیابی رضایت کارکنان
  • ارزیابی 360 درجه
  • پرسشنامه بازخورد مدیران
  • پرسشنامه خروج کارکنان

 

نتیجه‌گیری

اگر مدیر منابع انسانی هستید و برایتان مهم است که با صرف زمانی کم، بهترین نتیجه را از استخدام‌های خود بگیرید لازم است از انواع فرم آنلاین استخدام استفاده کنید تا به فرآیندهای خود سرعت ببخشید. دوره‌ای که در آن مدیریت منابع انسانی صرفا انجام کارهای اداری و کارگزینی، محاسبات حقوق و دستمزد، تردد، مرخصی، سر و کار داشتن مدام با لیست‌های بیمه بود به سر آمده است. امروزه مدیریت نوین منابع انسانی در قالب مفهوم مدیریت تجربه کارکنان به دنبال جذب افراد شایسته و توسعه مهارت‌های آن‌ها، شناسایی ضعف و قوت‌های کارکنان و مدیران، دریافت مستمر بازخورد کارکنان برای بهبود محیط کاری، دلبستگی و تعلق خاطر کارکنان به شرکت و اهداف آن است.‌

برای پیشرفت در این مسیر از پرس‌ لاین استفاده کنید و اگر نیاز به پشتیبانی داشتید یا سوال بیشتری داشتید با آن‌ها از طریق ایمیل در تماس باشید.