به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه با بی بی سی تصریح کرد که رهبران اروپایی احتمالا مجبور خواهند بود تا برخی تغییرات در پیمان های اروپا را مورد بررسی قرار دهند تا اصلاحات مورد نظر انگلیس اجرا شود.

اظهارات مرکل در شرایطی است که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که به تازگی در انتخابات سراسری به پیروزی رسیده قول داده است که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا برای تغییر برخی پیمان ها به خصوص در زمینه مهاجرت، همه پرسی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را پیش از پایان 2017 میلادی برگزار خواهد کرد.

مرکل در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا پیمان های اروپایی برای تامین درخواست های مورد نظر انگلیس تغییر خواهد کرد، گفت: اگر واقعا لازم باشد آنگاه ما در خصوص تغییر برخی پیمان های اروپایی فکر خواهیم کرد. 

مرکل همچنین افزود: ممکن است وی از برخی تغییرات مورد نظر کامرون حمایت کند. من خوش بین هستم که به یک راهکار خوب دست خواهیم یافت.

نوربرت روتگن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان (بوندس تاگ) که از متحدان نزدیک آنگلا مرکل به شمار می رود، پیش از این تاکید کرده است که همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هر چه زودتر برگزار شود، بهتر خواهد بود.

انگلیس یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا به شمار می رود و کشورهای اروپایی نیز بارها در موقعیت های مختلف به این مساله اشاره کرده اند.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه یوگاو، بیش از 22 درصد مردم انگلیس هنوز نسبت به مساله عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مردد هستند، 45 درصد مردم انگلیس خواستار ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا بوده و 33 درصد نیز اعلام کرده اند که خواستار ترک انگلیس از اتحادیه اروپا هستند.

کامرون تحت فشار زیادی است تا مهاجرت به انگلیس را کاهش دهد. تازه ترین آمارها نشان می دهد که در سال 2014 میلادی بیش از 318 مهاجر وارد انگلیس شده اند. کامرون قول داده است تا تعداد مهاجران اروپایی به انگلیس را به کمتر از 100 هزار نفر برساند.این مساله در تضاد با پیمان اتحادیه اروپا در خصوص آزادی جابجایی نیروی کار است.