در ابتدا لازم است بدانید که اخذ اقامت ترکیه برای اتباع خارجی از طریق خرید ملک به راحتی امکان‌پذیر است. به علاوه بسیاری از اتباع خارجی که به ترکیه سفر می‌کنند با خرید آپارتمان در ترکیه از حقوق شهروندی بهره می‌برند. طی سال‌های اخیر نیز بیشترین علاقه به خرید ملک در ترکیه را افراد ساکن در کشورهای عربی و ایران نشان داده‌اند و به این صورت علاوه بر سرمایه گذاری در این کشور اقامت ترکیه را نیز اخذ نموده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در اختیارتان قرار دهیم.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک 2021

بدون شک ترکیه یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی، تحصیل، سرمایه گذاری و کار مهاجران می‌باشد. به علاوه کارشناسان سرمایه‌ گذاری املاک نیز بر این باورند که موثرترین شکل سرمایه گذاری برای دستیابی به سود دلخواه، سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات است. لازم به ذکر است طی سال‌های اخیر کسانی که در زمینه املاک و مستغلات در کشور ترکیه سرمایه گذاری کرده‌اند، به سود قابل توجه و رضایت‌بخشی دست یافته‌اند. با توجه به آمار به دست آمده ساخت بسیاری از خانه‌های جدید در کشور ترکیه نیز در حال حاضر به حداقل رسیده است که این امر سبب می‌شود تا تاثیر مثبتی بر ثبات قیمت اعمال شود.

سپس به دنبال روند افزایشی قیمت نیز فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، زیرا سرمایه‌ گذاران املاک و مستغلات از نتایج سودمند افزایش ارزش ملک با سرعتی چشمگیر بهره‌مند خواهند شد. در حال حاضر، حداقل سرمایه‌ی مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک 800 میلیون تومان می‌باشد. طبق قوانین جدید ترکیه، کسب شهروندی این کشور برای کسانی که قصد سرمایه‌ گذاری یا خرید ملک در ترکیه را دارند، به طور قابل توجهی آسان‌تر شده است. از این رو افراد متقاضی باید حتما مدرک ثبت زمین را با شرط اینکه ملک خریداری شده تا 3 سال نباید به فروش برسد از شهرسازی و وزارت محیط زیست دریافت کنند تا سپس بتوانند برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه درخواست دهند.

p2

مزایای خرید ملک در ترکیه

  • با خرید ملک در ترکیه می‌توانید همزمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز شهروندی ترکیه را اخذ نمایید.
  • هنگامی که برای شهروندی ترکیه درخواست خود را ارائه می‌دهید به اعلام درآمد یا دارایی خود در دیگر کشورها نیاز پیدا نخواهید کرد.
  • می‌توانید پس از گذشت سه سال تمامی سرمایه خود را از کشور ترکیه خارج کنید و در عین حال اقامت ترکیه را داشته باشید.
  • در صورت تمایل می‌توانید خارج از ترکیه زندگی کنید و بلافاصله پس از دریافت اجازه اقامت در کشور ترکیه، درخواست خود را برای شهروندی ارائه دهید.
  • روند سرمایه گذاری قابل اطمینان و آسان، تاریخ غنی، محیط چند فرهنگی، هزینه‌های زندگی و... نیز از دیگر مزایای خرید ملک در ترکیه می‌باشد.

مراحل خرید ملک در ترکیه

در صورتی که تصمیم به اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر به راحتی به هدف خرید ملک در کشور زیبای ترکیه دست یابید. توجه داشته باشید که خرید ملک در کشور ترکیه به دو بخش خرید ملک در برج‌های مسکونی یا مجتمع و خرید آپارتمان یا خانه تقسیم می‌شود.

p3

  1. اولین مرحله برای شروع پروسه خرید ملک و سپس اخذ اقامت کشور ترکیه، سفر به این کشور می‌باشد. در اکثر اوقات متقاضیان به دلیل انتخاب ملک مورد نظر است که راهی این سفر می‌شوند.
  2. ملک انتخابی مورد نظر باید توسط کارشناسان دولت قیمت گذاری شود که به این ترتیب مشتریان با اطمینان بیشتری اقدامات لازم را برای خرید ملک در ترکیه به کار می‌گیرند.
  3. اگر دو مرحله قبل را بدون مشکل و به راحتی پشت سر بگذارید، باید ابتدا مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت برای خرید ملک بپردازید و سپس مابقی هزینه را همزمان با انتقال سند به حساب مالک واریز کنید.
  4. در نهایت پس از یک هفته با اعطا شدن سند ملک مورد نظر به خریداران، موقعیت برای درخواست از اداره مهاجرت کشور ترکیه برای مصاحبه فراهم می‌شود.
  5. در پایان طی یکماه یا کمتر، افراد با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز (گذرنامه، کد مالیاتی، اسناد سکونت، دو قطعه عکس و...) در روز تعیین شده از طرف اداره مهاجرت کشور ترکیه و عبور از مراحل پرسش و پاسخ، واجد صلاحیت دریافت اقامت 1 ساله کشور ترکیه می‌شوند. کارت اقامتی که با خرید ملک به افراد متقاضی تعلق می‌گیرد، می‌تواند سکونت برای 1 سال و در مواقعی به مدت 2 سال را در بر داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به اطلاعاتی در رابطه با اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک دست یافتید. در صورتی که قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مجرب سایت ام تی سی هوم به نشانی https://mtcco.net در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به طور کامل در اختیارتان قرار دهند.