روش اخذ ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

ویزای همراه ترکیه همراه استیت

ترکیه یک کشور آسیایی اروپایی است که در طول یک دهه اخیر توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت در منطقه غرب آسیا را به خود جلب کرده است. یکی از دلایلی که مردم کشور ما نیز برای اخذ اقامت ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه در سال‌ های اخیر علاقه مند شده اند، نزدیکی کشور ترکیه با ایران است که در همسایگی شمال غربی ما است. همچنین در خصوص بحث هزینه زندگی در ترکیه نیز اختلاف فاحشی با ایران وجود ندارد. یکی از مسائل مورد توجه بسیاری از متقاضیان شهروندی در ترکیه، بحث چگونگی اخذ ویزای همراه در این کشور است . در این مطلب از سایت همراه استیت، در خصوص نحوه اخذ ویزای همراه در کشور ترکیه برای شما مطالبی را آماده کرده ایم.

ویزای همراه کشور ترکیه به چه کسانی داده می‌شود؟

اگر خواهان اخذ ویزای همراه این کشور هستید، باید بدانید که این ویزا صرف به کسانی داده می شود که حداقل یک نفر از اعضای درجه یک خانواده شان به ترکیه مهاجرت کرده و دارای کارت آبی این کشور است.

کارت آبی به کسانی داده می شود حداقل یک سال به صورت مستمر و مداوم در ترکیه ساکن بوده باشند. به این افراد اجازه داده می شود نهایتا در یک بازه زمانی سه ساله برای خانواده شان ویزای همراه دریافت کنند. مدت اقامت خانواده فرد در ترکیه نباید به هیچ وجه بیشتر از سه سال شود.

نکته مهم این است که فردی از خانواده که در ترکیه ساکن است، باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند برای سایر اعضای خانواده‌ اش نیز ویزای همراه دریافت کند. به نظر می رسد اگر فرد ساکن در ترکیه با هدف سرمایه گذاری در این کشور وارد شده باشد می تواند به راحتی ویزای همراه برای خانواده خود تهیه کند و همچنین در صورتی که ملکی به ارزش حداقل 250000 دلار بخرد و یا مبلغ 500000 دلار در یکی از بانک های ترکیه به مدت سه سال سرمایه گذاری کند، می تواند ضمن اخذ ویزای همراه برای خانواده، پس از مدت کوتاهی خواهد توانست اقامت و شهروندی ترکیه را نیز برای آنها تهیه کند.

از جمله افرادی که امکان دریافت ویزای همراه در ترکیه را دارند، می تواند به همسر و فرزندان اشاره کرد. حتی اگر یک مرد بیش از یک همسر داشته باشد نیز می تواند برای یک خانواده اش به طور کامل درخواست ویزای همراه بکند و همچنین برای فرزندان خانواده دومش نیز می تواند درخواست بدهد. نکته مهم این است که برای اخذ ویزای همراه برای فرزندان نیاز به رضایت پدر یا مادر او که در کشور خارجی ساکن است، دارد.

همچنین در صورتی که فرزندان زیر 18 سال سن داشته باشند می‌توانند بدون نیاز به مجوز تحصیلی دانشجویی، در مدارس کشور ترکیه تحصیلات ابتدایی و متوسطه را پشت سر بگذارند. به این ترتیب بخش عمده ای از نگرانی و دلواپسی والدین برای تحصیل فرزندانشان نیز برطرف می شود.

دریافت اقامت ترکیه همراه استیت

شرایط اخذ ویزای همراه کشور ترکیه

فردی که در کشور ترکیه ساکن است برای اینکه بتواند درخواست اخذ ویزا برای خانواده اش بدهد، باید شرایطی داشته باشد که عبارتند از:

  • حداقل باید یک سال در کشور ترکیه ساکن باشد و سکونتش در این کشور با مدارک معتبر باشد و اقامت او در ترکیه در سیستم اداره مهاجرت این کشور ثبت شده باشد.
  • شخص درخواست دهنده باید دارای سطح درآمدی مناسب باشد. یعنی تمکن مالی لازم برای تحت پوشش درآوردن خود و خانواده اش را برای یک بیمه معتبر داشته باشد. در کنار آن سطح درآمدی فرد باید به گونه ای باشد که به ازای هر فرد از خانواده اش به اندازه یک سوم حداقل حقوق یک شهروند ترکیه ای درآمد داشته باشد.

اگر به قصد سرمایه گذاری در ترکیه وارد شده باشید از امتیاز ویژه ای برای اخذ ویزای همراه برخوردار خواهید بود. ثبت شرکت، خرید املاک، سرمایه گذاری در بانک های ترکیه ای از جمله اصلی ترین مقاصد سرمایه گذاری در ترکیه است که توسط کارشناسان خبره همراه استیت می توانید انجام دهید.

اگر در این کشور از طریق یکی از راه های گفته شده سرمایه گذاری کنید، می توانید ویزای همراه و یا حتی با شرایطی اقامت دائم را برای خود و خانواده تان دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه در ترکیه

برای اخذ ویزای همراه در کشور ترکیه نیاز به ارائه چند سند و مدرک معتبر دارید که عبارتند از:

دریافت شهروندی ترکیه

  • اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای خانواده
  • ارائه مدارک مستند به منظور اثبات سطح درآمد کافی (از جمله سرمایه موجود در حساب بانکی یا فیش حقوقی)
  • داشتن سند معتبر مبنی بر دارا بودن بیمه درمانی به ازای تمام اعضای خانواده
  • استعلام مدارک قضایی هر یک از اعضای خانواده مبنی بر نداشتن هر گونه سوء پیشینه از کشور مبدا مهاجرت
  • تعهد شخص حاضر در ترکیه به منظور حضور همزمان با اعضای خانواده در ترکیه در طول مدت اعتبار ویزای همراه آن ها
  • دریافت و اعلام شماره مالیاتی به ازای تمام اعضای خانواده

تسهیل قوانین مهاجرت به کشور ترکیه که در طول یک دهه اخیر بسیار مورد توجه مقامات قانون گذار در ترکیه بوده است، موجب رونق حضور مهاجران در این کشور شده است. مهاجران نیز اغلب با هدف سرمایه گذاری و زندگی پا به این کشور می گذارند. در حال حاضر شرایط و هزینه زندگی در ترکیه از قبیل بهترین قیمت خرید ملک در ترکیه و مایحتاج زندگی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است. به این ترتیب توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت در آسیا و حتی اروپا نیز  به ترکیه جلب شده است. این سیل تقاضا ممکن است در سال های آتی موجب اخذ تصمیمات جدید توسط حاکمیت ترکیه شود. لذا اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و یا از اعضای خانواده تان کسی ساکن این کشور است و می خواهد برای شما ویزای همراه دریافت کند، فرصت را از دست ندهید. ما در همراه استیت با ارائه مشاوره به شما ،‌ تمام تلاش خود را برای اخذ راحت ویزای همراه ترکیه در اختیار شما قرار می دهیم.