به گزارش پارس به نقل از ایرنا عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تهران، گفت: سال گذشته 10 میلیارد تومان از بدهی های این باشگاه را پرداخت کردیم. پندار توفیقی افزود: جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال در این هفته برگزار نشده و در رابطه با انتخاب سرمربی تیم استقلال نیز اعضای فنی هیات مدیره با مدیرعامل باشگاه نشست هایی را برگزار و به توافق نهایی می رسند. 

وی درخصوص انتقادمسعود معینی از بهرام افشارزاده به سبب مشورت نکردن با اعضای کمیته فنی برای انتخاب سرمربی،گفت:شنیدم افشارزاده پس از آن مصاحبه با معینی صحبت و مشکلات را برطرف کرده است.

عضو هیات مدیره در خصوص انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید استقلال، گفت: قطعا در انتخاب سرمربی توافقاتی شده و به هر حال این اتفاقات با هماهنگی نصراله سجادی معاون وزیر ورزش رخ داده است. 

وی تصریح کرد: آن چیزی که من می دانم این است که افشارزاده نامه ای برای باشگاه نفت ارسال کرده و منصوریان را برای حضور در تیم فوتبال این باشگاه درخواست کرده است.

وی در رابطه با اینکه آیا علیرضا منصوریان گزینه مناسبی برای هدایت استقلال است، اظهار کرد: در خصوص انتخاب سرمربی و حضور منصوریان در استقلال نمی خواهم اظهار نظر کنم و قطعا آدم های صاحب نظری در هیات مدیره ما حضور دارند که می توانند به خوبی در این باره صحبت کنند.

توفیقی درمورد فعالیت های اقتصادی باشگاه استقلال درسال گذشته، گفت:سال گذشته 10میلیارد تومان از بدهی های قبل استقلال راپرداخت کردیم و اگر بتوانیم بدهی خود از سازمان لیگ را دریافت کنیم تقریبا هیچ بار مالی در سال گذشته برای استقلال به جا نگذاشته ایم.

وی باانتقاد ازشیوه واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس درمزایده، اظهار کرد: باشگاه استقلال و پرسپولیس به شکل غلطی می خواستند واگذار شوند و آن روش کاملا محکوم به شکست بود، زیرا زیر ساختی برای درآمد زایی فراهم نیست به همین خاطر آن کسی که سرمایه گذاری می کند تضمینی برای بازگشت سرمایه خود ندارد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، گفت: روش های بسیار بهتری از جمله استفاده از پتانسیل های تعاونی های مردم نهاد وجود دارد که قطعا روشی بهتر ازمزایده است. این تعاونی ها دقیقا واگذاری باشگاه ها به مردم است و می توان آن را اجرای دقیق اصل 44 دانست. 

وی ادامه داد: این روش در حال مطالعه است تا بسته آن آماده و به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی داده شود. دولت هم باید کمک کند تا حق پخش تلویزیونی و حق تکثر و مسایل مهم دیگر برطرف شود. 

توفیقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اکثر نقاط ایران مدارس فوتبال استقلال یا کلینیک هایی وجود دارد که از طریق این نام درآمد های خوبی دارند اما یک ریال هم به حساب باشگاه واگذار نمی کنند.