بلاک چین فهرستی دائمی و متوالی از سوابق تراکنش است که در شبکه توزیع شده ارائه می شود. هر بلوک در زنجیره حاوی یک هش از بلاک قبلی، همراه با یک زمان و داده های تراکنش است. این امر باعث می شود بلاک چین ذاتاً در برابر حمله یا دستکاری مقاوم باشد. اگر شما نیز به یادگیری فناوری های نوین علاقه مند هستید، قطعا آموزش بلاک چین یکی از دغدغه های شما بوده است. به همین دلیل در ادامه چندین منبع آموزش رایگان بلاک چین را به شما معرفی خواهیم کرد.

فناوری بلاک چین برای ثبت انواع مختلف معاملات که در آن داده ها حساس هستند یا توسط هکرها به دلیل تکرار غیر مجاز یا سایر فعالیت های کلاهبرداری مورد هدف قرار می گیرند، ایده آل است. بیت کوین و سایر رمزارزها از فناوری بلاک چین برای ثبت تراکنش ها استفاده می کنند. بلاک چین برای برنامه های تجاری می تواند شامل ثبت قراردادها، سوابق پزشکی، معاملات پولی و موارد دیگر باشد.

1-آموزش بلاک چین در آکادمی یودمی

اگر علاقه مند به آموزش ویدئویی بلاک چین هستید، آکادمی یودمی آموزش های رایگان زیادی را از پایه برای شما به اشتراک گذاشته است. Udemy  ویدئوهای متنوعی از ابتدای به وجود آمدن بلاک چین و رمزارز دارد که از تئوری های شکل گیری آن ها شروع به توضیح می کند. دوره های مختلف رایگان توسط مدرسان مختلف و با سرفصل های متفاوت در این سایت به شما امکان انتخاب در یادگیری بلاک چین را می دهد.

2-آموزش بلاک چین وبسایت چین مستر

چین مستر وبسایتی فارسی است که مطالب ارزشمندی را در آموزش بلاک چین و آموزش رمزارز در اختیار شما می گذارد.

این وبسایت در آموزش بلاک چین و رمز ارز از ابتدایی ترین مطالب شروع به توضیح می کند و تا برنامه نویسی بلاک چین ها پیش می رود. مطالب وبسایت ترجمه شده و به زبان فارسی هستند. همچنین وبسایت چین مستر منبع غنی برای دانلود کتاب هایی است که در زمینه آموزش بلاک چین و رمز ارز نوشته شده اند. کتاب های رمزارز و بلاک چین را می توانید از این وبسایت کاملا رایگان دانلود کنید.

1

3-آموزش بلاک چین جادی

اگر شما از دسته  افرادی هستید که به آموزش های ویدئویی علاقه بیشتری دارید، آموزش رایگان بلاک چین جادی از جمله دوره هایی است که می تواند توجه شما را به خود جلب کند. شما می توانید این آموزش را در آپارات یا یوتیوب کاملا رایگان مشاهده کنید. این آموزش بر اساس کتاب فناوری های بیت کوین و رمز ارز نوشته شده است که از اینجا قابل دانلود است.

4- آموزش بلاک چین در کورسرا

اگر که شما فردی خود آموز هستید و به آموزش های برنامه نویسی و تکنولوژی علاقه مندید، حتما با وبسایت courser آشنایی دارید. در این وبسایت آموزش های پایه ای و کاملی برای آموزش بلاک چین و همچنین رمزارزها وجود دارد. در کنار هر آموزش سطح آن و پیش نیاز های مربوط به آن گذاشته شده است که اگر ابتدایی باشید باید سطوح مربوط به مبتدیان را انتخاب کنید.

5-آموزش بلاک چین و رمز ارز در وبسایت ادکس

ادکس (edX) یکی ازمعتبرترین مراجع آموزشی رایگان در فضای اینترنت است. در این وبسایت نیز با جستجوی دوره های مورد نیاز خود می توانید دوره های بسیار مفیدی در سطوح مختلف و توسط مدرسین متفاوت پیدا کنید. برخی از دوره های این وبسایت برای شما مدرک نیز صادر می کنند و پس از گذراندن دوره می توانید مدرک خود را نیز دریافت کنید.23