اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل می‌توانند با ارائه بینش‌های مهم به شما در خصوص استراتژی محتوا، بررسی سئوی سایت و موارد مهم اطلاعات کاربردی دهند. اگر به جستجو علاقه دارید، گوگل حیاتی‌ترین مهارت شماست. منظور یافتن اصطلاحات صحیح جستجو نیست، بلکه استفاده از موتور جستجو در یافتن نتایج متغیر و مطلوب می‌باشد. ابزارهای مخصوص یافتن بک ‌لینک‌ها، ابزارهای کمک به بهینه سازی داخلی یا ابزارهای پشتیبان حسابرسی‌های سئو، در اختیار شما خواهند بود.

اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل جایگاه ویژه‌ای در این مجموعه ابزارها دارند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا به سراغ نقاط حسابرسی و فرصت‌های سئویی بروید که تاکنون موفق به شناسایی آن‌ها نشده بودید. اگر نیاز به منابع برای پُست بلاگ خود دارید، به دنبال شناسایی PDF های سایت خود هستید، یا می‌خواهید کَش سایت خود را ببینید، قطعاً اپراتورهای جستجوی گوگل به یاری شما خواهند آمد.

 

 

اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل

گوگل یک موتور بازیابی اطلاعات است. زبان‌های کدنویسی نظیر SQL از اپراتورها برای بازیابی اطلاعات از دیتابیس استفاده می‌کند و شما می‌توانید به همین طریق آن‌ها را در گوگل استفاده کنید. اپراتورهای جستجو، نماد یا کلمات در جستجوی شما هستند که باعث دقیق‌تر شدن نتایج جستجویتان می‌شوند. دقت کنید که جستجوی گوگل معمولاً نقطه گذاری را نادیده می‌گیرد، مگر اینکه از اپراتورهای جستجو استفاده کرده باشید.

کَش

با استفاده از اپراتور کَش، می‌توانید جدیدترین کَش مربوط به صفحه وبسایت خاصی را ببینید. این مورد برای شناسایی اینکه آخرین بار صفحه چه زمانی کرال شده، مناسب است. مثال:

cache:websitename.com

Allintext

این اپراتور به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا تمام عبارت‌هایی که بدنبال آن‌ها هستید در صفحه بعدی ظاهر خواهد شد یا خیر. این اپراتور دقیق نیست، زیرا به دنبال متنی که نزدیک به صفحه ظاهر می‌شود، نمی‌رود. مثال:

allintext:content social links

Intext

این اپراتور جهانی‌تر بوده و به شما کمک می‌کند تا عبارت‌هایی را بیابید که در هر ناحیه از صفحه وب ظاهر می‌شود، از جمله عنوان، خود صفحه، URL و جای دیگر. اگر می‌خواهید ببینید که چگونه برنامه‌های سئوی داخلی سایرین چگونه توسط گوگل طبقه بندی می‌شوند، این اپراتور مفید خواهد بود. مثال:

word one intext: other term

 Inposttitle

اگر مشغول جستجوی بلاگ هستید، این اپراتور به شما کمک می‌کند تا بلاگ هایی با عبارت جستجوی خاص در عنوان بلاگ، بیابید. مثلاً:

inposttitle:weight loss goals

 

بیشتر بخوانید : هزینه سئو چگونه محاسبه می شود؟

Allintitle

این اپراتور برای یافتن بلاگ هایی فوق العاده است که منطبق با محتوای در حال نگارش شما می‌باشد. به عنوان مثال می‌توانید از این اپراتور استفاده کنید تا ببینید که دیگران در خصوص یک موضوع خاص، چه کاری انجام می‌دهند. سپس می‌توانید ببینید که آیا محتوای شما کیفیت بالاتری نسبت به آن‌ها دارد یا خیر. مثال:

allintitle:how to write content for seo

Intitle

این اپراتور محدودتر به شما کمک می‌کند تا نتایج هدفمندتری را برای عبارت‌های خاص در جستجو بیابید. به عنوان مثال اگر به دنبال صفحاتی راجع به "نقاشی با قلم‌های میکرونی" هستید، از این مثال استفاده کنید:

intitle:drawing with micron pens

Allinurl

با این اپراتور می‌توانید صفحات با عبارت‌های جستجوی درخواستی خود را درون RUL در صفحات جستجوی داخلی، بیابید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید جستجو روی صفحات یک سایت انجام دهید که دارای عبارت‌های "تبلت نقاشی" هستند، باید از مثال زیر استفاده کنید:

allinurl:amazon drawing tablet

2

Inurl

برای یافتن صفحه‌ای که حاوی عبارت جستجوی هدف شما در URL و عبارت دوم در محتوای وبسایت است، از این اپراتور استفاده کنید. این اپراتور برای یافتن سایت‌های دارای بهینه سازی قدرتمند داخلی برای موضوعات مورد جستجو، مناسب است. مثلاً:

inurl:drawing portraits

Allinanchor

این اپراتور برای انجام جستجو در صفحاتی مناسب است که عبارت‌های بعد از inanchor را در بک لینک انکرتکست به آن صفحه، داشته باشد. مثلاً:

allinanchor:"how to draw anime"

Inanchor

برای شناسایی صفحات با لینک‌های داخلی که حاوی انکر تکست اختصاصی هستند. اما فقط دیتا نمونه گیری شده و نتایج جهانی دقیقی ارائه نمی‌کنند. مثلاً:

inanchor:"digital painting"

FileTYpe

آیا تصاویری پیدا می‌کنید که فقط از نوع فایل بخصوصی هستند (مثلاً.JPG,.PNG یا.GIF)؟

اگر می‌خواهید جستجوی خود را بر اساس اینفوگرافیک یا مطلب خاصی محدود کنید یا فقط به دنبال برخی از تصاویر هستید، این اپراتور به شما کمک می‌کند. این اپراتور کمک می‌کند تا تصاویر و سایر فایل‌هایی (مثل pdf) که از گوگل پیدا کرده‌اید، را تشخیص بدهید. مثلاً:

site:domainname.com filetype:txt – inurl:robots.txt

با استفاده از این اپراتور می‌توانید فایل‌هایی روی وبسایت تان که توسط گوگل ایندکس شده‌اند را پیدا کنید، اما جلوی نمایان شدن روبات‌های .txt در نتایج جستجو گرفته می‌شود.

 

Around()

آیا می‌خواهید تا محوریت نتایج بیش از حد محدود شوند؟ این راه فوق العاده ای برای شناسایی نتایج جستجویی است که دو یا چند عبارت ظاهر شده در صفحه دارند، و همچنین خیلی نزدیک به یکدیگرند (که بر اساس عدد داخل پرانتز مشخص می‌شوند). مثلاً:

digital drawing AROUND(2) tools

@

اگر می‌خواهید جستجوی خود را به رسانه اجتماعی محدود کنید، کافیست از نماد @ استفاده نمایید. همچنین از نماد # برای جستجوی هشتگ ها در گوگل استفاده نمایید. مثلاً:

mangoes @facebook

 

دستورات جستجوی پیشرفته گوگل

3

Or

این دستور به شما در جستجوی صفحاتی کمک می‌کند که دارای یک کلمه هستند. اگر می‌خواهید کلمات نقاشی یا رسم کردن را جستجو کنید (نه هر دوی آن‌ها را)، باید از این دستور استفاده کنید. مثلاً:

digital drawing OR digital painting

نقل و قول ("کلمه")

جستجو با نماد نقل و قول کمک می‌کند تا نتایج سازگارتری را از طریق جستجوی استاندارد بیابید. مثلاً:

“search term 1”

حذف کلمات: (-)

این علامت منها یک نماد حذف است. این دستور، کلماتی را که نمی‌خواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند را حذف می‌کند. اگر به هر دلیلی صفحاتی با "بازاریابی محتوایی" را می‌خواهید، و قصد ندارید در عبارت خود از "کسب و کار داخلی" استفاده کنید، این مثال برای شما مناسب خواهد بود:

“content marketing -businessinsider.com”

 

افزودن کلمه: (+)

برای افزودن کلماتی که می‌خواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند، علامت بعلاوه قرار دهید. مثلاً:

“content marketing + SEO”

ستاره: (*)

از ستاره استفاده کنید تا فضایی را که می‌خواهید توسط هر چیز بخصوصی پُر کنید، نشان داده باشید. مثلاً:

“Top * ranking factors”

سایت:

اگر به دنبال نتایج اختصاصی‌تری از وبسایت خاصی هستید، این دستور مناسب شماست. به عنوان مثال اگر وبسایت سئوی مورد نظر خود را برای مقالات یا خطای 404 جستجو می‌کنید، از دستور زیر استفاده کنید:

“site:searchenginejournal.com 404 errors”

Info:

به شما کمک می کند تا اطلاعات مرتبط با دامنه ای که جستجو می کنید را بیابید. چیزهایی مثل صفحات دارای کش وبسایت، صفحات مشابه داخلی، دامنه متن داخلی، مثل:

"info:domainname.com"

در هر صورت شناسایی بهترین ترکیب برای اپراتورها و دستور جستجو که بتوانید به شما در رسیدن به هدف کمک کند، آسان نخواهد بود، اما شناسایی و آگاهی از آن ها کمک شایان توجهی به شما می کند.

 

آژانس تخصصی سئودو با داشتن تیمی از سئوکاران حرفه ای با هدف رسیدن سایت شما به نتایج برتر جستجو آماده انجام و گرفتن سفارش سئو سایت سایت شما می باشد.