درخواست و اخذ ویزای شینگن در دوران کرونا

بیشتر سفارت‌های اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان و ... در این یک سال‌و‌اندی گذشته، فعالیت‌های مربوط به ویزا را به حداقل رسانده‌اند. پس از ساخته شده واکسن کرونا و واکسینه شدن تعداد قابل توجهی از مردم جهان، بسیاری از افراد منتظر راحت شدن فرآیند اخذ ویزا هستند.

۲

لازم است بدانید که صدور ویزای شینگن برای گردشگرها هنوز متوقف است. تنها افراد زیر می‌توانند برای ویزای شینگن اقدام کنند:

- افرادی که درخواست ویزای خانوادگی دارند (ملحق شدن به خانواده در حوزه‌ی شینگن)

- افرادی که درخواست ویزای تحصیلی دارند

- ویزای شینگن جهت فرصت‌های مطالعاتی

- درخواست ویزا جهت درمان بیماری

-اخذ ویزای کاری

لازم به ذکر است که اتباع کشورهای استرالیا، کانادا، الجزایر، نیوزیلند و ژاپن می‌توانند برای اخذ ویزای گردشگری شینگن اقدام کنند. فهرست این کشورها در حال تغییر است و هر لحظه امکان به‌روز رسانی آن وجود دارد.

با توجه به این که تمام سفارت‌های اروپایی در تهران قرار دارند، اگر ساکن تهران نیستید برای درخواست و پیگیری روند ویزای شینگن باید به این شهر سفر کنید. سفر به تهران در ایام کرونا ممکن است هزینه‌های زیادی در پی داشته باشد، همچنین با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی، ‌بهترین گزینه اجاره‌ی اقامتگاه روزانه است. برای اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید به این صفحه از سایت جاباما مراجعه کنید.

ویزای دبی (امارات) در دوران کرونا

مدتی پس از شیوع کرونا در ایران، امارات نیز صدور ویزا برای ایرانی‌ها را متوقف کرد؛ اما پس از آغاز واکسیناسیون در این کشور، به مرور این ممنوعیت برداشته شد. در حال حاضر مسافرانی که قصد سفر به دوبی را دارند مانند سال‌های قبل می‌توانند ویزاهای توریستی ۱۴ روزه، یک ماهه و ۳ ماهه دریافت کنند.

شاید به یاد دارید که در گذشته آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی ویزای دبی را برای مسافران می‌گرفتند؛ اما بعد شیوع ویروس کرونا برخی قوانین تغییر کرده است. در حال حاضر مدارک مورد نیاز برای ویزای دبی عبارتند از:

- اسکن رنگی از صفحه‌ی نخست گذرنامه

- اسکن رنگی از دو روی کارت ملی

- اسکن رنگی از صفحه‌ی اول و دوم شناسنامه

- عکس پرسنلی

- بیمه مسافرتی معتبر

علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا، به محض ورود به و خروج از دبی از هر مسافر تست‌ PCR گرفته می‌شود که از قوانین تازه‌ بعد از گسترش کرونا است. هر مسافران ایرانی به محض ورود به فرودگاه دبی، تست PCR می‌هد که در صورت منفی شدن جواب، می‌تواند وارد خاک امارات شوند. نتیجه‌ی این تست سریع مشخص می‌شود و مسافر مدت کمی منتظر می‌ماند.

۳

در صورتی که تست PCR مسافری در فرودگاه دبی مثبت شود، لازم است که از قوانین قرنطینه پیروی کند. قانون قرنطینه در دبی به این صورت است که فرد مبتلا به کرونا به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز در هتل‌های ویژه‌ یا بیمارستان قرنطینه می‌شود. هزینه‌ی بستری و قرنطینه به عهده‌ی مسافر است که البته با وجود بیمه‌ی مسافرتی نگرانی از این بابت وجود ندارد.

همان‌طوری که قبلا اشاره شد معمولا اخذ ویزا شینگن و دیگر کشورها در سفارت‌خانه‌ها انجام می‌شود که در تهران قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که ساکن شهرهایی غیر از تهران هستند باید برای درخواست ویزا به این شهر سفر کنند.

اجاره روزانه یکی از راه‌هایی است که ساکنین شهرهای دیگر می‌توانند برای سهولت در سفرهای کاری از آن استفاده کنند. این افراد می‌توانند بر اساس استاندارد‌های خود و مناسب با شرایطی که در ذهن دارند از طریق جاباما اقامتگاه دلخواه خود را رزرو کنند.