جالب است که بدانید اگر شما در سال 2010  میتوانستید تنها با 10 سنت (یک صدم یک دلار) 1000 ارز دیجیتال بیت کوین بخرید) این پول آنقدر ناچیز است که همان موقع هم میشد از آن چشم پوشی کرد( امروز بهای بیت کوین های شما بیش از 48 میلیون دلار می بود. ولی هنوز هم دیر نیست، با ما همراه باشید.

در چند سال اخیر محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تحریم ها و فشار تورم، گذران زندگی را برای بسیاری از افراد سخت کرده است. جالب است که بدانید اگر شما در سال 2010 تنها 10 سنت ارز دیجیتال بیت کوین میخریدید، امروز بهای بیت کوین های شما بیش از 48 میلیون دلار می بود. کدام عرصه سرمایه گذاری دیگری را می شناسید که اینقدر سود آور باشد؟ البته خرید بیت کوین و سرمایه گذاری بر روی ارز های دیجیتال مزایا و معایب خاص خودش را دارد. شما نباید فقط برای اینکه عده ای از طریق افزایش قیمت بیت کوین پولدار شده اند، فکر نکرده و نسنجیده وارد این بازار شوید.

اگر به اطلاعات مرتبط با سرمایه گذاری، تکنولوژی و ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید، با ما همراه باشید تا انواع شیوه های سرمایه گذاری را با هم بررسی کنیم.

 

آیا همه باید بیت کوین بخرند؟

مسلماً نه! در عرصه اقتصاد هیچ بایدی وجود ندارد، هر کسی آزاد است که به گونه ای که می خواهد به امرار معاش بپردازد. اما اگر می خواهید زندگی مرفه و تمکن مالی را تجربه کنید، باید هوشمندانه عمل کنید. به عنوان مثال: دوستی داشتم که در اواخر سال 98 آپارتمان خودش را فروخت و به یک منزل استیجاری بسیار ارزان نقل مکان کرد. بسیاری از اقوام او را از این کار منع کرده بودند، ولی او یک برنامه مدون و قابل قبول داشت. بیشتر پول آپارتمان خود را در بانک گذاشت تا بعد از 8 ماه 2.5 برابر پول اولیه اش وام بگیرد و با آن پول یک منزل شخصی بخرد. برنامه دوستم روی کاغذ عالی و فوق العاده بود اما در واقعیت وقتی پول وام بدستش رسید، با آن پول دیگر حتی نمی توانست آپارتمان خودش را دوباره بخرد!

همه ما سال 99 را به خاطر داریم، همان زمان که قیمت همه چیز به تاخت از ما دور می شد، در حالیکه شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب وکارها را فلج کرده بود. طی این چند سال اخیر، تورم و افزایش قیمت تمام کالاها باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. همچنین به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت ارز دیجیتال هم افزایش زیادی یافت. درست است که همه ما دوران سختی را پشت سر گذاشتیم ولی گذر از این تورم برای افرادی که سرمایه خود را بصورت پول نقد پس انداز کرده بودند دردناکتر بود! شاید شما هم در این چند سال تجربه های مشابهی را شنیده باشید، همه این تجربه ها اهمیت انجام یک سرمایه گذاری هوشمندانه را یادآوری می کند. البته که اگر دوست من پول منزل خود را در جای بهتر یا پر سودتری سرمایه گذاری می کرد، مثلاً خرید بیت کوین یا می توانست سرمایه اش را همگام با تورم افزایش دهد و منزل آرزوهایش را بخرد. اما سرمایه گذاری در چه زمینه ای سودآورتر است؟ اگر می خواهید جواب این سوال را بدانید به خواندن این مقاله ادامه دهید!

 

آیا شما می توانید با خرید ملک یک سرمایه گذاری مطمئن داشته باشید؟

خرید ملک یکی از شیوه های سنتی پس انداز و سرمایه گذاری پول است، اما اگر شما می خواهید یک ملک با ارزش بخرید، باید سرمایه اولیه زیادی داشته باشید، بماند که قیمت ملک تحت تاثیر مسائل فراوانی تغییر می کند و دلالان معاملات ملکی نیز نقش پررنگی در قیمت های این بازار دارند. اگر یک روز شما به صورت فوری پول لازم داشته باشید، ممکن است که برای فروش ملکتان به مشکل بر بخورید و حتی مجبور شوید آن را زیر قیمت بفروشید. به عبارت ساده تر سرمایه گذاری بر روی بازار ملک: 1. سرمایه اولیه بیشتری می خواهد، 2.قدرت نقدشوندگی کمی دارد 3. برای سود دهی به زمان نیاز دارد. به همین دلیل خرید ملک یک سرمایه گذاری نسبتاً مطمئن است اما دردسرهای زیادی هم دارد!

 

آیا خرید بیت کوین یک سرمایه گذاری هوشمندانه است؟

مدیر شرکت کوین فلیپ  میگوید: در یک دهه اخیر هیچ دارایی دیگری مثل بیت کوین پربازده نبوده است!

با وجود اینکه حدود 12 سال از عرضه بیت کوین می گذرد اما همچنان عرصه سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال در ایران کمتر شناخته شده است. از مزایای خرید بیت کوین:

1) قدرت نقد شوندگی بالای این رمز ارز است، چون بیت کوین یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال جهان است شما هر وقت که بخواهید می توانید بیت کوین خودتان را به قیمت روز بفروشید.

 2) شما می توانید با هر میزان پولی که در اختیار دارید، بیت کوین بخرید و در کیف پولتان پس انداز کنید.

 3) قیمت bitcoin به صورت بین المللی تعیین می شود و شما می توانید به راحتی با مراجعه به صفحه خرید و فروش صرافی ارزهای دیجیتال قیمت لحظه ای آنرا مشاهده کنید.

 4) با خرید و فروش بیت کوین می توانید تحریم ها را دور بزنید و به دلار کسب درآمد کنید.

 5) شما در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید می توانید با وصل شدن به صرافی ارز دیجیتال اقدام به خرید یا فروش بیت کوین خود کنید.

 6) اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که روند صعودی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت و آینده روشنی در انتظار بیتکوین است.

البته خرید bitcoin مشکلات خاص خود را نیز دارد از جمله:

 1. قیمت بیت کوین و اصولاً قیمت تمام ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عوامل مختلفی نوسان می کند. بازار ارزهای دیجیتال همانند سرمایه گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی مهم است و باید آگاهانه و در زمان مناسب وارد معاملات انواع ارزهای دیجیتال شد.

 2. متاسفانه به دلیل تحریم ها، دسترسی ایرانی ها به صرافی های معتبر بین المللی محدود شده است و این موضوع کمی فعالیت در عرصه ارزهای دیجیتال را مشکل می کند. البته خبر خوب این است که هر دوی این مشکلات راه حل ساده و آسانی دارند. شما با گذراندن یک دوره آموزشی 2-3 ماهه می توانید علم لازم برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را بدست آورید. ناگفته نماند که شما می توانید به راحتی با استفاده از صرافی های ارز دیجیتالی که در ایران مشغول به کار هستند، در بستری مطمئن و امن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

 

روند رشد سرمایه در بازار طلا چگونه است؟

خرید طلا می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. مزایای خرید طلا:

 1) شما می توانید معادل پولی که دارید طلا بخرید (قدرت خرید بالا).

 2) در ضمن هر موقع که به پول طلای خود نیاز داشتید، بلافاصله می توانید آنرا بفروشید (قدرت نقد شوندگی بالا).

 3) قیمت طلا به صورت بین المللی تعیین می شود و معمولاً در طولانی مدت روند صعودی دارد!

 اما خرید طلا معایبی هم دارد:

1. برای خرید طلا شما مجبورید کارمزد فراوانی بپردازید، گاهی کارمزد طلای خریداری شده، از قیمت طلایی که در ساخت آن بکار رفته، بیشتر است.

 2. با وجودیکه قیمت طلا بصورت جهانی تعیین می شود، اما در صورتیکه از طلافروشی معتبری خرید نکنید، احتمال گرانفروشی وجود دارد (در بیشتر مواقع شما حتی متوجه گران فروشی صورت گرفته، نمی شوید).

 3. هنگام خرید و فروش این فلز گرانبها ممکن است به دلیل نوسان قیمت در بازار طلا مشکلاتی برای شما پیش بیاید.

.4روند رشد قیمت در عرصه طلا حتی در صورت صعودی بودن، بسیار کند افزایش میابد.

مدیر سابق بانک گلدمن ساکس در مصاحبه خود گفته است: «امکان اینکه قیمت طلا در سه تا پنج سال آینده 3-5 برابر شود وجود دارد. ولی من فکر می کنم در همان بازه زمانی قیمت bitcoin می تواند به یک میلیون دلار برسد.» به عنوان مثال بر اساس آمارها در اسفند 99 قیمت بین المللی طلا برابر با قیمت آن در یکسال قبل بود (طی یک روند صعودی و بعد نزولی ارزش طلا دوباره برابر با قیمت آن در سال 98 شد!) هر چند برخی از کارشناسان اعلام کردند که این رکود ناشی از دستکاری قیمت طلا در بازار های بین الملل است، ولی این اظهار نظر تخصصی هیچ تغییری در وضع اقتصادی نداشت و رشد قیمت طلا در این بازه زمانی برابر 0 بود. در حالیکه در همان بازه زمانی افرادی که اقدام به خرید bitcoin کرده بودند، رشد 574 درصدی سرمایه خود را تجربه کردند. شاید به همین دلیل است که در دو سال گذشته همواره شاهد خرید بیت کوین در مقیاس فراوان توسط ثروتمندان سرشناس، مانند ایلان ماسک، اسکوئر و... بوده ایم.

 

چرا معامله گری در صرافی بایننس برای تریدرها جذاب تر است؟

مطمئنم که شما هم از گوشه و کنار در مورد افرادی 8-10 سال پیش اقدام به خرید بیت کوین و پس انداز آن کرده بودند و رشد سرمایه فوق العاده ای که تجربه کرده اند، شنیده اید. این یکی از رموز کسب سود فراوان در سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است، شما می توانید با خرید ارزهای دیجیتال جدید با قیمت کم و فروش آن در زمان مناسب سود فراوانی بدست آورید. صرافی بایننس یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در عرصه بین الملل است. یکی از ویژگی های اصلی صرافی بایننس تنوع بالای ارزهای دیجیتال آن است. صرافی بایننس پس از بررسی ارزهای دیجیتال جدید و اطمینان از کیفیت طراحی و درست بودن سازوکار، آن ها را به لیست صفحه خرید ارزهای دیجیتال خود اضافه می کند. به این ترتیب سرمایه گذاران می توانند با اطمینان از معتبر بودن ارزهای دیجیتالی که توسط بایننس لیست شده اند، با آسودگی خیال به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود  می پردازند.

اما متاسفانه به خاطر تحریم ها صرافی ارز دیجیتال بایننس از ارائه خدمات به ایرانی ها خودداری می کند. البته تعدادی از تریدرها با استفاده از IP سایر کشورها به صورت مخفیانه در صرافی بایننس ثبت نام می کنند. ولی طبق قوانین صرافی بایننس هر زمان که این صرافی متوجه این موضوع شود، بلافاصله حساب مزبور را بلوکه کرده و از پس دادن پول یا ارزهای دیجیتال شخص خودداری می کند. شایان ذکر است که این صرافی از راه های متنوعی می تواند IP های تقلبی را شناسایی کند، به همین دلیل استفاده از این آی پی ها ریسک فراوانی دارد و با کوچکترین اشتباهِ فرد حساب او بلوکه می شود و تمام دارایی خود را از دست می دهد. به هر حال بهترین راه خرید ارزهای دیجیتال برای ایرانی ها استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. امروزه صرافی ارزهای دیجیتال معتبری در ایران وجود دارند که برخی از آن ها را می توان نسخه ایرانی صرافی بایننس دانست.

 

 

برای خرید بیت کوین از یک صرافی معتبر و با پشتیبانی حرفه ای استفاده کنید.

با توجه به تمام جنبه های سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، به نظر می رسد برای اینکه از روند جامعه جهانی و اقتصاد بین المللی عقب نمانیم، هر ایرانی باید هر چه سریعتر خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را آغاز کند. در عصر اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، دیگر زمان استفاده از پول های کاغذی نیست. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که در آینده بیت کوین جایگزین پول های فیات شود ولی حتی اگر این اتفاق نیوفتد کسی نمی تواند آینده درخشان بیت کوین را انکار کند.

با توجه به تحریم ها بسیار مهم است که شما بتوانید یک صرافی قابل اعتماد و معتبر را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب نمایید. یک صرافی که تنوع بالایی در لیست ارزهای خود داشته باشد. من جدیداً با یک صرافی که می توان گفت نسخه ایرانی بایننس است، آشنا شدم. خدمات این صرافی بنظر خوب و طریقه کار کردن با آن آسان و واضح است. توصیه من این است که اگر قصد خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید، برای یکبار هم که شده، از صفحه خرید و فروش صرافی ایران بایننس استفاده کنید تا بتوانید کیفیت خدمات این پلتفرم ایرانی را بسنجید و یک انتخاب درست و هوشمندانه انجام دهید.