این روزها که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در تهران در وضعیت بسیاری بحرانی قرار گرفته و شهروندان برای تهیه آپارتمان در تهران برای سکونت خود و خانواده دچار مشکلات عدیده‌ای هستند به‌وضوح مشاهده می‌شود که به‌رغم امید شهروندان به اتخاذ سیاست‌های مناسب برای کنترل و مدیریت درست در بازار مسکن به‌وسیله مسئولان کماکان بازار در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد و باتوجه‌به تورم و کاهش قدرت خرید و اجاره شهروندان شرایط برای تأمین آپارتمان در تهران بسیار نامناسب است.

از سویی گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا و فشار تحریم‌ها و از سوی دیگر تغییرات ریاست‌جمهوری و انتظار برای معرفی کابینه و وزرای تأثیرگذار در حوزه مسکن همگی دست در دست یکدیگر داده تا شرایط متقاضیان برای تهیه آپارتمان تهران همچنان نامطلوب باشد.

آنچه که با مرور وضعیت بازار مسکن در چندساله اخیر به‌وضوح استنباط می‌شود این مطلب است که متأسفانه اتخاذ سیاست‌های نصف و نیمه و ناکارآمد نه‌تنها تأثیر مثبتی را در بازار مسکن نداشته بلکه هرازچندگاهی این بازار را دچار شوک‌های جدی‌تری می‌کند که متأسفانه تنها شهروندان با آنها دست‌به‌گریبان هستند زیرا این رخدادها باعث شده که هر روز بر فاصله بین عرضه و تقاضا افزوده شود و زندگی در آپارتمان در تهران برای بسیاری از متقاضیان شکلی رؤیاگونه را به خود بگیرد.

با مشاهده آمارهایی که از سوی بانک مرکزی ارائه شده در خردادماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 1/5 هزار واحد رسیده که اگر این میزان را با ماه مشابه سال گذشته که عددی بالغ‌بر 7/52 درصد را نشان می‌دهد مورد بررسی قرار دهیم به‌وضوح وضعیت نامناسب معاملات آپارتمان در تهران را مشاهده خواهیم کردیم.

وضعیت خرید و اجاره آپارتمان در تهران به شکلی است که بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده را منطقه 1 شهرداری تهران با قیمتی معادل 0/663 میلیون تومان و کمترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنا را منطقه 18 شهرداری با قیمتی معادل 1/126 میلیون ریال داشته است که باتوجه‌به تورم کنونی و قدرت خرید پایین شهروندان این ارقام بسیار قابل‌توجه و چشمگیر است.

در این شرایط متأسفانه بازار اجاره‌بهای آپارتمان در تهران نیز وضعیت آن‌چنان مطلوبی را نداشته است. زیرا بررسی شاخص‌های کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران و کل مناطق شهری نیز در خردادماه سال جاری نشانگر رشد 9/33 و 6/37 درصدی است که این اعداد نیز بیانگر وضعیت نامناسب بازار اجاره‌بها برای شهروندان است.

حال با این اوصاف و باتکیه‌بر آمارهای منتشر شده اگر نگاهی به میزان تقاضای شهروندان داشته باشیم به‌صراحت به این مسئله پی خواهیم برد که هنجارهای جامعه باتوجه‌به افزایش قیمت‌ها به‌شدت تغییریافته و متقاضیان که درگذشته متناسب با شمار خانوار خود اقدام به انتخاب متراژ واحد مسکونی خود می‌کردند مجبور به خرید و اجاره آپارتمان‌های با متراژ پایین‌تر شده‌اند.

بر پایه آمارهای منتشر شده آپارتمان‌های ریز متراژ در خردادماه متقاضیان بی‌شماری را داشته‌اند به شکلی که بر اساس جدول توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 مترمربع با سهم 8/14 درصد و سپس واحدهای دارای زیربنای 50 تا 60 مترمربع با سهم 0/14 درصد اختصاص‌یافته است. این در حالی است که با یک جمع‌بندی کلی به‌روشنی می‌توان گفت که در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع با سهمی بالغ‌بر 1/56 درصد از معاملات بیشترین شمار متقاضیان را داشته است.

در این شرایط با توجه با افزایش قیمت‌ها در گوشه‌وکنار شهر مشاهده می‌شود که آپارتمان‌های بسیار کوچکی ساخته شده که تنها می‌تواند گزینه‌ای برای سکونت یک فرد باشد. این روزها بازار خرید آپارتمان‌های 30 متری در تهران و حتی اجاره آپارتمان 30 متری در تهران نیز به اوج خود رسیده است.

1

آپارتمان‌هایی که درگذشته بیشتر برای سکونت دانشجویان و یا شاغلان ترک شهر کرده و حتی بیمارانی که برای درمان و استفاده از خدمات پزشکی و درمانی ساخته می‌شدند امروزه محلی برای سکونت زوج‌های جوان شده است به شکلی که به دلیل افزایش چشمگیر قیمت‌ها خانه اولی‌ها نیز به سمت خرید آپارتمان 30 متری در تهران و حتی اجاره آپارتمان 30 متری در تهران سوق یافته‌اند که این امر را می‌توان نمودی از یک بحران جدی در صنعت مسکن کشور دانست.

با تمامی موارد ذکر شده اگر مجبور به خرید و اجاره آپارتمان در تهران هستید با ما همراه شوید تا با دو محله پر طرف‌دار تهران آشنا شوید. یکی از محله‌هایی که این روزها با حجم بالایی از خریداران برخوردار است. محله جذاب دریان نو یا همان طرشت است که در غرب تهران و منطقه 2 شهرداری واقع شده است.

این محله که درگذشته به دلیل برخورداری از باغ‌های انگور طرشت نام‌گذاری شده بود سال‌های متمادی با این نام شناخته می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ایجاد شرکت ماشین لباسشویی دریا به دریان نو تغییر نام یافت. اما هنوز هم آثاری از بوستان‌های آن دوران در این محله وجود دارد که این امر باعث شده بسیاری از افراد که علاقه‌مند به سکونت در محله‌های خوش‌آب‌وهوا هستند اقدام به خرید آپارتمان در دریان نو کنند.

در این محله وجود بوستان‌های انقلاب، ارکیده، دوستان، چمن و کمیته بستری را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در دریان نو اوقات خوشی را در کنار فرزندان، خانواده و دوستان خود در این بوستان‌ها به ثبت برسانند.

یکی از ویژگی‌های اصلی محله دریان نو موقعیت مناسب جغرافیایی و دسترسی‌های مطلوب این محله به نقاط مختلف تهران است زیرا محله دریان نو در شمال شرقی میدان آزادی و در میان خیابان‌های ستارخان و بهبودی و بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله نوری و یادگار امام قرار گرفته و شرایطی را ایجاد کرده که علاقه‌مندان به اجاره و خرید آپارتمان در دریان نو به‌سهولت به نقاط مختلف تهران امکان رفت‌وآمد آسان را داشته باشند.

اگر علاقه‌مند به آشنایی با نقاط مهم و تأثیرگذار محله دریان نو هستید بهتر است بدانید که در این محله شهرداری مناطق 2 و 10، اداره راهنمایی‌ورانندگی غرب، سازمان آب و فاضلاب، اداره بنیاد جانبازان منطقه 2، شرکت ملی گاز ایران، ناحیه انتظامی غرب تهران، حوزه انتظامی 18،مرکز تلفن شهید چمران، پاسگاه راهنمایی منطقه 13 قرار دارد که وجود این مراکز مهم باعث شده که بسیاری از ساکنان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در دریان نو را فعالان و شاغلان این ادارات و سازمان‌ها تشکیل دهند.

علاقه‌مندان به خرید و مراکز تجاری نیز در محله دریان نو دغدغه‌ای را نخواهند داشت زیرا وجود مرکز خرید مفید، فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد و هم‌جواری با محله ستارخان و بازارچه معروف و سنتی این محله شرایطی را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در دریان نو به‌راحتی اقلام موردنیاز خود را تهیه کنند.

با شناخت این محله اگر تصمیم به خرید آپارتمان در دریان نو دارید بهتر است بدانید که قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در محله دریان نو 34/33 میلیون تومان و متوسط قیمت تخمینی یک واحد مسکونی در این محله 3 میلیارد و 178 میلیون تومان است بنابراین به‌وضوح می‌توان گفت که قیمت خرید آپارتمان در دریان نو نیز متوسط رو به بالاست و برای انتخابی مناسب در این محله سامانه هوشمند کیلید می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

اما یکی دیگر از محله‌هایی که امروز همراه با شما به گشت‌وگذار در آن می‌پردازیم محله جذاب ارم در غرب تهران و منطقه 5 شهرداری است. این محله که به دلیل وجود شهربازی، باغ‌وحش ارم از شهرت بسیاری برخوردار است سالانه میزبان شمار بسیاری از گردشگران و مسافران از نقاط مختلف است بنابراین می‌توان گفت که متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ارم با سکونت در این محله در منطقه‌ای جذاب سکونت خواهند کرد.

2

دسترسی‌های محله ارم نیز یکی از شاخصه‌های اصلی آن محسوب می‌شود زیرا این محله با بزرگراه علامه جعفری، آزادراه تهران - کرج، بزرگراه باکری و بلوار شیشه در ارتباط است که وجود این اتصالات این امکان را فراهم کرده که ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ارم با سکونت در این محله امکان دسترسی به‌تمامی نقاط تهران را داشته باشند.

از شاخصه‌های دیگر محله ارم وجود مراکز خرید و تجاری در این محله است. وجود مرکز خرید ارم، هایپراستار، مجتمع تجاری کوروش و مگامال که ازمهم‌ترین مراکز خرید غرب تهران به شمار میروند در مجاورت این محله بستری را فراهم کرده که علاوه بر ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ارم شهروندان بسیاری نیز از اقصی نقاط تهران به این محله مراجعه کنند و ضمن گشت و گذار در این مراکز خرید و استفاده از رستورانها، فست فودها و همچنین کافی شاپ های این محله لحظات به یادماندنی را همراه دوستان و خانواده داشته باشند و از خریدی لذت بخش بهره مند شوند.

اگر تمایل به خرید و اجاره آپارتمان در ارم و خیابان‌های مشهور آن را دارید بهتر است سری به خیابان بهار شمالی و همچنین اسپندارفر بزنید که با آپارتمان‌های لوکس و مدرن خود توجه هر فردی را جلب می‌کند به همین دلیل برای سکونت در این خیابان‌ها باید هزینه بیشتری را بپردازید.

برای علاقه‌مندان به مراکز ورزشی و تفریحی نیز خرید و اجاره آپارتمان در ارم می‌تواند گزینه‌ای مناسب به شمار رود زیرا در این محله علاوه بر بوستان، شهربازی و باغ‌وحش ارم، پارک الهام که یکی از پارک‌های بزرگ تهران به شمار می‌رود و همچنین مجموعه ورزشی ناصر حجازی یا همان استقلال که از شهرت بسیاری برخوردار است زمینه یک زندگی مطلوب را برای علاقه‌مندان به تفریح و ورزش فراهم کرده است به شکلی که شمار بسیاری از ورزش دوستان اقدام به خرید و اجاره آپارتمان در ارم می‌کنند.

3

اما علاوه بر مراکز تفریحی و ورزشی خانواده‌هایی که اقدام به خرید و اجاره آپارتمان در ارم می‌کنند نگرانی را در خصوص وجود مراکز فرهنگی و آموزشی برای فرزندان خود نخواهند داشت زیرا در این منطقه وجود سرای محله ارم، مجموعه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخانه، آمفی‌تئاتر، کلاس‌ها و آموزشگاه‌های بسیار زبان‌های انگلیسی و خارجی شرایطی را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ارم نگرانی را در خصوص آینده فرزندان خود نداشته باشند و با ثبت‌نام در این مراکز افقی پربار را برای آینده فرزندان خود رقم زنند.

حال با تمامی اطلاعات عنوان شده اگر قصد خرید و اجاره آپارتمان در ارم را دارید لازم است که به این نکته توجه کنید که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در ارم متوسط رو به بالاست به شکلی که هر خانواده‌ای برای سکونت در این محله مطابق با داده‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید به طور تخمینی برای خرید یک مترمربع آپارتمان باید هزینه‌ای بالغ‌بر 35 میلیون و 88 هزار تومان و برای تهیه یک واحد مسکونی متوسط حدود 2 میلیارد و 854 هزار تومان بپردازد که این اعداد بیانگر قیمت به نسبت بالای آپارتمان‌ها در محله ارم است.

با چنین وضعیتی و به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا اگر بازهم علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در ارم هستید. باتوجه‌به تنوع قیمتی در این محله به شما پیشنهاد می‌کنیم که از محل کار یا سکونت خود به سامانه هوشمند کیلید سری بزنید و ضمن درج نام محله ارم به مشاهده بهترین و تخصصی‌ترین فایل‌ها و آگهی‌های ثبت شده در این سامانه بپردازید.

شما با استفاده از سامانه هوشمند و تخصصی کیلید این امکان را خواهید داشت که بدون مراجعه حضوری به آپارتمان‌های متعدد و آژانس‌های املاک و بدون هدررفت زمان به بازدید غیرحضوری شمار زیادی از موقعیت‌های خرید و اجاره آپارتمان در ارم پرداخته و با آرامش بیشتری اقدام به انتخاب ملک متناسب با بودجه و سلیقه خود کنید.

سامانه هوشمند کیلید با فایل‌های کارشناسی شده اطلاعات جامعی همچون موقعیت مکانی، متراژ، تعداد اتاق‌های خواب، نوع کابینت و کف‌پوش، سیستم‌های گرمایشی و سرمایش، شرایط پارکینگ و انباری و همچنین سایر امکانات را در اختیار متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان قرار می‌دهد و با درج تصاویر واقعی از آپارتمان امکان چیدمان ذهنی وسایل منزل را برای شما فراهم می‌کند.

با وجود این امکانات اگر علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در ارم از طریق سامانه هوشمند کیلید هستید ضمن انتخاب مورد متناسب با بودجه و سلیقه خود می‌توانید با شماره درج شده در بخش انتهایی آگهی تماس گرفته و اقدام به بازدید نهایی و در صورت توافق عقد قرارداد کنید با این شیوه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ملکی متناسب با سلیقه و بودجه خود را خواهید یافت و ضمن انتخابی مناسب حسی مملو از آرامش را کسب خواهید کرد.