همه داوطلبین کنکور سراسری برای رسیدن به موفقیت نیازمند برنامه ­ریزی درست، خواندن کتاب‌­های درسی سه سال آخر تحصیلی، کتاب کمک درسی و تست‌­زنی هستند. سهم سؤالات کنکور هر سه پایه تقریباً یکسان یا درصد سؤالات پایه سوم کمی بیشتر از دو سال پایه می­‌باشد اما از نظر فرصت مطالعه کتاب‌های پایه سوم، داوطلب فرصت کمتری را برای مطالعه دارد و از طرفی مطالب درسی پایه دوازدهم جدیدتر می­‌باشند. همچنین نباید از این امر غافل شد که برای یادگیری دروس سال بالاتر دانش‌­آموز باید مطالب درسی سال قبل را یاد گرفته باشد؛ بنابراین داوطلب باید محتوی درسی پایه دهم و یازدهم را بخوبی در حافظه بسپارد و با برنامه­ ریزی و تناسبی که ایجاد می­‌کند به مطالعه کتاب­‌های پایه دوازدهم بپردازد. یکی از راه‌هایی که داوطلب می‌­تواند سرعت و درک یادگیری خود را بالا ببرد استفاده از کتاب کمک درسی استاندارد موجود در بازار می‌­باشد.

1

شیمی دوازدهم خیلی سبز و زیست دوازدهم خیلی سبز

رشته تجربی یکی از گروه‌های آزمایشی هستند که در کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر رشته تحصیلی منابع دروس تخصصی مربوط به خود را دارد که شیمی و زیست دو درس تخصصی و مهم این رشته می‌­باشند. برای آمادگی بهتر در امتحانات نهایی و کنکور سراسری کتاب کمک درسی شیمی دوازدهم خیلی سبز و کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز از منابع معتبر و مفهومی می‌­باشد که داوطلبان می­‌توانند بر کیفیت سطح علمی خود بیافزایند. از جمله مزایای بهره­‌گیری از کتاب کمک درسی تسلط بیشتر بر دروس مربوطه است. شما می­‌توانید بطور همزمان همراه با آموزش کتاب‌های درسی خود بصورت موضوعی از این کتاب‌ها استفاده کنید. برای یادگیری بهتر درسنامه هر بخش از کتاب را مطالعه کرده و با تست زدن هر بخش میزان تسلط و یادگیری خود را مورد امتحان قرار دهید. همچنین می‌­توانید از مطالب و نکات مهم خلاصه ­نویسی کرده تا دید کلی­‌تری نسبت به موضوعات کتاب داشته باشید.

انتشارات مهروماه

یکی از ناشران آموزشی که به دلیل نوآوری در تألیف کتاب­‌های آموزشی و محتوی باکیفیت دروس مورد توجه دانش­‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری قرار گرفته، انتشارات مهروماه می‌­باشد. جامع شیمی کنکور مهروماه، جمع‌­بندی شیمی کنکور، زیست­‌شناسی تصویری جامع کنکور لقمه و... از جمله کتاب‌هایی می‌­باشند که می­‌توان در مجموعه کتاب کمک درسی منتشر شده توسط انتشارات مهروماه مشاهده کرد. برای جمع­‌بندی دروس در روزهای پایانی می‌­توان کتاب‌های لقمه و لقمه طلایی مهروماه را از مهم­ترین کتاب کمک درسی دانست که بهتر است در لیست خرید بیافزایید. همچنین کتاب‌های جمع‌­بندی دارای تست­‌های بیشتر و متنوع‌تری هستند که برای مرور بسیار مناسب می­‌باشند.

 کتاب­ های کمک درسی

به دلایل مختلفی مانند برنامه آموزشی نامنظم، تدریس ضعیف برخی مدرسین، شلوغی کلاس‌­ها، عدم استفاده از روش‌های خلاقانه و موارد دیگر، اکثریت دانش­‌آموزان سطح علمی خیلی بالایی ندارند. از این‌­رو دانش‌­آموزان و والدین آنها به سراغ خرید کتاب­ های کمک درسی می­‌روند تا بتوانند این کمبود را جبران نمایند اما همه کتاب‌های کمک آموزشی مناسب نیستند زیرا هدف آنها کسب منفعت است. بنابراین در زمان خرید کتاب کمک درسی باید به فاکتورهایی از قبیل کیفیت چاپ، انتشارات، نویسنده و موضوع توجه کنید. زیرا انتحاب کتاب­ های کمک درسی، کتاب تست و مانند اینها در کنار برنامه ­ریزی نقش مؤثری را در قبولی شما در کنکور سراسری ایفا می‌­کند.

میکرو طبقه­ بندی گاج

2

یکی از کامل‌­ترین منابع برای انتخاب کتاب کمک درسی، کتاب‌های میکرو طبقه­ بندی گاج است که شامل درسنامه­‌های جامع، تست­‌های کنکوری، جواب­‌های تشریحی، نکات ریز و سوالات تألیفی می‌­باشد. از آنجایی که این کتاب‌ها برای هر سه پایه تحصیلی گردآوری شده‌­اند بعد از خواندن و تست‌­زنی بخش‌­های مربوطه تا حد زیادی با نحوه سؤالات کنکوری آشنا شده و بر مهارت خود می­‌افزایید. از جمله ویژگی­‌های این نوع کتاب‌ها می­‌توان به تست­‌های طبقه­ بندی شده، تحلیل و بررسی کامل تست‌­ها، آموزش مطالب موردنیاز برای کنکور اشاره کرد. کتاب‌های میکرو طبقه ­بندی به فهم بهتر دروس، تقویت بیشتر، کسب درصد بالا در یادگیری و تست‌­زنی خوب و کاربردی می­‌باشد.

بانک کتاب و معرفی سایت کتابیمو

دانش­‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری برای خرید کتاب کمک درسی انتشارات مختلف می‌­توانند از طریق اینترنتی به بانک کتاب سایت­‌های مختلف که در این زمینه فعال هستند مراجعه کنند و فروشگاهی که به­ روزترین و جامع‌­ترین کتاب های کمک درسی را از انتشارات معتبرتر در بانک کتاب خود داشته باشد برای خرید مناسب‌­تر هستند. در زمان خرید کتاب شما می­‌توانید نکاتی را در نظر بگیرید مانند منطقی بودن حجم کتاب، فصل­‌بندی و ترتیب مطالب شبیه به کتاب درسی، سادگی در نوشتار، استفاده از علامت­‌های راهنما برای متمایز کردن مطالب، استفاده از یک نشر کتاب، سر زدن به سایت­‌های معرفی کتاب و... یکی از سایت‌هایی که می‌­تواند شما را در زمینه خرید کتاب کمک درسی و کنکور کمک کند فروشگاه اینترنتی کتابیمو می­‌باشد. این سایت دارای بانک کتاب بسیار مفیدی از انتشارات مختلف مانند خیلی سبز، قلم­ چی، نشر الگو، رهپویان دانش و اندیشه و... از پیش­ دبستانی تا کنکور با تخفیف حداکثری در کل سال است.

های بوک

3

فروشگاه‌­های اینترنتی مختلفی مانند پایتخت کتاب، گاج مارکت، های ­بوک، چی بخونم، کتابیمو ،کتابچی در زمینه فروش انواع کتاب کمک درسی و کنکوری مشغول به فعالیت هستند که با داشتن تیم تخصصی مسئول فروش کتاب ناشران مختلف می­‌باشند. در این میان های ­بوک با بیش از یک دهه تجربه یکی از فروشگاه‌­هایی است که محصولات خود را از انتشارات معتبر به روش حضوری، تلفنی و اینترنتی به منظور رفاه حال خریداران عرضه می­‌کند. بازی­‌های فکری، کتاب داستان، کتاب­ های کمک درسی خیلی سبز، مهروماه، گاج و...، دی­ وی­ دی­‌های آموزشی از جمله محصولات ارائه شده این سایت می­‌باشد. تخفیف حداکثری کتاب‌ها، ارسال سریع و رایگان به سراسر ایران، تنوع محصولات، پشتیبانی تلفنی و آنلاین قبل و بعد از خرید، ضمانت سالم بودن محصولات، پرداخت در محل و ضمانت 7 روزه بازگشت کالا از ویژگی­‌های مهم فروشگاه های­بوک می‌­باشد. برای جستجوی کتاب‌های مورد نظر کمک درسی و مشاهده سایر محصولات و اطلاع از قیمت آنها می‌­توانید به سایت www.hibook.co مراجعه کنید.