به گزارش پارس نیوز، 

منتفی شدن انتقال بازی از ورزشگاه فولادشهر به نقش جهان هم باعث نشد حاشیه‌های مربوط به برگزاری این مسابقه پایان یابد. بر اساس قانون سازمان لیگ، 10 درصد سکوهای ورزشگاه فولادشهر به هواداران تیم میهمان اختصاص داشت، اما هواداران طرفدار پرسپولیس بیشتر از نصف سکوهای ورزشگاه را تصاحب کرده بودند که این موضوع دلخوری شدید تماشاگران اصفهانی را به همراه داشت، به ویژه اینکه تعدادی از هواداران فرصت ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند و پشت درهای ورزشگاه بسته مانده بودند.

 

 

پیگیری های اصفهان زیبا نشان می دهد که طبق مصوبه شورای تامین، مقرر شده اگر تا بعد از ساعت ۱۷ سکوهای ویژه هواداران ذوب آهن، روبه‌روی جایگاه پر نشد، این ظرفیت به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا کند، اما خبرنگاران حاضر در ورزشگاه مدعی هستند  این سکوها از ساعت 15 و 30 دقیقه در اختیار هواداران تیم میهمان قرار گرفته است، با این حال سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به اعتراض سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تاکید کرد  هواداران ذوب‌آهن با تاخیر در ورزشگاه حضور پیدا کرده اند.

 

امیدی که نتیجه نداد

ذوبی ها در شرایطی در اولین دیدار هفته بیست و ششم به مصاف تیم پرسپولیس رفتند که چشم همه مدعیان لیگ به این بازی بود، زیرا امتیاز کامل گرفتن از سرخ‌های تهرانی به منزله گرم کردن بازار داغ رقابت در بین بالانشین‌ها بود و برد پرسپولیس این تیم را در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار می داد.

بر مبنای میانگین امتیازی تیم های فاتح ادوار سپری شده لیگ برتر، کسب دو امتیاز از مجموع 30 بازی لیگ برتر به منزله قهرمانی یک تیم است و بر همین اساس شاگردان برانکو برای دستیابی به سومین جام متوالی، تا قبل از دیدارهای این هفته به شش امتیاز نیاز داشتند. هر دو تیم با سیستم مشابهی وارد زمین شدند و ارسال دقیق از کناره ها در دستور کار دو تیم بود که ذوبی ها موفق شدند با این روش، چند خطر  را در نیمه اول روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند.در دقایق ابتدایی بازی، وزنه هجومی بازی به نفع ذوبی ها سنگینی می کرد اما در ادامه دو تیم روند متعادل تری را در پیش گرفتند تا جایی که آمار مالکیت 50 درصدی در 45 دقیقه ابتدایی بازی برای میزبان و میهمان ثبت شد.

بی نتیجه ماندن حملات دو تیم در نیمه اول، ذوب آهن و پرسپولیس را با تساوی بدون گل راهی رختکن کرد تا علیرضا منصوریان و برانکو ایوانکوویچ برای مچ اندازی در نیمه مربیان مهیا شوند. ذوبی ها نیمه دوم را تهاجمی شروع کردند و شوت ارسلان مطهری در دو مرحله توسط بیرانوند و سید جلال حسینی مهار شد. دو تیم در نیمه دوم موقعیت صد درصد گلی نداشتند، اما با این حال تماشاگران تلویزیونی و تماشاگران حاضر در ورزشگاه دیداری سراسر هجومی را شاهد بودند که در پایان 90 دقیقه منجر به گلی نشد. 

شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم پرسپولیس در این دیدار با دریافت چهارمین کارت خود در این فصل، دیدار هفته آینده پرسپولیس برابر تیم سابقش سپاهان را از دست داد.

 

تقابل کلین شیتی 

حضور رشید مظاهری و علیرضا بیرانوند، دو دروازه بان ملی پوش فوتبال ایران یکی از تقابل های جالب این بازی بود.  مظاهری در چهار دیدار گذشته تیمش دو کلین شیت داشته و بیرانوند هم در سه بازی دو کلین شیت ثبت کرده تا هر دو سنگربان نقش مهمی در نتیجه گیری تیم هایشان داشته باشند.هر دو دروازه بان در بازی دیروز چندین سیو داشتند که یکی از مهم ترین آن به مهار ضربه سر خطرناک اوساگونا، مهاجم تیم ذوب آهن بر می گردد که جای‌گیری و دفع توپ به موقع بیرانوند، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد تا کلین‌شیت دیگری برای هر دو به ثبت برسد.

 

 خارج از کادر

پخش بازی از شبکه سه و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی باعث شده  حــســاسیــت زیادی روی گزارشگران شهرستانی ایجاد شود.

بخشی از حساسیت ها بر  جانبداری گزارشگران از تیم‌های شهرشان است که این موضوع درباره گزارشگر یکی از دیدارهای تیم تراکتورسازی و ابراز علاقه واضح وی به تیم شهرش، جنجال زیادی را ایجاد کرد.

گزارشگر دیروز دیدار تیم ذوب آهن و پرسپولیس نیز در صحنه ای که محمدرضا حسینی، هافبک تیم ذوب آهن با تعلل در صحنه ای توپ را از دست داد، حین پخش آهسته حرکت، مدعی شد حسینی این کار را عمدی انجام نداده اما گزارش‌هایی از تبانی در فوتبال کشور منتشر شده که در یک مورد بازیکنی از طریق تبانی، ده میلیارد سود کرده که این اظهارنظر واکنش‌های منفی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.