یکی از لوکس‌ترین و مدرن ترین محله‌های شمالی تهران، محله فرمانیه است. فرمانیه، محله ای لوکس و مرفه‌نشین در شمیران، واقع در شمال شهر تهران است. این محله‌ی بسیار زیبا در منطقه ۱ شهرداری تهران و در شهرستان شمیرانات قرار دارد.

فرمانیه از سمت شمال با محله نیاوران، از شرق با خیابان پاسداران و اقدسیه، از سمت غرب با دزاشیب و از جنوب در بخشی با بزرگراه صدر و از طرفی دیگر با چیذر و بلوار اندرزگو همسایه است.

فرمانیه در گذشته متعلق به خانواده فرمانفرمائیان، خانواده پر نفوذ و ثروتمند در دوران قاجار بوده است و نام فرمانیه نیز از این خانواده گرفته شده است. البته که این محله زیبا همچنان از قدیم تا به حال وجهه خود را حفظ کرده است و هنوز هم افراد ثروتمند برای سکونت خرید آپارتمان در فرمانیه را در اولویت قرار می دهند.

بیشترین برج‌ها و سازه های معروف در پایتخت را می توان در محله‌ی فرمانیه پیدا کرد. همچنین چند سفارت‌خانه هم در این محله قرار دارد.

تاریخچه فرمانیه

اراضی فرمانیه در گذشته متعلق به شاهزاده‌ای بنام عبدالحسین میرزا فرمانفرما، نخست وزیر ایران بوده است. وی این زمین‌ها را در سال ۱۳۲۶ قمری از محمد ‌ولی‌خان سلطنت دودمان قاجار آصف السلطنه خریده بود.سال ها بعد این اراضی بین فرزندان این شخص تقسیم می‌شود و به تدریج فروخته شد.

بافت محله فرمانیه

فرمانیه یکی از لوکس ترین محله‌های تهران است که برج‌های زیاد و معروف بسیار زیادی در آن ساخته شده است.

برای مثال برج آسمان واقع در چهار راه فرمانیه که دومین برج مسکونی بلند در ایران است، در این محله قرار دارد.

فرمانیه به دلیل ساخت و سازهای لوکس و خوش آب و هوا بودن طرفدارهای بسیار زیادی دارد. به طوری که افرادی که توان مالی خرید خانه در این محله را ندارند، اجاره آپارتمان در فرمانیه را برای سکونت انتخاب می کنند.

خرید خانه در محله فرمانیه

محله فرمانیه یکی از محله های بسیار لوکس و اعیان نشین در تهران است که خرید خانه در آن بستگی به عوامل مانند: سن بنا، نوع ساختمان، کیفیت مصالح و نوع ملک ( برج، ویلایی، آپارتمان ) دارد.

برای اطلاع از قیمت های خرید ملک در این محله می توانید آگهی های قیمت دار خرید آپارتمان در فرمانیه وب سایت شابش را مشاهده و بررسی کنید.

شابش وب سایت تخصصی درج آگهی ملک در ایران است که با استفاده از آن می توانید در سریع‌ترین زمان با کیفیت ترین آگهی های ملکی را مشاهده کنید و ملک خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

امکانات و دسترسی های محلی

نزدیک ترین ایستگاه تاکسیرانی و مترو به محله‌ فرمانیه، ایستگاه نوبنیاد است. در این ایستگاه به راحتی می توان به وسیله حمل و نقل عمومی دسترسی داشت.

محله فرمانیه، امکانات بسیار خوب و قابل قبولی از جمله: مراکز خرید، مراکز تجاری و اداری، بیمارستان و مراکز درمانی دارد. از مراکز دولتی شاخص و مهم فرمانیه می‌توان به باغ و سفارت ایتالیا در خیابان فرمانیه، سفارت پادشاهی هلند در خیابان سنبل، سفارت نروژ واقع در نبش خیابان سنبل اشاره کرد. از بوستان‌هایی که در نزدیکی این محله قرار دارد می توان به بوستان صدر، بوستان دیباجی، بوستان پگاه و نارنجستان یکم و چهارم اشاره کرد.

جستجوی هوشمندانه برای خرید و یا رهن اجاره آپارتمان در فرمانیه

اگر قصد خرید و یا فروش ملک در محله‌ فرمانیه را دارید پیشنهاد می کنیم به وب سایت شابش مراجعه کنید.

شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است که به متقاضیان خرید و یا فروش ملک این امکان را می دهد تا ملک خود را در سریع ترین زمان خرید و فروش کنند. درج آگهی ملک در شابش بسیار ساده و سریع صورت می گیرد و به شما کمک می کند تا به بهترین صورت ملک خود را جهت دیده شدن تبلیغ کنید.