انکوباتور CO2

دستگاه انکوباتور CO2 از تجهیزات لازم برای آزمایشگاه های تحقیقاتی و بالینی برای انجام کار سلول سازی و کار کشت بافت است. از آنجا که CO2 با سیستم بافر محیط کشت سلول برای تعیین pH محیط تعامل دارد از اهمیت برخوردار است.

بیشتر دستگاه های انکوباتور قادر به حفظ دمای 37 درجه سانتی گراد هستند. در نتیجه، محفظه داخلی توسط عناصر گرم کننده یا آب احاطه شده است تا این دمای یکنواخت را بدست آورد.

x1

انواع انکوباتور CO2

دستگاه انکوباتور CO2 در دو نوع وجود دارد:

انکوباتور CO2 با حرارت مستقیم و انکوباتور CO2 با روکش آب. هدف هر دو این فناوری ها ایجاد و حفظ دمای یکنواخت برای اطمینان از رشد مطلوب سلول است.

انکوباتور CO2 با پوشش آب

در مقایسه با هوا، آب ظرفیت گرمایی ویژه بیشتری دارد و بنابراین به طور سنتی برای تنظیم دما در دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی استفاده می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، دستگاه انکوباتور آب دارای یک ظرف پر از آب است که محفظه رشد را احاطه کرده است و با هدایت از طریق دیواره های داخلی دمای داخل را گرم یا سرد می کند. آب درون ژاکت در گردش است و منجر به ایجاد یک درجه حرارت داخلی یکنواخت و بافر حرارتی در برابر نوسانات هوای خارجی می شود. این بافر می تواند به ویژه در صورت قطع شدن برق مفید باشد، زیرا دستگاه انکوباتور آب قادر به نگه داشتن گرما تا پنج برابر بیشتر از واحدهای مستقیم گرما است. ژاکت آب همچنین لرزش ها را کاهش می دهد، که می تواند یک ویژگی ارزشمند هنگام کار با سلول های حساس باشد. خریداران همچنین باید در نظر بگیرند که دستگاه انکوباتور آب هنگام پر شدن بسیار سنگین است و ممکن است 24 ساعت قبل از رسیدن به درجه حرارت پایدار هنگام شروع کار طول بکشد.

انکوباتور CO2 با گرم کردن دیواره های محفظه از طریق آب، یک محیط رشد در شرایط آزمایشگاهی را ارائه می دهد. با گردش در داخل دیواره های ژاکت، آب دمای یکنواختی ایجاد می کند. اگر جرم زیادی وجود داشته باشد، محیط داخل محفظه نسبت به تغییرات محیطی خارجی حساسیت کمتری دارد. جرم زیاد همچنین پایداری کابینت را برای رشد سلول هایی که به ارتعاشات حساس هستند فراهم می کند.

انکوباتور CO2 با حرارت مستقیم

در انکوباتورهای حرارتی غیر مستقیم محفظه داخلی با عناصر گرمایشی پوشانده می شود، که معمولاً در لایه های عایق بسته بندی می شوند. یک یا چند بخاری دیوارهای محفظه داخلی را گرم می کنند. انکوباتورهای حرارتی مستقیم وزن زیادی ندارند و از آنجا که محفظه داخلی مستقیماً گرم می شود، می توان این واحدها را با سرعت بیشتری راه اندازی کرد و همچنین می توان دمای مطلوب را سریعتر بدست آورد و بازیابی کرد.

x2

مدل های حرارتی مستقیم خاصی وجود دارد که تا حد زیادی به همرفت طبیعی بستگی دارد تا توزیع یکنواخت گرما را در محفظه حفظ کند. همچنین مدل های دیگری وجود دارد که از طریق کمک مکانیکی توزیع یکنواخت گرما را حفظ می کنند.

انکوباتورهای مستقیم حرارت CO2  دارای عناصر گرمایشی هستند که در شش طرف محفظه قرار دارند و یک محیط رشد یکنواخت را فراهم می کنند. دمای اتاق داخلی با عایق و چگالی بالا تثبیت می شود و بنابراین برای حفظ این دما به انرژی کمتری نیاز است. چرخه استریل سازی دوگانه، کمبود اکسیژن و کنترل رطوبت از ویژگی های خاصی است که از طریق آن ها نیازهای تحقیق برآورده می شود.

x3

محل مناسب برای قرارگیری انکوباتور

محیط اطراف می تواند بر عملکرد دستگاه انکوباتور تأثیر بگذارد و بنابراین هنگام تصمیم گیری برای خرید دستگاه انکوباتور باید محل پیشنهادی دستگاه انکوباتور را در نظر گرفت. دستگاه های انکوباتور هرگز نباید تحت تابش مستقیم آفتاب، نزدیک اتوکلاو، اجاق گاز یا زیر پخش کننده های هوا قرار گیرند. ابزارهایی که در شیکرها و سایر دستگاه های انکوباتور مشابه قرار دارند نیز می توانند گرما تولید کنند و انکوباتور عایق بندی شده را بیش از دمای تنظیم شده گرم کنند.

x4

خرید انکوباتور

برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت و اصل مانند انکوباتور نیاز به یافتن فروشگاهی معتبر و بروز است بدین جهت ما فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی رویان ایران را معرفی می کنیم. رویان ایران به عنوان مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی کشور و یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، محصولات خود را با گارانتی و ضمانت اصل بودن کالا عرضه می کند. برای خرید انواع انکوباتور مانند انکوباتور یخچال دار، انکوباتور شیکر دار، انکوباتور نوزادان، انکوباتور جوجه کشی، انکوباتور ماهی و انکوباتور CO2 به این فروشگاه مراجعه فرمائید.