زرده تخم مرغ لکه های زردی در فرش شما ایجاد می کند. روش های اشتباه تمیز کردن زرده تخم مرغ از روی فرش، باعث بدتر شدن لکه می شود. آب گرم یا سایر منابع حرارتی می تواند پروتئین موجود در زرده تخم مرغ را بر روی فرش بپزد و در نتیجه تخم مرغ پخته شده بیشتر در الیاف فرش فرو رود.

با این حال در این مقاله که توسط تکنسین های خدمات قالیشویی توحید تهیه شده قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه با استفاده از روش ها و لوازم مناسب می توانید یک لکه زرده تخم مرغ را با موفقیت از فرش خود پاک کنید.

p2

مراحل پاک کردن لکه زرده تخم مرغ خام از روی فرش

چه آنکه تخم مرغ از دست خودتان یا کودک تان بر روی فرش افتاده باشد، بهرحال ریختن زرده تخم مرغ بر روی فرش می تواند در وهله اول بسیار ترسناک باشد. اما نگران نباشید و مراحل زیر را همراه با قالیشویی تهرانپارس دنبال کنید:

1.مرحله اول

ابتدا با یک قاشق، زرده تخم مرغ ریخته شده را با دقت از روی فرش جمع کنید. دراین مرحله می توانید همچنین با حوله های کاغذی و یا یک دستمال پارچه ای تمیز، تا حد ممکن زرده تخم مرغ را پاک کنید.

2.مرحله دوم

1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم درون یک لگن یا کاسه مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را به این مواد آغشته کنید. آب اضافی پارچه را خارج کنید.

3.مرحله سوم

برای از بین بردن چسبندگی باقیمانده از مرحله اول، پارچه آغشته شده به مواد شوینده را بر روی لکه زرده تخم مرغ بزنید. پارچه را پس از هر بار تمیز کردن فرش، با آب گرم بشویید تا تخم مرغ از روی آن پاک شود. مجددا پارچه را به مواد ترکیب شده آغشته کنید و بر روی لکه زرده تخم مرغ فرش بمالید. تا پاک شدن کامل زرده تخم مرغ، مراحل 1 تا 3 را تکرار کنید.

4.مرحله چهارم

پس از پاک شدن کامل زرده از روی فرش، یک پارچه تمیز را با آب خنک مرطوب کنید و همان نقطه را پاک کنید تا مایع ظرفشویی به طور کامل از روی فرش پاک شود. توجه داشته باشید که انجام ندادن این مرحله، می تواند منجر به پوسیدگی فرش شود.

5.مرحله پنجم

4/1فنجان سرکه سفید را با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید. لکه زرده تخم مرغ را با این ترکیب کاملا پاک کنید تا چسبندگی باقی مانده بر روی فرش از بین برود. سپس فرش را با یک پارچه مرطوب و تمیز، پاک کنید تا ترکیب از روی فرش خارج شود.

6.مرحله ششم (اختیاری)

پراکسید هیدروژن را بر روی یک قسمتی از فرش که دیده نمی شود، امتحان کنید. در صورت عدم تغییر رنگ فرش، می توانید از پراکسید هیدروژن بر روی لکه زرده تخم مرغ فرش بزنید تا رنگ زرد آن نیز از فرش پاک شود.

برای این منظور 1 قسمت پراکسید هیدروژن و 3 قسمت آب را مخلوط کنید و به کمک یک پارچه تمیز آن را بر روی لکه زرده تخم مرغ بمالید. اجازه دهید چند دقیقه مخلوط روی فرش بماند. سپس پراکسید را با استفاده از یک پارچه خشک پاک کنید.

7.مرحله هفتم

پس از تمیز کردن کامل فرش، اجازه دهید فرش کاملاً خشک شود.

p3

نکات پاک کردن لکه زرده تخم مرغ از فرش

جهت پاک کردن لکه زرده تخم مرغ از روی فرش بهتر است نکات زیر را نیز مد نظر قرار دهید:

  • برای لکه های تازه حتما فقط از آب خنک استفاده کنید اما برای لکه های خشک شده زرده تخم مرغ بر روی فرش می توانید از آب گرم نیز استفاده کنید.
  • می توانید به جای مایع ظرفشویی از شامپو فرش نیز استفاده کنید. 1 قسمت شامپو را با 4 قسمت آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه یا یک فرچه تمیز به محل لکه بمالید.
  • همیشه از اطراف لکه شروع به پاک کردن کنید و به سمت مرکز لکه پیش بروید.
  • در هنگام تمیز کردن لکه از روی فرش جهت جلوگیری از پخش شدن لکه، پارچه را مالش ندهید و تنها به آرامی به لکه ضربه بزنید.

هشدار

  • هنگام خیساندن فرش، فقط الیاف را مرطوب کنید و از خیساندن بخش پشتی فرش خودداری کنید.

پاک کردن لکه های ارگانیک از فرش سخت است. موفقیت پاک کردن این لکه ها، اغلب به این بستگی دارد که در اسرع وقت لکه را پاک کنید. وقتی تخم مرغ (یک ماده آلی پر از پروتئین) روی فرش یا موکت باقی بماند خشک شده و پاک کردن آن را دشوار می سازد. بنابراین چنانچه فرصت پاک کردن لکه را ندارید و یا از آسیب زدن به فرش هراس دارید می توانید از خدمات قالیشویی امیرآباد استفاده کنید.

p4

شستشوی فرش و موکت با قالیشویی

در صورت انجام دادن تمام مراحل بالا و رعایت تمام نکات، چنانچه هنوز لکه زرده تخم مرغ از روی فرش پاک نشده است، می توانید از خدمات قالیشویی محدوده تهرانپارس استفاده کنید. استفاده از خدمات یک قالیشویی حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا بدون نگرانی از آسیب زدن به فرش، انواع لکه ها را از روی فرش خود پاک کنید. شما می توانید بدون نیاز به صرف زمان و انرژی به راحتی از خدمات قالیشویی محدوده امیر آباد استفاده کرده و هرگونه آلودگی را از فرش هایتان پاک کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با دارا بودن شعب مختلف و متعدد در سراسر شهر تهران، کرج، لواسانات و ... می تواند خدمات گسترده ای را به شما ارائه نماید. شما می توانید انواع خدمات قالیشویی و موکت شویی ومبل شویی همچنین ترمیم فرش، لکه بری و ... را در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت از ما بخواهید. تکنسین های آموزش دیده و حرفه ای ما می توانند فرش های شما را با دستگاه های پیشرفته قالیشویی به کمک مواد شوینده استاندارد شستشو دهند. تمامی خدمات ما با ارائه تضمین کیفیت ظرف حداکثر 72 ساعت انجام می شوند و فرش ها یا موکت ها به صورت لول شده و کاور شده درب منزل به شما تحویل می شوند.