به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هارانومیان، وزیر محیط زیست ارمنستان در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی محیط زیست با تبریک جشن سالگرد پیروزی انقلاب گفت: در طول سفر چند روزه که به ایران داشتم همکاری خوب و مذاکرات خوبی صورت گرفت که مربوط به اقتصاد سبز و توسعه پایدار بود. وی ادامه داد: مسائل مربوط به محیط زیست مختص ایران نیست بلکه مربوط به تمام جهان است که فرصت داریم با توجه به اینکه در ایران حضور داشتم، سیاست مشترکی را اتخاذ کنیم.

وزیر محیط زیست ارمنستان بیان کرد: گازهای گلخانه ای، تغییرات آب و هوا و اشکال دسترسی به منابع آب زیرزمین و حفاظت از لایحه ازن از مسائلی است که پیش رو داریم؛ در زمینه محیط زیست در ایران تیم فعالی کار می کنند که این امر خوشایند است و می توانیم با همدیگر همکاری داشته باشیم و راه حل های برای حل مشکل داشته باشیم، از جمله افتتاح پارک صلح و دوستی و بهره مندی از آب ارس از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

هارانومیان گفت: اقتصاد سبز و توسعه پایدار از اجلاس ریو آغاز شده است و در راستای مصوبات اجلاس از انرژی طبیعی استفاده خواهد شد. البته انرژی که به محیط زیست ضرر نرساند از جمله انرژی خورشیدی و آب.

وی بیان کرد: امکان این را داشتیم که در ایران مراکز بازیافت از نزدیک مشاهده کرده و با تجربیات آن از نزدیک آشنا شدیم.

وزیر محیط زیست ارمنستان ادامه داد: در محدوده شهر تهران مراکز بازیافت وجود دارد که با استاندارد جهانی مطابقت دارد.

سفیر ایتالیا نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: دو ماه پیش درباره امکان شرکت در نمایشگاه صحبت به میان آمد و موافقت صورت گرفت و خانم ابتکار از ما دعوت کردند تا شرکتهای ایتالیایی حضور یابند.

وی ادامه داد: یکی از عمده شرکتهای فعال محیط زیست در نمایشگاه محیط زیست در غرفه ۳۸ حضور یافت همچنین ما اعلام می کنیم که موسسات و شرکتهای ایتالیایی با ایران همکاری خواهند داشت.