آلمان با نرخ پایین بیکاری یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپا بوده و با داشتن مکان های بسیار زیبا موجب گردیده است که گردشگران بسیاری از سراسر جهان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. یکی از مهمترین لقب هایی که به آلمانی ها داده می شود نظم آنها می باشد.

 آلمانی با داشتن نرخ پایین بیکاری و تورم در سالهای گذشته توانسته است به یکی از مهمترین بازار های کار در جهان معرفی گردد. اگر شما نیز این کشور زیبا را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب کرده اید تا پایان این مقاله را بخوانید. برای آنکه بدانید شرایط دریافت ویزای کار آلمان چیست و برای کار در آلمان باید چه شرایطی را داشته باشید تا انتها این مقاله را مطالعه بفرمایید.

شرایط دریافت ویزای کاری آلمان

برای افرادی که در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده اند یا دارای تخصصی در زمینه خاصی هستند فرصت های شغلی بسیاری در آلمان وجود دارد. شرکت ها و یا سازمان ها برای استخدام نیروی کار خارجی مورد نظر از طریق ارتباط با موسسات کاریابی معتبر کشور ها اقدام میکنند و متقاضی با ثبت نام در این کاریابی ها  مانند کاریابی بین المللی کاربین به شماره مجوز 52009 از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی میتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند و با کارفرما آلمانی در ارتباط باشد و ویزای کاری آلمان را دریافت کنند.

 در صورت تایید از طرف مسئول مربوطه و ارسال مدارک لازم و طی کردن مراحل اداری، به وی دعوت نامه کاری ارسال می شود. پس از آنکه متقاضی دعوت نامه کاری آلمان را دریافت کرد، این امکان به وی داده میشود که با گرفتن ویزای کار آلمان در این کشور مشغول به کار شود. در قوانین کاری آلمان بین استخدام نیروی کار آلمانی با خارجی هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد و تنها عامل تعیین کننده مهارت و تخصص افراد است.

مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری به آلمان

پس از موافقت کارفرما مدارکی که شما باید برای دریافت ویزای کاری آلمان به سفارت مربوطه تحویل دهید در زیر برای شما آورده شده است:

  • پاسپورت
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزا
  • قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت 75 یورو برای درخواست ویزا

v2

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ یه دوره کارآموزی در آلمان است که در طول دوره آموزشی بسته به رشته کارفرما و مهارتی که در آن زمینه دارید به شما حقوق نیز تعلق می گیرد. دوره فراگیری این دوره از 1 تا 3 سال می باشد.

آوسبیلدونگ برای کسانی که مدرک دانشگاهی نداشته و میخواهند وارد بازار کار شوند و همزمان تحصیل نیز کنند بسیار مناسب است. شرایط اخذ این نوع ویزا کاری داشتن حداقل مدرک دیپلم، مدرک زبان آلمانیB1 ، رزومه، انگیزه نامه می باشد. تعداد بیش از  460 حرفه در این دوره های کارآموزی وجود دارد که بیشتر مشاغل مورد نیاز آلمان را در بر می گیرد. در انتخاب این رشته ها باید توانایی، جنسیت، علاقه، استعداد نیز در نظر گرفته شود.

 

 

ویزای جستجوی کار در آلمان

در واقع این ویزایی است که متقاضی نیازی به دعوت نامه کاری از آلمان ندارد. با داشتن شرایط لازم وی می تواند به کشور آلمان سفر کرده و اقدام به پیدا کردن شغل مورد نظر خود در رابطه با رشته تحصیلی خود کند.

این نوع ویزا محدودیت زمانی کوتاهی دارد و در ظاهر نسبت به بقیه ویزاها پذیرش آن راحت‌تر است ولی در واقع متقاعد کردن آفیسر سفارت برای دریافت این ویزا کمی سخت تر می باشد . مدت زمان آن 6 ماه است، داشتن حداقل مدرک لیسانس، مدرک زبان آلمانی، سابقه کاری می تواند شانس شما را برای گرفتن این نوع ویزا افزایش دهد.

کار برای ایرانیان در آلمان

داشتن مدرک تحصیلی ، توانایی خاص و یا مهارت شغلی موجب می شود که شانس گرفتن ویزای مهاجرتی برای ایرانیان افزایش یابد. از آنجا که کشور آلمان با کمبود نیرو کاری به علت پیر شدن جمعیت به همراه مازاد بودجه ای که دارد از کشورهایی مانند ایران به خوبی نیروی متخصص پذیرش می کند.

برای دریافت این ویزا داشتن مدرک زبان آلمانی برای ایرانیان و کلیه خارجی ها اجباری است. گرچه در بعضی از شرکت های انگلیسی زبان می توان از مدرک آیلتس و یا تافل استفاده کرد.

در صورت یافتن شغل در این کشور اقامت شما تمدید میگردد و با درآمد حداقل مصوبه وزات کار بعد از چند سال به شما اقامت 5 ساله یا همان بلوکارت داده خواهد شد. سپس بعد از پایان این مدت تعیین شده در صورت داشتن شرایط لازم می توانید ویزای خود را تمدید کنید. روزهای اول کاری کارفرما اقدام به تهیه دفترچه بیمه درمانی می کند.

بهترین شهر برای کار در آلمان

شهر های آلمان از لحاظ کیفیت زندگی و همچنین داشتن خدمات شهری بسیار مطلوب در دنیا معروف هستند. بیشتر شهرهای آن از امکانات مساوی برخوردار هستند. برلین که پایتخت این کشور است برخلاف تصور عموم نسبت به بقیه شهرهای بزرگ مثل مونیخ، بوخوم، هامبورگ بسیار شهر مناسبی است و حتی مقرون به صرفه می باشد.

شهر کلن که بیشتر ایرانیان در آنجا سکونت دارند نیز از شهرهای صنعتی آلمان بوده و برای زندگی مکان بسیار مناسبی است. مزیت شهرهای بزرگ آلمان مثل هامبورگ، مونیخ، بوخوم پیدا کردن شغل مورد نظر نسبت به شهر های کوچک است اما در مقابل هزینه ها هم نسبت به درآمد ممکن است مقداری زیاد باشد. متقاضی می تواند از دوستان و یا ایرانیانی که در آلمان زندگی می کنند مشورت بگیرد.

کارت آبی آلمان چیست

کارت آبی آلمان کارتی است که یک شهروند اروپایی که متعلق به اتحادیه اروپا نیست می تواند برای کار به یه کشور عضو اتحادیه رفته و حتی مهاجرت کند. با این کارت اجازه اقامت برای متقاضی برای تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا می تواند ممکن شود. گرفتن این کارت مستلزم داشتن شرایط خاصی برای متقاضی است. کارت آبی آلمان برای مهاجرین امتیاز خاصی می تواند داشته باشد. برای اینکه این کارت را دریافت کنید باید به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز در آلمان

لیست مشاغل های مورد نیاز در آلمان هر ساله نسبت به شرایط ممکن است که فرق کند. به عنوان مثال پرستاری جز حرفه های است که چندین سال است که بیشترین متقاضی را از خارج کشور آلمان داشته است. با افزایش سن جمعیت و کاهش زادوولد در طول سالیان گذشته و همچنین مازاد بودجه و رشد اقتصادی این کشور موجب شده است که آلمان با کمبود نیروی کار ماهر مواجه شود. به همین جهت پیدا کردن شغل هایی مانند پرستاری، مهندس IT، مهندس سخت افزار در آلمان بسیار راحت شده باشد. پیشرفت صنعت تکنولوژی و ارتباطات به همراه اقتصاد بسیار مترقی در این کشور، نیاز به نیروی های مهندسی در زمینه های کامپیوتر، برق و مکانیک بسیار زیاد شده است.

شغل های پردرآمد در آلمان

آلمان به داشتن بالاترین حقوق در میان کشور های توسعه یافته جهان معروف است. از شغل های با درآمد بالا که به راحتی می توان در این کشور زندگی بسیار لاکچری و خوبی را به همراه خانواده خود داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جراحی پزشکی – 650 تا 22000 یورو
  • قضات 5480 تا 19000 یورو
  • وکیل 4430 تا 15300 یورو
  • مدیران بانک 4170 تا 14400 یورو
  • مدیران ارشد اجرایی 3910 تا 13500 یورو
  • مدیر ارشد مالی  3650 تا 12600 یورو
  • ارتودنتیست ها 3520 تا 12200 یورو
  • اساتید دانشگاه 3130 تا10800 یورو
  • خلبان 2610 تا 9020 یورو

v3

هزینه زندگی در آلمان

یکی از دغدغه های مهم برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارد داشتن اطلاعات درباره هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در این کشور متناسب با درامد بالایی که دارید بسیار مناسب است. اینکه در کدام شهر و محل زندگی مانند مونیخ، بوخوم و هامبورگ ممکن هزینه هیا شما نسبت به دیگر شهر های آلمان مقداری بیشتر باشد. بیشترین هزینه ای که در آلمان خواهید داشت اجاره بها می باشد. اجاره یک خانه یک خوابه به طور متوسط 750 یورو در آلمان است. در کل آلمان در مقایسه به کشور های پیشرفته دیگر بسیار مقرون به صرفه است.

کارشناسان و متخصصان موسسه مهاجرتی هرمس اپلای بر اساس شرایط و رزومه کارجویان، می‌توانند بهترین و سریعترین روش را برای دریافت پیشنهاد کاری، قرارداد و اقامت کاری آلمان را به شما ارائه دهند. برای قرار گرفتن در جزئیات ویزای کاری آلمان با کارشناسان موسسه هرمس اپلای با شماره‌های ۲۸۱۱۱۱۰۷-۰۲۱ و ۲۲۶۵۴۶۵۰-۰۲۱ در تماس باشید.