یکی از این کارها جوجه کشی است؛ با داشتن یک دستگاه جوجه کشی و کسب دانشی که در مقابل سودی که به دست خواهید آورد، بسیار کم است؛ می‌توانید کار و حرفه خود را شروع کنید. شما باید تنها درباره پرندگان و طیور اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که هر پرنده و تخم آن را در چه شرایطی باید نگهداری کنید و پرورش دهید.

به همین ترتیب شما می‌توانید با داشتن فضایی کوچک، کار خود را شروع کنید و کم کم با کسب درآمد و رسیدن به سود مطلوب، افراد بیش‌تری را نیز وارد کار کنید و هم کار خود را گسترش دهید و هم به رشد اقتصادی جامعه کمک کنید.

مزیت جوجه کشی با دستگاه

یکی از مزیت‌‌های اصلی این کسب و کار این است که شما با سرمایه اندکی به نسبت راه اندازی شروع دیگر کسب و کارها، می‌توانید شروع به کار کنید و با گسترش آن هم به اقتصاد خودتان و هم به رشد اقتصاد جامعه کمک به سزایی کنید. این امکان خصوصا در شرایط اقتصادی فعلی جامعه و حاکم بر کشور، می‌تواند راه حل برون رفتی از این اوضاع به ویژه برای جوانانی که شغل و درآمدی ندارند و سرمایه‌ای هم برای شروع کار ندارند، است.

فقط به مرغ و غاز و بلدرچین فکر نکنید، فراتر از این‌ها بروید؛ طوطی، مرغ عشق، کاسکو و انواع پرنده‌های زینتی که علاقه‌مندان به این پرندگان در بازار هزینه زیادی بابت خرید آن‌ّها می‌پردازند. البته فکر نکنید که به عنوان مثال پرورش مرغ و جوجه آن سود ندارد، شما با پرورش مرغ هم می‌توانید جوجه آن را بفروشید، هم جوجه را پرورش دهید و از آن‌ها باز به عنوان مرغ تخم‌گذار استفاده کنید و بعد از مدتی که حدود ۷ ماه است، آن‌ها را به عنوان مرغ گوشتی وارد بازار کنید.

دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار انواع مختلفی دارند که با توجه به کارتان و نوع پرندگان و طیوری که برای جوجه کشی و پرورش انتخاب کرده‌اید و با در نظر گرفتن بودجه‌ای که دارید، می‌توانید از شرکت‌های تولیدکننده معتبر، دستگاه مورد نیار و مورد نظرتان را تهیه کنید و کار خود را آغاز کنید. یکی از شرکت های معتبری که دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک و با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کند، بلدرچین دماوند است.

ظرفیت دستگاه جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی ظرفیت‌های متفاوتی دارد که می‌توانید با توجه به شرایط، هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید، دستگاه های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی هر کدام می‌تواند برای شما شروع یک کار اقتصادی پر رونق باشند. البته اگر در فکر کار اقتصادی هستید، سراغ دستگاه‌هایی با ظرفیت کم‌تر از ۵۰ تخم نروید؛ چرا که جنبه اقتصادی ندارند و بیش‌تر برای مصارف کاملا خانگی و روستاییانی که قصد دارند طیورشان را خود پرورش دهند، به کار می‌آید.

شما برای دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بیش‌تر از ۵۰ تخم نیز نیاز به فضای بزرگی ندارید و یک اتاق ۳ در ۴ برای شما و شروع کارتان کافیست. از تکنولوژی روز استفاده کنید و بیش‌تر کار را به دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند بسپارید تا بتوانید به سرعت به نتیجه‌ای که دل‌تان می‌خواهد برسید و سود خوبی از این کار کسب کنید.