اریک روزنگرین با بیان اینکه بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به زودی به اتمام برسد از ورود جدی‌تر این بانک به ارائه تسهیلات وام دهی برای " بیمه کردن اقتصاد در برابر دشواری‌های آینده" خبر داد. وی افزود: اگر همانطور که من فکر می‌کنم شود و نیمه دوم سال با شرایط سخت تری از آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند مواجه شویم، آن وقت اقدامات پیش نگرانه فدرال رزرو نقش کلیدی در به حداقل رساندن آسیب‌های اقتصادی خواهد داشت.

مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو با اشاره به اینکه بانک مرکزی نگران تعدیل نیروی گسترده کسب و کارهایی است که با کاهش جدی درآمد و سودآوری خود مواجه شده‌اند گفت: تا حد امکان تلاش می‌کنیم وام‌های ارزان را برای کمک به کسب و کارها در اختیارشان قرار دهیم.

لازم به ذکر است پیش از این نیز جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا - گفته بود هر چند روند احیای رشد اقتصادی آمریکا به تدریج آغاز شده است اما میلیون ها آمریکایی ممکن است کماکان بیرون از بازار کار باقی بمانند.   وی هم چنین در نامه ای به اعضای کنگره این کشور گفته بود بازگشت میزان فعالیت‌های اقتصادی به سطوح قبل از بحران دست کم دو سال زمان خواهد برد و نباید در پایان دادن به رویکردهای حمایتی عجله کرد.