آیا واقعا رسیدن به رتبه برتر در 4 ماه شدنی هست؟ چگونه میتوان با برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور رتبه خوبی کسب کرد؟ باید ها و نباید های موفقیت در کنکور ظرف 4ماه را در این پست بطور کامل به شما توضیح خواهیم داد.

آیا میتوان با برنامه ریزی 4 ماهه کنکور نتیجه گرفت؟

کنکور غول بی شاخ و دمی است که افرادی که آن را مطالعه کردند، تست زدند و توانستند آن را شکست دهند، توانستند وارد محیط دانشگاه شوند. کنکور داستانی طولانی است که سال ها در مورد ماندن یا حذف آن بحث های بسیار شده است. همچنین بازار آزمون های ورودی در ایران هنوز داغ است و تقاضا به طور قابل توجهی رشد کرده است. در این مقاله به برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور می پردازیم و برای افرادی که از الآن تصمیم به خواندن دروس کنکور دارند بسیار کاربردی می باشد.

یک سوال رایج، آیا در 4 ماه میشه کل دروس رو خوند؟

البته شاید برای بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری عزیز سوالی در ذهنشان ایجاد شود که چگونه می شود که در 4 ماه کل دروس کنکور رو بخوانند و در آن موفق شوند. در واقع می توان گفت که در 4 ماه باقی مانده خیلی کارها میشود کرد. دانش آموزان و داوطلبان کنکوری با یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای برای 4 ماه باقی مانده می توانند بهترین نتیجه را در کنکور بدست بیارند و همه دروس را کامل بخوانند و با خیال راحت به به بهترین رتبه برسند.

هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست

هیچوقت برای شروع کنکور دیر نیست

بعضی از دانش آموزان و داوطلبان شاید مدت ‌هاست تصمیم گرفته اند که  مطالعه برای کنکور را شروع کنند، اما به دلایلی هنوز موفق به انجام این کار نشده اند، یا اینکه هنوز منتظر یه برنامه ریزی عالی برای شروع هستند. این که تا الان شروع به مطالعه نکرده اند مهم نیست مهم این است که بدانند زمانی را که در اختیار دارند به آن ها این اجازه را میدهد که به بهترین نحو ممکن استارت خواندن را بزنند. این حقیقت هم وجود دارد که اگر بخواهند ادامه راه را بدون برنامه و نقشه راه پیش بروند نتیجه خوبی در کنکور نمی توانند کسب کنند چرا که رسیدن به هدف بدون برنامه ریزی مثل قدم زدن در تاریکی می باشد. در واقع برای زمان باقی مانده نیاز دارند که یک برنامه ریزی منطقی داشته باشند تا با عمل به آن بتوانند به رشته دلخواهشان برسند.

نحوه برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور

اولین چیزی که داوطلبان کنکور باید در مورد مشاوره و برنامه ریزی رعایت کنند این است که آیا در چهار ماه باقیمانده می توانند موفق شوند یا خیر. شرکت و قبولی در هر امتحانی، به ویژه کنکور سراسری، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. مطمئناً تلاش های هر داوطلب می تواند موفقیت وی را تضمین کند. اما چگونگی این موفقیت می تواند عاملی بسیار قوی برای او باشد. یکی از نگرانی های داوطلبان در هنگام برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور، مربوط به موضوع حجم دروس است. این بدان معناست که به دلیل حجم زیاد هر درس، آیا داوطلبانی که به آن ها مراجعه می کنند، موفقیت لازم را در این زمینه کسب می کنند یا خیر؟

تمرکز روی درس های مهم

تکنیکی که ما به داوطلبان عزیز ارائه می دهیم به منظور تمرکز روی درس ­هایی است که بسیار مهم می باشند که برای این منظور بودجه کنکور را برای همه داوطلبان فراهم کرده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. مورد دیگری که می توان برای نحوه برنامه ریزی کنکور 4 ماهه ضروری دانست، یادگیری روش صحیح مطالعه برای کنکور است. تکنیک های آموزش هر یک از دوره های کنکور سراسری بسیار متفاوت است. بنابراین، اگر می توانند آموزش های لازم را ببینند تا موفقیت لازم را کسب کنند.

مدت زمان مطالعه در روز برای قبولی با برنامه 4 ماهه کنکور

مدت زمان مطالعه برای کنکور

نحوه و میزان یادگیری برای هر فرد متفاوت است. در این راستا ارائه نسخه یکسان برای همه متقاضیان امکان پذیر نیست. اما آنچه درمورد تعداد دروس می توانیم بگوییم این است که بهتر است که دانش آموزان و داوطلبان یادگیری و مطالعه را ادامه دهند تا زمانی که به تمام دروس تسلط کامل پیدا کنند. زیرا هدف از مطالعه تسلط کافی بر مباحث است. برای برنامه ریزی 4 ماهه کنکور توصیه می کنیم بهترین ساعات مطالعه را به درس هایی اختصاص دهند که بسیار دشوار است و تسلط کافی ندارند. زیرا تسلط و یادگیری این موارد به زمان زیادی نیاز دارد. داوطلبان کنکور حتماً برای تست ها وقت بگذارند. زیرا تست ها باعث می شود عملکرد آنها در آزمون سریع تر شود و همچنین محتوای ذهن آن ها تثبیت شود.

چه کتابی را در برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور بخوانیم ؟

همانطور که می دانید درس های مهم و با ضریب بالا در هر یک از رشته ها با توجه به زیر گروه های مختلف و رشته های مورد نظر دانش آموزان و داوطلبان تعیین می گردد. به عنوان مثال، برنامه ریزی کنکور تجربی برای افرادی که هدف آن ها پزشکی است، یکی از اصلی ترین درس­های آن ها زیست شناسی است که برای تسلط بر این درس، باید بر تمام فصل های مرتبط تسلط داشته باشند. اگر دانش آموزان و داوطلبان در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند، هنگام برنامه ریزی کنکور 4 ماهه، باید توجه ویژه ای به درس های تاریخ و جغرافیا داشته باشند زیرا تسلط بر این درس ها و افزایش درصد در آن ها می تواند موفقیت آن ها را برای کسب رتبه بالا تضمین کند. همچنین، هرگز از درس ­های یک کتاب مانند اقتصاد و روانشناسی غافل نشوند. اگر رشته تحصیلی آن ها ریاضی فیزیک است، حتماً برنامه ریزی 4 ماهه کنکور را با توجه به زیر مجموعه هایی که برای رشته مورد علاقه و مورد نظر آن ها تعریف شده است، امتحان کنند. داوطلبان عزیز از این گروه آزمایشی توجه داشته باشند که ریاضیات قطعاً یکی از مهمترین دروس در این زمینه است. به همین دلیل آن ها باید در این درس درصد بالایی کسب کنند تا بتوانند قبولی و رتبه بالایی داشته باشند.

این برنامه ۴ماهه برای چه کسانی مناسب است؟

 

برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور مناسب کسانی است که تا به اینجای کار هنوز شروع جدی برای کنکور نداشته اند و یا کسانی که قصد دارند از الان برای کنکور شروعی رویایی داشته باشند. همچنین کسانی که می ‌خواهند به بزرگترین آرزوی خود در کنکور برسند و کسانی که قبولی در پزشکی برایشان فقط در حد یک رویا بوده است نیز بسیار مناسب می باشد.

طبقه بندی افراد در برنامه 4 ماهه

افرادی که در حال حاضر در محدوده رتبه 100 هزار هستند

این افراد می توانند در مدت 4 ماه با زمان مطالعه روزانه 6-7 ساعت و در صورت افزایش زمان مطالعه به 9 ساعت و در عین حال کیفیت مطالعه و یادگیری، به زیر سی هزار برسند. شما همچنین می توانید به رتبه های زیر 20 و 15 هزار فکر کنید. با رتبه های زیر 15000 و 20،000 ، دسترسی به رشته های آزاد پیراپزشکی و پردیس بین المللی برای داوطلبان رشته تجربی ممکن می باشد. داوطلبان در رشته های ریاضی و انسانی همچنین می توانند در دانشگاه های سراسری قبول شوند. ممکن است.

افرادی که در حال حاضر در محدوده رتبه 50 هزار هستند

افرادی که در این گروه قرار میگیرند می توانند با 4 ماه مطالعه روزانه 7-8 ساعت در روز با رتبه زیر 10،000 مواجه شوند. به خاطر داشته باشید که هرچه دامنه رتبه بهتر باشد، رقابت شدیدتر خواهد بود. تجربه نشان می دهد که یک رتبه زیر ده هزار هنگام اعلام نتایج کنکور آرزوی بیاری افراد می باشد، بنابراین به جای نشستن و وقت تلف کردن، سعی کنید وضعیت خود را بهبود ببخشید.

افرادی که سطح علمی آن ها در حال حاضر در محدوده ی رتبه ی ۲۰ هزار می باشد

این افراد نیز می توانند با برنامه ریزی ۴ ماه تا کنکور، خودشان را به رتبه ی زیر ۷ هزار نزدیک کنند، البته باید اراده ی قوی و برنامه ریزی اصولی پشت این قضیه باشد.

افرادی که در حال حاضر در محدوده ی رتبه ی ۱۰ هزار قرار دارند

میتوانند طی این ۴ ماه رتبه خود را به 3-4 هزار نزدیک کنند و احتمال قبولی آنها را در رشته های تاپ افزایش پیدا می کند. آخرین قبولی های دارو، دندون و پزشکی آزاد و سراسری پولی، در همین محدوده ی ۳ هزار می باشند.

افرادی که در حال حاضر رتبه ی نزدیک ۵ هزار دارند

وسرانجام این گروه قطعا میتوانند با جمع بندی مناسب و دوره ی مطالبی که مطالعه کرده اند، به رتبه ی زیر ۲ هزار و زیر ۱۰۰۰ فکر کنند تا وارد رشته های تاپ دانشگاه های سراسری بشوند.

بهترین برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور

یکی از معظلات دانش اموزانی که دیر برای کنکور شروع میکنند این است که تقریبا تمام موسسات و مدارس برنامه ریزی های خود را برای دانش اموزانی انجام میدهند که از مهر ماه شروع به مطالعه کرده اند. با این اوصاف کسانی که در انتهای مسیر قصد ورود به مسیر پر پیچ و خم کنکور را دارند تقریبا راهی برای ورود پیدا نمیکنند.

تقریبا تمام آزمون های آزمایشی مثل قلمچی یا گزینه 2 از مهرماه برنامه راهبردی خود را تنظیم کرده و این دسته از دانش آموزان نمیتوانند در هیچ آزمون آزمایشی شرکت کنند. مورد دیگری که حائز اهمیت است این است که با توجه به زمان نه چندان زیاد تا کنکور شاید لازم باشد برخی از مباحث حذف شوند. مباحث سختی که سوالات زیادی از آن ها در کنکور مطرح نمی شود نباید خوانده شوند.

با این اوصاف بهترین برنامه ریزی 4 ماهه برای کنکور برنامه ایست که شامل آزمونی باشد که از صفر برنامه راهبردی آن شروع میشود. از طرفی مباحث سخت و کم تست زیادی در آن قرار نگرفته باشد و تمرکز آن بر روی مباحث سوال خیز و راحت تر باشد. از طرفی با توجه به اینکه حجم بزرگی از دروس قرار است در مدت زمان اندکی خوانده شود باید مرور های کافی بر اساس منحنی فراموشی ابینگ هاوس در آن برنامه گنجانده شود.

برنامه 4 ماهه آیدی نوین:

پلن 123 آیدی نوین برای برنامه 4 ماهه

در پاراگراف قبل راجع به ویژگی های مهمی که یک برنامه در فرصت 4 ماهه تا کنکور باید داشته باشد صحبت کردیم. اگر بخوایم برنامه ای را با این شرایط معرفی کنیم باید از برنامه آیدی نوین یاد کنیم.

اگه دنبال برنامه ریزی ۴ ماهه برای کنکور ۱۴۰۰ هستی با پلن ۱۲۳ آیدی نوین، ظرف ۴ ماه همه درسات رو منظم بخون، ۹ تا آزمون بده و ۶ بار مرور کن.

پلن 123 یا برنامه 4 ماهه آیدی نوین شامل 5 بخش میشه:

  1.  یک راهبرد مشخص و 9 آزمون آزمایش
  2. مشاوره و برنامه ریزی شخصی توسط رتبه های برتر آیدی نوین
  3. سامانه آموزش و مرور آنلاین رپیدیو
  4. مشاور انگیزشی
  5. راهکارهای داشتن یک لایف استایل و سبک زندگی صحیح ویژه 4 ماه باقیمانده تا کنکور

برای اطلاع بیشتر در خصوص این پلن میتوانید وارد سایت آیدی نوین شوید.