در صورتی که قطعات جاروبرقی سالم باشد و استفاده درستی از آن شده باشد، به سختی با مشکل مواجه می شود. در غیر این صورت مشکلات کوچک و بزرگی را مشاهده خواهید کرد که در فرآیند کار نظافت تأخیر ایجاد می کند و یا آن را انجام نمی دهد. در این مقاله قصد داریم 5 مشکل رایج در جاروبرقی ها را به شما معرفی کنیم.

v1

آشنایی با سیستم کاری جاروبرقی

جاروبرقی سیستم پیچیده ای ندارد و کلیه برندهای جاروبرقی برای انجام یک کار که خروجی آن، نظافت و تمیز کردن می باشد طراحی شده اند. البته جاروبرقی ها در توان، مکش، قدرت موتور و هم چنین شکل ظاهری متفاوت می باشند؛ اما همه آن ها با توجه به قدرت موتوری که دارند، یک محیط تمیز را به شما تحویل می دهند. پس از روشن کردن دستگاه، فن تعبیه شده در آن توسط موتور به حرکت درمی آید و فشار هوا در جاروبرقی را کم می کند. پس از آن به کمک فشار هوای خارجی به هوا نیرو وارد می کند شرایط برای جریان هوا به داخل جاروبرقی را فراهم می کند. با ورود هوا به جاروبرقی، فیلتر دستگاه زباله ها را جذب می کند.

 از جمله مشکلات رایج جاروبرقی به عملکرد موتور، توان مکش و خرطومی بر می گردد. البته فقط به همین بخش ختم نمی شود.

5 مشکل رایج در جاروبرقی ها را بشناسید

در این بخش به بیان 5 مشکل رایج در جاروبرقی اشاره می کنیم که بدون شک برای همه دستگاه ها رخ می دهد.

  1. چرا جاروبرقی روشن نمی شود

روشن نشدن جاروبرقی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در صورتی که دوشاخه دستگاه به پریز برق وصل نباشد و یا اینکه کیسه جاروبرقی بیش از حد پر و کثیف باشد، هم چنین اگر کلید خاموش/ روشن دستگاه خراب شده باشد و در بدترین حالت، موتور آن سوخته باشد، با این مشکل مواجه می شوید.

  1. چرا از درون جاروبرقی بوی سوختگی به مشام می رسد؟

 اگر موتور سوخته باشد یا اینکه تسمه دستگاه پاره شود، اصلاً دور از ذهن به نظر نمی رسد که در هنگام استفاده از دستگاه، بوی سوختگی به مشام تان برسد. البته کثیف بودن کیسه جاروبرقی نیز از دیگر دلایل آن محسوب می شود و لازم است پس از بررسی برای تعمیر جاروبرقی، هماهنگی لازم را انجام دهید.

  1. چرا جاروبرقی در هنگام استفاده، خاموش می شود؟

وقتی دستگاه در هنگام کار، به صورت ناگهانی خاموش می شود به معنای گرم شدن بیش از حد موتور و دستگاه می باشد. بر اساس مشاوره ای که نمایندگی تعمیرات جاروبرقی به شما ارائه می دهد، این خاموشی ناگهانی توسط قطعه ای به نام سنسور صورت می گیرد که نقش محافظت از جاروبرقی را بر عهده دارد. بدین گونه که اگر دستگاه بیش از حد گرم شود به صورت خودکار آن را خاموش می کند تا از فشار بر روی آن جلوگیری کند.

  1. چرا موتور جاروبرقی می سوزد؟

اگر از دستگاه به درستی استفاده و نگهداری نشود، موتور به راحتی می سوزد. کثیف بودن دستگاه باعث تجمع گرد و غبار در موتور می شود که به مرور، کار به سوختن موتور ختم می شود. ضربه به موتور دستگاه، کثیف بودن، گرم شدن بیش از حد و استفاده بیش از حد از جاروبرقی می تواند باعث ایجاد فشار و در نهایت سوختن موتور جاروبرقی شود. در این مرحله با کمک یک فرد متخصص می توانید تعمیر جاروبرقی را انجام دهید. برای خرید اینترنتی موتور جاروبرقی 1600 وات لبه دار می توانید به نمایندگی های معتبر مراجعه فرمایید.

  1. چرا لوله خرطومی خراب می شود؟

یکی از قطعات مهم در عملکرد جاروبرقی خرطومی جاروبرقی است که با انتقال فشار هوا، زباله ها را همراه با مکش قوی، به کیسه هدایت می کند. خرابی خرطومی زمانی اتفاق می افتد که اشیای تیز و برنده باعث پارگی آن شده و هوا از آن نشت کند. این موضوع در زمان جمع کردن و قرار دادن آن در یک گوشه نیز می تواند اتفاق بیفتد، در صورتی که به درستی آن را قرار نداده باشید. نمایندگی تعمیرات جاروبرقی پس از بررسی، چنانچه امکان تعمیر این قطعه وجود داشته باشد آن را تعمیر می کند، در غیر این صورت لازم است که تعویض شود.

نتیجه گیری

مطالعه این مطلب آموزشی کمک می کند تا ضمن شناخت 5 مشکل رایج در جاروبرقی ها، نسبت به استفاده صحیح و نگهداری از آن نیز بیش از پیش بکوشید.