استانبول و سفر به این شهر همیشه یکی از سفرهای موردعلاقه ایرانی‌ها بوده است. این سفر که برای مردم ایران اغلب رویایی و برای تعدادی هم عادی به‌نظر می‌رسد، به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود؛ از سفر با هواپیما گرفته تا سفر با قطار و اتوبوس و...

تور استانبول یکی دیگر از گزینه‌هایی است که پیش‌روی همه مردم قرار دارد؛ سفر با این تورها خالی از لطف هم نیست. در ادامه این مطلب به بررسی تور استانبول قیمت‌ها و امکانات آن می‌پردازیم.

تور چیست؟

تور، سفری سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده است که از مقصدی مشخص به مبدایی معلوم انجام می‌شود. هر تور با امکانات متفاوت و شرایط مختلف قیمتی جداگانه دارد. این تورها به روال معمول از طرف شرکت‌های خدمات سفر برگزار می‌شود و مردم با ثبت نام در تور با آن‌ها سفر می‌کنند.

تور استانبول چه شرایطی دارد؟

خوشبختانه با عادی سازی روابط بین ایران و ترکیه  به خصوص در زمینه گردشگری بسیاری از سنگ‌های جلوی پای مسافران برداشته شد. مسافرهایی که برای دریافت ویزا و پرداخت هزینه‌های آن از سفر هم منصرف می‌شدند، در شرایط کنونی فقط با یک پاسپورت راهی ترکیه خواهند شد. در این شرایط تورها نیز وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند. تورهای برگزارشده به مقصد ترکیه شرایط خاصی ندارد. برای شرکت در آن‌ها کافی است یک پاسپورت ایرانی با حداکثر شش ماه انقضا داشته باشید. سپس در آن‌ها ثبت‌نام کنید و راهی این کشور شوید.

چه تورهایی از ایران به سمت استانبول برگزار می‌شود؟

برگزاری هر تور نیازمند پشت‌سر از چند قسمت است؛ اولین قدم حمل‌ونقل مسافران محسوب می‌شود. شرکت‌های ایرانی معمولا تورهایی با پرواز هوایی برگزار می‌کنند. این پروازها در اغلب اوقات اکونومی هستند؛ اما تورهای لوکسی نیز وجود دارند که با پرواز فرست کلاس و... مسافران را جابه‌جا می‌کند.

یکی دیگر از بخش‌های تور، قسمت رفاهی آن است. این بخش از هر تور که بیشتر نظر مسافران را جلب می‌کند، از تنوع خوبی برخوردار است. معمولا تور ترکیه استانبول که از طرف شرکت‌های ایرانی شکل می‌گیرند، با هتل‌های مختلفی در ارتباط هستند. همین ارتباط دست افراد را برای انتخاب کیفیت هتل باز می‌گذارد. بعضی از تورها مسافران را در هتل‌هایی با کیفیت پایین و بعضی هم در هتل‌های پنج ستاره اسکان می‌دهند. طبق روال قیمت‌گذاری کیفیت هر هتل تاثیر مستقیم در بهترین قیمت تور استانبول دارد، پس برای خرید تورهای با هتل خوب باید قیمت بیشتری هم بپردازید. بخش دیگر امکانات رفاهی مثل ترانسفر فرودگاهی تور یا میزبانی در فرودگاه پس از ورود به مقصد به سطح تور و شرکت برگزارکننده بستگی دارد. برای مثال همه تورهای علی بابا ترانسفر فرودگاهی و میزبانی در فرودگاه هم دارند که این نشان‌دهنده کیفیت تورهای این شرکت است.

بخش تفریحی تورها شامل برنامه‌ریزی‌های جانبی است که برای مسافران درنظر گرفته می‌شود. برای مثال در تعدادی از تورها گشت‌های آشنایی با استانبول و مشاهده جاذبه‌های تفریحی طی یک برنامه مشخص طراحی شده که اجرای آن‌ها نیز در قیمت تور تاثیر دارد.

قیمت تور ترکیه استانبول چگونه تعیین میشود؟

قیمت هر تور به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طور مشخص تورها در رنج مشخصی از قیمت هستند؛ اما در ایران که قیمت‌ها در شرایط بی‌ثباتی قرار گرفته‌اند، نمی‌توان قیمت مشخصی ارائه داد. پس در این قسمت از مطلب به دادن اطلاعاتی درباره فاکتورهای موثر در قیمت بسنده می‌کنیم. در هر تور، هتل، امکانات، نوع پرواز، خدمات تور، درجه تور و شرکت برگزار کننده آن در قیمت موثر هستند.

هتل

هتل‌های استانبول همه از هتل‌های باکیفیت جهان به‌حساب می‌آیند. بااین‌حال تعدادی هتل ساده و با قیمت کم هم در این شهر پیدا می‌کنید که بیشتر در تور ارزان استانبول استفاده می‌شوند. شما می‌توانید تور ترکیه استانبول را به شیوه‌ای انتخاب کنید که با سطح هزینه‌های شما هماهنگ باشند.

نوع پرواز

همان‌طورکه اطلاع دارید پروازهای مختلفی به استانبول انجام می‌شود که از نظر کیفیت و خدمات متنوع هستند. بیشتر پروازها در قالب اکونومی برگزار می‌شوند که این پروازها هزینه تور را افزایش نمی‌دهند. اگر به این نوع پرواز علاقه ندارید و سطح کیفی بیشتری مثل فرست کلاس را می‌خواهید هم طبیعتا باید هزینه بیشتری بپردازید. در لیست تور ارزان استانبول نباید دنبال چنین پروازهایی گشت.

بیشتر بخوانید : هزینه سفر به ترکیه بدون تور چقدر است

خدمات

خدمات و امکانات رفاهی که تور برای مسافران دارد، هزینه‌هایی نیز در بر دارد که در قیمت کل آن اثر می‌گذارد. این خدمات شامل مواردی مثل ترانسفر فرودگاهی، تورهای گردشی و... می‌شوند که در تور ارزان استانبول هم به‌صورت محدود وجود دارند.

شرکت برگزارکننده

همان‌طورکه اول متن اشاره شد، تورها توسط شرکت‌های معتبری برگزار می‌شوند. البته این دفاتر گاهی اعتبار و وجهه درستی هم ندارند و با دروغ و مبالغه هزینه‌های هنگفتی از مسافران می‌گیرند. شرکت علی بابا با وجهه و اعتبار خوب همیشه سعی کرده تا با کم‌ترین قیمت، بهترین امکانات را به مسافران بدهد.

شما می‌توانید از مسافرانی که قبلا در این تورها شرکت کرده‌اند پرس‌وجو بیشتری داشته باشید تا نسبت به صحت مطالب گفته شده مطمئن شوید. همچنین اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با دیگر کاربران این سایت به‌اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز استفاده کنند.

k2

k3