تلویزیون یکی از وسایل منزل است که در کانون توجه خانواده قرار می‌گیرد. به همین دلیل دکوراسیون آن بخشی از منزل که تلویزیون آنجا قرارداده می‌شود بسیار مورد اهمیت است، انتخاب میز تلویزیون مناسب یکی از مهمترین فاکتورهای دکوراسیون داخلی است. در این مقاله شما را با نکات بسیار مهم و کاربردی در مورد انتخاب میز تلویزیون آشنا می‌کنیم.

اهمیت میز تلویزیون مناسب در دکوراسیون داخلی

اگرچه امروزه اکثر تلویزیون‌ها قابلیت نصب روی دیوار دارند اما هنوز هم میز تلویزیون جایگاه خود را نزد خانواده‌های ایرانی حفظ کرده است. میز تلویزیون همواره جزئی جدایی‌ناپذیر از این وسیله مهم خانگی بوده است، به همین دلیل هم طراحان دکوراسیون داخلی همیشه سعی می‌کنند در انتخاب آن نهایت دقت را داشته و آن را در جای درستی از منزل قرار دهند. تلویزیون تنها وسیله ای است که گاهی تمام افراد خانواده و حتی افراد حاضر در منزل را به سوی خود جلب می‌کند، بنابراین بسیار مهم است که محیطی که در آن قرار داده می‌شود از نظر زیبایی و طراحی مناسب چشم‌نواز، زیبا و متناسب باشد. میز تلویزیون‌ها انواع گوناگونی دارند که از نظر جنس یا کاربردی که دارند طبقه‌بندی می‌شوند.

انواع میز تلویزیون را بشناسید

میز تلویزیون از نظر کاربرد به دو دسته میز تلویزیون‌های دیواری و معمولی تقسیم می‌شود. میز تلویزیون‌های دیواری   در واقع متشکل از چندین طبقه با ابعاد گوناگون است که برای آن دسته از تلویزیون‌هایی که به دیوار نصب می‌شوند کاربرد دارد. معمولا از این مدل میز تلویزیون‌ها برای قرار دادن اجناس ظریف دکوری مثل مجسمه‌های کوچک یا گلدان های ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی نیز دستگاه‌های مختلف پخش را روی این طبقات قرار می‌دهند.

میز تلویزیون‌هایی که روی زمین قرار می‌گیرند دارای طراحی و مدل های متنوع‌تری است، این میز تلویزیون‌ها معمولا در طرح‌های کوتاه، بلند، نیم دایره، مستطیل و ... از جنس چوب، ام‌دی‌اف یا ترکیب شیشه و چوب و شیشه و فلز تهیه می‌شوند، گاهی نیز از ترکیب این اجناس میزهای زیبایی طراحی می‌شوند که بسیار زیبا هستند.

برخی افراد از قرار دادن وسایل تزئینی روی میز استقبال نمی‌کنند، این افراد معمولا میزهایی با طراحی مینیمالیستی که تنها شامل یک میز مستطیل شکل با کمترین طراحی اضافه است. این میزها غالبا از دو تکه جداگانه تهیه می‌شوند که می‌توان با باز یا بسته کردن آنها اندازه میز را تغییر داد.

میزهای تلویزیونی نیز وجود دارد که دارای کشو یا طبقات مختلفی هستند، این میزها معمولا برای خانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و میتوان برخی از وسایل مورد نیاز و اصطلاحات دم‌دستی را درون کشوها و طبقات آن قرار داد و یا از طبقات آن نیز به عنوان کتابخانه استفاده کرد.

رنگ مناسب برای میز تلویزیون کدام است؟

میز تلویزیون می‌تواند رنگ های گوناگونی داشته باشد، اگرچه انتخاب رنگ میز تلویزیون یک امر کاملا سلیقه‌ای است، اما بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با تم رنگی دکوراسیون منزل شما هماهنگی خوبی داشته باشد. پیروی از مد در این زمینه گزینه مناسبی برای همه خانه‌ها نیست، به طور مثال برای یک خانه با دکوراسیون سنتی استفاده از یک میز تلویزیون کاملا سفید اشتباه است. درحالی که مدت‌ها است استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک امری متداول است. میز تلویزیون معمولا در رنگ های سفید، قهوه‌ای، عسلی و مشکی تولید می‌شود، اما انتخاب شما منحصرا از میان این رنگ‌ها نخواهد بود و می‌توانید از رنگ های متنوع تری به صورت سفارشی در میز تلویزیون استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب میز تلویزیون مناسب

برای این که بتوانید یک میزتلویزیون مناسب و خوب انتخاب کنید، بهتر است به نکاتی که در این بخش به آنها اشاره می‌شود توجه کنید.

اندازه و ابعاد میز تلویزیون

مهمترین نکته‌ای که در انتخاب میز تلویزیون باید به آن دقت کنید سایز میز تلویزیون است، سایز میز تلویزیون باید با اندازه تلویزیون شما و البته فضای خانه همخوانی کامل داشته باشد. بهتر است تلویزیونی را انتخاب کنید که فضای زیادی از منزل را اشغال نمی‌کند، اگر خانه شما کوک است می توانید از میزهای چرخشی و متحرک نیز استفاده کنید. این میزها به شما اجازه می‌دهند که تلویزیون را به هر جهتی که مد نظرتان است بچرخانید.

جنس میز تلویزیون

اگر به دنبال یک میز ال سی دی با دوام و با کیفیت هستید مطمئنا باید هزینه بیشتری داشته باشید. قیمت میزهای تلویزیون با توجه به طرح و البته متریالی که در ساخت آنها به کار رفته است تعیین می شود. می‌توانید یک میز تلویزیون متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه کنید اما توجه داشته باشید که میزهای چوبی، ام‌دی‌اف و های‌گلاس امروزه طرفداران بیشتری دارند. میز تلویزیون‌های شیشه‌ای نیز برای تلویزیون‌های کوچک یا بسیار سبک مناسب هستند معمولا این میزها در ترکیب با فلزات براق یا در ترکیب با ام‌دی‌اف و چوب تهیه می شوند، استفاده از این میز تلویزیون در دکوراسیون‌های مدرن بسیار مورد توجه است و استحکام مناسبی نیز دارد.

استحکام میز تلویزیون

میز تلویزیونی که انتخاب می کنید باید دارای استحکام قابل قبول برای قرار گرفتن تلویزیون روی آن باشد، تلویزیون یک وسیله کاملا گران است، پس بهتر است به دوام و استحکام پایه‌ها و بدنه میز تلویزیون دقت لازم را داشته باشید و مطمئن شوید که تلویزیون از امنیت کامل برخوردار است.

طرح و رنگ میز تلویزیون

انتخاب رنگ میز تلویزیون بر اساس سبک چیدمان دکوراسیون منزل و البته تم رنگی دکوراسیون، مثل رنگ مبل‌ها، فرش‌ها، پرده‌ها، دیوارها و ... انتخاب می‌شود. طرح میز تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین سعی کنید میزی را انتخاب کنید که با هر سبک دکوراسیونی همخوانی داشته باشد تا در مواقع لزوم و تغییر دکوراسیون بتوانید همچنان از آن میز استفاده کنید. معمولا طرح‌های ساده مستطیل شکل بهترین انتخاب برای انواع مختلف دکوراسیون است.

در نهایت انتخاب میز تلویزیون مناسب کدام مورد است؟

اگرچه باید دقت کنید تا میز تلویزیون مناسب و زیبایی برای خرید انتخاب شود اما توجه داشته باشید، زرق و برق زیاد و یا قرار دادن اجناس دکوری بسیار در اطراف تلویزیون، آن را از مرکز توجه خارج می کند و باعث می‌شود حواس بیننده پرت شود، بنابراین باید میزتلویزیونی را انتخاب کنید که علاوه بر رعایت نکات بالا و جذابیت بخشیدن به دکوراسیون منزل، کانون توجه تلویزیون را را مختل نکرده و آن را به حاشیه نراند. شما می توانید برای مشاهده انواع مدل های میز تلویزیون و ال سی دی اینجا کلیک کنید یا به ساتی اثاث چین مراجعه کنید( https://asaschin.com ).