در یک تعریف کوتاه از چاپ بروشور می توان گفت که بروشور یک دفترچه است که برای معرفی محصولی طراحی می شود. این دفترچه از جنس گلاسه است. معمولا چاپ بروشور در ابعاد A4, A5, A3 انجام می شود.

استفاده از کاغذ گلاسه در چاپ بروشور به این دلیل است که کاغذ گلاسه نسبت به سایر انواع کاغذ کیفیت بالاتری دارد و باعث می شود رنگ های چاپ شده بر روی آن به خوبی خود را نشان دهند. به این ترتیب بروشور به شکل شیوا خودنمایی کرده و اعتبار بیشتری می یابد. و این خود باعث افزایش اعتبار شرکت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ بروشور می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://kosarprint.com/category/1701/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%88%D8%B1

 

از بروشور برای ارائه توضیحات کامل و جامع در مورد یک محصول یا یک خدمات استفاده می شود. از این جهت به آن کالانما نیز گفته می شود. مخاطب می تواند بعد از مطالعه بروشور محصول اقدام به استفاده از آن محصول بکند. باید توجه داشت که هرگز نمی توان در چاپ بروشور چندین محصول را کنار هم تبلیغ کرد. هر بروشور مختص یک محصول است. و تفاوت کاتالوگ با بروشور دقیقا در همین نکته است. در چاپ بروشور تنها باید اطلاعات یک محصول درج شود. این در حالی است که کاتالوگ به معرفی چندین محصول کنار هم می پردازد. در ادامه به چاپ بروشور در انواع تبلیغات خواهیم پرداخت.

r1

یک نمونه از چاپ بروشور

چاپ افست

باید خاطر نشان کرد که از چاپ افست نیز همانند چاپ بروشور بسیار در تبلیغات استفاده می شود. در چاپ افست مطالبی که قرار است چاپ شود را روی یک سطح پلاستیکی و استوانه ای قرار می دهند. بعد از این مرحله آن را با فشار یک استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می کنند. از تعداد سه استوانه در چاپ استوانه استفاده می شود. اگر مایلید راجب چاپ افست بیشتر بدانید میتوانید وارد صفحه چاپ افست چاپ کوثر شوید

 

کارت ویزیت

کارت ویزیت وسیله ای است که در مرحله اول افراد حقیقی و حقوقی از آن برای معرفی خود استفاده می کنند. اما در درجه دوم از آن نیز می توان مثل چاپ بروشور به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده کرد. از این رو چاپ کارت ویزیت اهمیت زیادی می یابد. برای تماشای نمونه کارت ویزیت و طراحی و سفارش آن کلیک کنید.

 

چاپ بروشور در انواع تبلیغات

از چاپ بروشور در انواع تبلیغات استفاده می شود. اما ما در مرحله اول باید به یک تعریف از انواع تبلیغات دست بیابیم. در دیدگاه عموم مردم، اگر از آن ها بپرسید منظور از تبلیغات چیست، به شما آدرس تبلیغاتی را خواهند داد که در رادیو و تلویزیون و نهایت در شبکه های مجازی در جریان است. اما در دیدگاهی تخصصی تر و در زمینه بازاریابی، منظور از انواع تبلیغات بسیار متفاوت است. در این دیدگاه به منظور از انواع تبلیغات پیامی است که از این طریق فرستاده می شود. در بازاریابی تبلیغات به سه دسته تقسیم بندی می شود:

  1. تبلیغات تصویری:

در مرحله اول تبلیغات تصویری برای  افزایش درک سازمان ها از بازار هدف به اجرا در می آید. مساله درک و شناخت بازار هدف در تبلیغات بسیار مهم است. در تبلیغات تصویر تمرکز بر روی محصول خاص نیست. در صورتی که در فرایند تبلیغات تصویری محصول خاصی ذکر شود باز هم هدف نشان دادن دیدگاه سازمان و ویژن سازمان است. نه معرفی آن محصول خاص. زمانی از این نوع تبلیغات استفاده می کنیم هدفمان آموزش مسئله ای به مخاطبان جامعه هدف باشد. مثلا هنگامی که دو شرکت با یکدیگر ادغام می شوند از این نوع تبلیغ برای اطلاع رسانی تغییرات اعمال شده استفاده می شود. این در حالی است که بالاتر هم اشاره کردیم که چاپ بروشور معرف تنها یک محصول است.

  1. تبلیغات محصول محور:

در این نوع تبلیغات تمرکز بر ارتقا یک نوع محصول، خدمات و یا ایده خاص است. که به آن محصول سازمان گفته می شود. هدف معرفی و ارتقا ک محصول برای مخاطبان جامعه هدف است. بازاریابان در این زمینه فعالیت ویژه ای دارند. آن ها از روش های گوناگون استفاده می کنند تا هدف خود را پیش ببرند. آن ها از روش های ساده مثل دادن اطلاعات اولیه از محصول به مخاطب خود تا روش هایی مثل تلاش برای متقاعد کردن مشتریان خود به خرید محصول یا استفاده از خدمات شان، استفاده می کنند. آن ممکن است در طی این فرایند محصول شرکت های رقیب را با محصول خود مقایسه کرده و سعی در بهتر نشان دادن محصول خود بکنند. چاپ بروشور برای این دست از تبلیغات انتخاب مناسبی می تواند باشد.

  1. تبلیغات در خدمت جامعه:

در بعضی از کشورها شرکت های خصوصی می توانند از طریق رسانه های خاص تبلیغات رایگان انجام دهند. این در صورتی است که پیام تبلیغات آن ها شامل دغدغه های اجتماعی و یا دغدغه ای خاص مربوط به مساله ای خاص باشد. به عنوان مثال تبلیغاتی که بیانگر مشکلات جامعه است مثلا استفاده از دخانیات و مواد مخدر. اگر سازمان چنین تبلیغی ارائه بدهد، این تبلیغات به صورت رایگان از رادیو، تلویزیون و سایر رسانه ها انتشار می یابد. ممکن است بتوان از چاپ بروشور نیز در این دست از تبلیغات استفاده کرد.