شما باید در سفر به کانادا از ایران توجه داشته باشید که یک مسیر طولانی با چندین توقف در انتظار شما خواهد بود. برای سفر به این کشور شما علاوه‌بر خرید بلیط هواپیما کانادا از طریق سایت‌های واسطه می‌توانید مستقیما از سایت ایرلاین‌های خارجی بلیط خود را تهیه کنید. کانادا بهشت دوست‌داران غذا، علاقه‌مندان به خرید و گردش در بازارهای محلی، بازدید و گشت‌وگذار در طبیعت بکر و... محسوب می‌شود. به هر چیزی علاقه داشته باشید، می‌توانید در کانادا آن را پیدا کنید. درادامه شما با اطلاعاتی که نیاز به دانستن آن قبل از تهیه بلیط کانادا دارید، آشنا می‌شوید؛ پس با ما همراه باشید.

ویزای کانادا

کشور کانادا هم جزو کشورهایی شده است که به‌سختی ویزا می‌دهد. نبودن سفارت کانادا در تهران یکی از دلایل این سختی است. ویزاها انواع متفاوتی دارند. ویزایی که برای بازدید توریستی یا دیدار آشنایان در کانادا باید تهیه کنید، ویزای موقت اقامت نام دارد که با این ویزا حداکثر 180 روز متوالی می‌توانید در کانادا اقامت داشته باشید. ویزا توریستی کانادا به دو صورت مالتیپل و سینگل ارائه می‌شود. برای تمدید ویزا باید از 30 روز قبل از تاریخ انقضای ویزا درخواست تمدید داده شود. حداکثر ویزای کانادا 10 ساله است؛ البته حداکثر تا تاریخ انقضای پاسپورت شما ویزا داده می‌شود. با دردست داشتن بلیط هواپیما کانادا ادامه مطلب را مطالعه کنید تا بهتر برای سفر به این کشور آشنا شوید!

پرواز به کانادا

متاسفانه با اینکه ایرانی‌های ساکن کانادا کم نیستند، ولی هنوز هم هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کانادا وجود ندارد. این پروازها طولانی بوده و حداقل یک الی دو توقف خواهند داشت. اگر ویزای مولتیپل کانادا دراختیار داشته باشید، با داشتن پاسپورت ایرانی به‌راحتی می‌توانید هر ایرلاینی را بدون نگرانی برای ویزای ترانزیت (به‌جز ایرلاین آمریکایی) برای سفر خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید درصورت داشتن ویزای یک‌بار ورود کانادا باید هنگام برگشت از کانادا و توقف در اروپا ویزای ترانزیت داشته باشید. سعی کنید ایرلاین مناسبی برای سفر انتخاب کنید تا میزان کلافگی شما نیز به کم‌ترین حدممکن برسد. ایرلاین‌های مناسب می‌تواند شما را سرگرم کند و خستگی را به میزان زیادی کم کند. مدت‌زمان پرواز رفت تهران به مونترال 16 ساعت و 35 دقیقه، برگشت این پرواز 15 ساعت و 40 دقیقه، رفت تهران به ونکوور 19 ساعت و 37 دقیقه، برگشت این پرواز 17 ساعت و 45 دقیقه، رفت تهران به تورنتو 16 ساعت و 29 دقیقه و برگشت همین پرواز 15 ساعت و 40 دقیقه طول خواهد کشید. علت اختلاف ساعتی بین پرواز رفت‌وبرگشت به این دلیل است که پرواز از سمت شرق به غرب کندتر و طولانی‌تر انجام می‌شود. همان‌طورکه مشاهده می‎‌کنید، ساعت‌های زیادی را باید در انتظار ورود به کانادا باشید؛ پس حتما در انتخاب ایرلاین دقت کنید. با خرید بلیط کانادا و رعایت باقی نکات سفری خوش را به این کشور پشت‌سر بگذارید.

درباره مهاجرت به کانادا بیشتر بخوانید

ایرلاین‌های سفر به کانادا

بسیاری پروازهای مستقیم را هرچند طولانی باشد، ترجیح می‌دهند. کوتاه‌ترین پرواز با یک توقف انجام می‌شود، به‌این‌صورت که شما در فرودگاه مبدا سوار هواپیما شده و یک توقف کوتاه در مسیر داشته و سپس دوباره سوار هواپیما شده و به‌سمت مقصد می‌روید. هواپیمایی لوفت‌هانزا درحال‌حاضر پرواز مستقیم تهران به ونکوور را انجام می‌دهد. این خط هوایی یکی از پرطرفدارترین‌ها میان گردشگران محسوب می‌شود. با سفر همراه این ایرلاین شما گذر زمان را متوجه نخواهید شد؛ زیرا برنامه‌های سرگرم‌کننده، دسترسی به اینترنت، منوی متنوع غذا و... از امکانات آن محسوب می‌شود. از ایرلاین‌هایی که پرواز یک توقفه از تهران به‌سمت تورنتو دارند، می‌توان به لوفت‌هانزا، ترکیش، امارات، اتریشی و اکراین اشاره کرد. هواپیمایی اتریش، ترکیش، لوفت هانزا و قطری نیز پرواز یک توقفه از تهران به‌سمت مونترال دارند اما پروازهای چندتوقفه تهران به کانادا نیز داریم.

بیشتر بخوانید : چگونه از ایران به آمریکا سفر کنیم

پروازهای چندتوقفه به این معنا است که در مسیر پرواز در دو یا چند کشور پیاده شده و هواپیمای خود را تعویض خواهید کرد. این‌گونه پروازها به آن دلیل پرطرفدار است که شما را از خستگی و طولانی نشستن در هواپیما راحت می‌کند و زمان استراحت به شما خواهد داد. این نوع پروازها ارزان‌تر نیز خواهند بود و اختلاف قیمت فاحشی دارند. اگر ویزای کانادا را داشته باشید، دیگر برای توقف در کشورهای مختلف نیازی به ویزای آن مکان ندارید. فقط حواستان باشد توقفتان در این کشور طولانی نشود تا حواستان پرت نشده و از پرواز جا نمانید.

هزینه سفر به کانادا از ایران چقدر است؟

درادامه با چند خط هواپیمایی که پروازهای چندتوقفه به کانادا دارند، آشنا خواهید شد. ترکیش ایرلاین (ابتدا از تهران به استانبول حرکت کرده، بعد از آن به‌سمت زوریخ رفته سپس از زوریخ با پرواز ایر کانادا به‌سمت ونکوور می‌روید)، امارات (ابتدا از تهران به دبی، دبی به لندن و در آخر با پرواز وست جت از لندن به‌سمت ونکوور پرواز خواهید کرد)، قطر ایرویز (ابتدا از تهران به‌سمت دوحه و سپس به‌سمت مونیخ رفته و با عوض‌کردن خط هوایی خود با لوفت‌هانزا به‌سمت ونکوور می‌روید)، پگاسوس (از تهران به استانبول و از استانبول به رم و درآخر با پرواز آلیتالیا به‌سمت ونکوور می‌روید)، اتریشی (از تهران به وین و از وین به منترال رفته و بعد از توقف در منترال به‌سمت تورنتو می‌روید)، عمان‌ایر ( با این خط هوایی از تهران به مسقط و از آن‌جا به لندن سفر کرده و با خط هواپیمایی ایر کانادا به‌سمت تورنتو خواهید رفت)، اطلس گلوبال (مسیر پروازی این خط هوایی از تهران به استانبول، از استانبول به آمستردام و د آخر با کی‌ال‌ام به‌سمت تورنتو خواهد بود)، ترکیش (ابتدا از تهران به استانبول رفته و بعد از آن به پراگ سفر می‌کنید؛ سپس با پرواز ایرکانادا به‌سمت تورنتو خواهید رفت)، قطر ایرویز (از تهران به دوحه سپس از دوحه به مونیخ و بعد با خط هوایی لوفت هانزا به‌سمت تورنتو خواهید رفت)، آئروفلوت (از تهران به مسکو، از مسکو به فرانسه و بعد از آن از پاریس به‌سمت مونترال پرواز می‌کنید) ازجمله خطوط هوایی است که با کمک آن‌ها می‌توانید سفری خاطره‌انگیز به کانادا را تجربه کنید. با گشتن بین سایت‌ها و دیدن قیمت‌های مختلف بلیط هواپیما کانادا و خرید بلیط کانادا سفر خود را به این کشور زیبا شروع کنید!