6 مشکل پرینترهای لیزری را بشناسید

اگر می‌خواهید یک پرینتر لیزری بخرید، باید قبل از خرید لیست مشکلات آن را بخوانید. باخواندن لیست مشکل پرینترهای لیزری، در مورد آن اطلاعات کسب کرده و شاید بخواهید در انتخاب خود تجدیدنظر کنید.

 اگر کار از کار گذشته و خرید خود را انجام داده‌اید، به عنوان کاربر پرینتر لیزری، باید با تمامی مشکلات آن آشنا باشید.  تا در هنگام مواجه با هریک از ایرادات گفته شده، به سرعت آن‌ها را برطرف کنید. با اینکه پرینتر‌های لیزری در برند‌ها و انواع‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، اما دارای یکسری مشکلات کلی هستند که در تمامی مدل‌های آن‌ها مشترک است.

افتادن لکه روی کاغذ

اگر مدتی است که روی اسناد و فایل‌های چاپ شده در پرینتر، لکه‌های کوچک و بزرگی می‌افتند باید کارتریج را بررسی کنید. اگر کارتریج رو به اتمام باشد، کیفیت اسناد پرینت شده نیز، دچار افت محسوسی می‌شود.

کمرنگ شدن پرینت، افتادن لکه‌های کوچک و بزرگ و یا حتی چاپ نشدن برخی از حروف از نشانه‌های خالی شدن کارتریج است. البته پرینتر، با آلارم و کد‌های خطا، خبر تمام شدن کارتریج را به شما می‌دهد.

در چنین شرایطی باید، برای تعویض و یا شارژ کارتریج اقدام کنید. برای انجام شارژ کارتریج با بهترین قیمت و کیفیت کافیست وارد لینک روبرو شوید. https://falnic.com/cartridge-charge

برخی از افراد ممکن است به شما بگویند که، نیازی به شارژ کارتریج نیست و می‌توانید با بیرون آوردن کارتریج از پرینتر و آرام تکان دادن آن، از تونر باقی مانده در کارتریج استفاده کنید.

شاید با این روش بتوان ده الی بیست صفحه بیشتر پرینت گرفت، اما در کوتاه مدت می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به قطعات داخلی پرینتر شود.

ظاهر شدن کدخطای خالی بودن تونر

گاهی بلافاصله بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج، با کدخطای خالی بودن تونر روبرو می‌شوید. نمی‌توان این کد خطا را با راه اندازی دوباره پرینتر برطرف کرد، زیرا یک مشکل اساسی وجود دارد.

برای صرفه جویی در هزینه‌ها، بسیاری از کاربران پرینتر‌های لیزری، تمایل دارند که خود کار‌های مربوط به شارژ کارتریج را انجام دهند. هیچ مشکلی در اینکار، تا وقتی که درست انجام بگیرد وجود ندارد.

در کارتریج قطعه‌ای به نام چیپست وجود دارد که، عامل ارتباط دهنده کارتریج با پرینتر است. با هربار شارژ کارتریج، این قطعه نیز باید تعویض شود. اگر این قطعه به درستی درون پرینتر قرار نگیرد، پرینتر کارتریج را شناسایی نکرده و ارور خالی بودن تونر را نشان می‌دهد. تنها راه برای رفع این مشکل، نصب دوباره و درست کارتریج است.

گیر کردن کاغذ درون پرینتر

گیر کردن کاغذ درون پرینتر، از مشکلات رایج پرینتر‌های لیزری است. اغلب اوقات این مشکل، به دلیل استفاده از کاغذ‌های نامناسب است. در دفترچه راهنمای پرینتر، لیست کاغذ‌های مناسب دستگاه نوشته شده است. شما می‌توانید قبل از خرید پرینتر نیز، از فروشنده درباره کاغذ مناسب دستگاه سوال کنید.

عامل دیگری که منجر به گیر کاغذ درون پرینتر شود، نشست گرد و غبار روی قطعات داخلی دستگاه است. پرینتر نیز مانند هر دستگاه دیگری، برای عملکرد بهتر و بیشتر نیاز به نظافت دارد. هر چند وقت یکبار با الکل ایزوپروپیل، پارچه‌های خشک و لطیف قطعات درون پرینتر را تمیز کنید.

اگر وزن و ضخامت کاغذ مناسب و پرینتر تمیز است، اما هنوز کاغذ درون پرینتر گیر می‌کند، این غلطک دستگاه بوده که مستهلک شده است. برای سرویس و تعمیر پرینتر روی لینک زیر کلیک کنید. https://falnic.com/printer-services

پرینتر پرینت نمی‌گیرد

قبل از هرکاری ابتدا بررسی کنید که، پرینتر به در سیستم پیشفرض شده باشد. سپس سینی کاغذ را بررسی کرده و ببینید که آیا کاغذ مناسب و استاندارد، به حد کافی در آن قرار دارد یا نه.  

از بروز بودن درایور نیز اطمینان حاصل کنید، بعد به سراغ اتصالات پرینتر رفته و کابل‌ها را امتحان کنید. اکنون سیستم و چاپگر را خاموش کرده و آن‌ها را دوباره راه اندازی کنید. بسیاری از مشکلات پرینتر‌های لیزری، با راه اندازی دوباره پرینتر برطرف خواهند شد. اما اگر بعد از راه اندازی مجدد، باز هم دستگاه پرینت نمی‌گیرد بهتر است برای تعمیر آن اقدام کنید. پرینتر در دسته ماشین‌های اداری قرار گرفته و نقش مهمی در دفتر کار دارد. برای سرویس و تعمیر تخصصی ماشین‌های اداری روی لینک زیر کلیک کنید.

شارژ کراتریج در محل

بهم ریختن فونت کلمات

اگر پرینتر سند شما را با فونت متفاوتی چاپ کرده ، به احتمال قوی در ارتباط سیستم با پرینتر مشکلاتی پیش آمده است. سند مورد نظر را دوباره چاپ کنید، اگر فونت هنوز اشتباه چاپ می‌شود باید درایور‌ها را بررسی کنید. به سایت کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کرده و آخرین نسخه درایور را دانلود کنید. از نصب درست فونت، روی سیستم اطمینان حاصل کنید.

کمرنگ پرینت گرفتن پرینتر

بعضی اوقات، صفحات چاپی پرینتر کمرنگ تر از حد معمول به نظر می‌رسند. این در حالی است که، شارژ کارتریج را نیز به تازگی انجام داده‌اید. اگر می‌بینید بعد از شارژ کارتریج، کیفیت پرینت به شدت کاهش یافته، این یعنی از تونر نامرغوبی استفاده کرده‌اید. اگر از کیفیت تونر مطمئن هستید، باید تنظیمات پرینتر را بررسی کنید. اغلب پرینتر‌ها از قابلیت صرفه اقتصادی برخوردار هستند. اگر دستگاه در این حالت قرار گرفته باشد، از مصرف کارتریج کاسته و کمرنگ چاپ می‌کند. با تغییر این تنظیمات و بررسی کردن کارتریج، کیفیت را به پرینتر بر می‌گردانید.