به کار بردن چوب در طراحی خانه، به محیط حس و حال و گرمای دلپذیری خواهد بخشید؛ از این رو خانه چوبی همیشه مورد پسند عموم مردم بوده است و عمده‌ی افراد با سلایق مختلف، به داشتن یک خانه چوبی علاقمند هستند. افزون بر این به دلیل مزایای ساخت خانه چوبی، پیشنهاد بسیاری از مهندسان برای افرادی که می‌خواهند ویلا بسازند، ساخت خانه چوبی به جای خانه‌های سنگی و گلی است. به طور قطع دلایل متعددی برای انتخاب خانه چوبی از سوی متخصصان و مهندسان وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر در زمین مورد نظرتان قصد ساخت ویلا دارید، این بار با ساخت یک خانه چوبی زیبا، زندگی‌ای رویایی را تجربه کنید. زندگی در فضایی چوبی و دلچسب، آرامش محیطی و روانی خاصی دارد که روح انسان را به شدت آرام و تازه می‌کند.

برجسته‌ترین مزایای ساخت خانه چوبی

اگر بخواهید چوب را با سایر عناصر دکوراسیون داخلی مورد قیاس قرار دهید، به طور حتم چوب برنده‌ی این میدان مقایسه خواهد بود. زیبایی خارق العاده‌ای که چوپ به فضا می‌بخشد توصیف شدنی نیست و از طرفی ساخت خانه چوبی از نظر فیزیکی نیز مزیت‌های بسیاری دارد. مزایایی چون:

  • عایقی خارق العاده برای جلوگیری از اتلاف انرژی:

وجود سیستم گرمایشی برای گرم کردن هر خانه‌ای ضروری است، اما آیا می‌دانستید خانه چوبی بیشتر از خانه‌هایی با سازه‌های بتنی و فولادی، گرما و انرژی را در خود حفظ می‌کند؟ بله! علاوه بر این حفظ گرما، این ویژگی‌ خاص چوب است که در زمان گرم شدن محکم‌تر خواهد شد؛ درحالی که سازه‌های فولادی یا بتنی بدون عایق، وقتی در معرض گرما قرار بگیرند، منبسط شده و ممکن است به یکباره فرو بریزند!

  • ساخت خانه چوبی، مقرون به صرفه و با سرعت:

خرید چوب برای ساخت خانه نسبت به مصالحی مثل سیمان، سنگ، آجر و... ارزان‌تر خواهد بود؛ بخصوص در استان‌های شمالی. زمانی که چوب مورد نیاز برای ساخت خانه چوبی فراهم شود، کار با سرعت بیشتری انجام خواهدشد؛ چراکه چوب تنها مصالحی است که حتی باران هم مانع ادامه‌ی کار با آن نمی‌شود. البته که چوب معمولی به مرور زمان در مقابل باران پوسیده می‌شود و بایستی از چوب‌های ترمووود برای مقابله با باران و رطوبت استفاده کرد و یا به عایق سازی چوب‌های معمولی پرداخت. همچنین باید گفت که اصلاح یا بازسازی خانه‌های چوبی نیز بسیار ساده و کم هزینه می‌باشد.

  • خانه چوبی سازگار با محیط زیست:

یکی دیگر مزایای ساخت خانه چوبی تجدید پذیر بودن آن است؛ چراکه چوب‌ها به علت جذب آلودگی‌ها به خود و نیز جذب کربن دی اکسید موجود در هوا سازگاری خود را با محیط زیست ثابت کرده‌اند. بنابراین استفاده از چوب در ساخت خانه یا دکوراسیون داخلی برای زندگی بهتر انسان اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

  • خانه چوبی، مستحکم و با دوام:

علرغم تصور عموم مردم خانه‌ای که با چوب ساخته می‌شود مستحکم و ایمن است، چوب‌ها به علت وزن کمی که دارند به راحتی خم می‌شوند اما فرو نمی‌ریزند. این در حالی است که خانه‌های آجری با یک ‌ضربه‌ی کوچک ازهم می‌پاشد. با توجه به ویژگی‌های چوب حتی می‌توان خانه‌های چوبی را تا حدی جا به جا نیز کرد. به این ترتیب می‌توان چوب را عنصری بادوام بالا نیز دانست.

  • مقاومت در برابر آب:

برای ساخت خانه با چوب و یا حتی یک کلبه چوبی یک نگرانی بزرگ وجود دارد؛ آب باران و خیس شدن چوب! از آنجا که چوب قابلیت جذب بالایی دارد نگران بودن شما طبیعی است. اما بر اساس برخی مطالعات صورت گرفته بر روی انواع چوب، اطلاعاتی به دست آمده که برخی از انواع چوب در براب آب مقاومت بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در ساخت انواع خانه چوبی یا کلبه چوبی مورد استفاده قرار داد.

  • چوب، عایق صدا:

به طور کلی چوب به اندازه‌ی دیگر مصالح عایق صدا نمی‌باشد اما تا حد زیادی از ورود و خروج صدا جلوگیری می‌کند، تا جایی که از آن برای ساخت سالن‌های کنسرت نیز بهره می‌گیرند. از طرفی خانه چوبی معمولا در سطح شهر و در فضای شلوغ بنا نمی‌شود؛ چراکه وجود یک خانه‌ی چوبی میان آپارتمان‌های شهری کمی ناهمگون است.

بنابراین اگر می‌خواهید ویلا یا کلبه‌ای در حیاط منزلتان بسازید، سازه‌های چوبی را انتخاب کنید. داشتن یک کلبه چوبی برای عصرهای سرد پاییزی می‌تواند روحیه افراد خانواده را تا حد زیادی تقویت کند.

ساخت خانه چوبی خود را به مهندسین زبده بسپارید!

 اگرچه در گذشته که بافت روستاها متشکل از خانه‌های چوبی بود و هر فرد به تنهایی خانه چوبی می‌ساخت. امروزه با تغییر نسل و توقعات شخصی افراد ساخت یک کلبه چوبی و یا یک خانه چوبی از عهده هر فرد عامی بر نخواهد آمد. مسلماً شما هم دوست دارید خانه چوبی‌تان را با به روزترین فوندانسیون طراحی و اجرا کنید؛ برای رسیدن به این مقصود بهتر است به سراغ گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد بروید. گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد با حدود نیم قرن سابقه کاری در ساخت ساختمان و انواع سازه‌های چوبی اعم از کلبه چوبی، خانه چوبی، ویلا چوبی و... درخشان عمل کرده است. این گروه مهندسی با کادری مجرب و حرفه‌ای توانسته است طرح‌های بسیاری را در کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا و نیز در استان‌های شمالی، تهران، کیش، کرج و... به اجرا در آورده است. برای داشتن یک ویلا چوبی لوکس و زیبا کافی است خواسته‌های خود را با گروه مشاوره آرتمن پاسارگاد (http://artmenwoodenvilla.com) در میان بگذارید و خانه رویایی خود را تحویل بگیرید.

با آرتمن پاسارگاد تجربه‌ی خوبی خواهید داشت!

  • کادر مهندسی شرکت آرتمن پاسارگاد از دانش آموختگان دانشگاه کالیفرنیا هستند و به صورت تخصصی در رشته‌‌های با گرایش سازه‌های چوبی تحصیل کرده‌اند.
  • تحصیلات و مهارت بالا عامل اصلی سرعت در اجرای طرح‌های خانه چوبی بوده و از صفر تا صد ساخت خانه چوبی را خود مجموعه پشتیبانی خواهد کرد.
  • مجموعه آرتمن پاسارگاد (com) با بررسی کامل آئین نامه‌ها، سازه‌های چوبی را بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و به اجرا در می‌آورد.

برای دسترسی به این گروه قوی و ماهر کافی است به وبسایت آرتمن پاسارگاد مراجعه کرده و از مشاوره رایگان این مجموعه‌ی مجرب بهره مند شوید. انتخاب آرتمن پاسارگاد یک اجبار از سر ناآگاهی نیست؛ یک انتخاب هوشمندانه است!