تولید محتوای گردشگری، مهم ترین ابزار و روش برای موفقیت یک سایت آژانس مسافرتی و فروش بیشتر است. امروزه هر آژانس گردشگری برای حضور در عرصه پر رقابت، نیاز به راه اندازی سایت تخصصی دارد اما باید توجه داشته باشید که استارت زدن یک سایت کافی نیست، بلکه در آن راستا باید به تولید محتوای تخصصی هم اهمیت بدهید.

در این بحث قصد داریم تا شما را با مطالب مورد نیاز برای تولید محتوا سایت گردشگری، اهمیت آن، هزینه تولید محتوای تخصصی گردشگری و ... آشنا کنیم. به این ترتیب با آگاهی بیشتری به این امر اقدام می کنید و به کمک یک تولید محتوای قوی، سایت خود را ارتقا داده و از مزیت ‌های ویژه آن از جمله افزایش فروش، ترافیک سایت و... برخوردار شوید.

 

تولید محتوای گردشگری شامل چه مطالبی است؟

اگر تولید محتوای گردشگری برای سایت و فضاهای دیگری مانند اینستاگرام و... به صورت حرفه ای نوشته می شود، می‌بایست یک سری از مطالب مهمی که مسافر به دنبال آن است در آن مورد اشاره قرار بگیرد. مسافران همواره به دنبال یافتن سایتی هستند که به آنها اطلاعات جامعی را در مورد مطالب مفید و کاربردی ارائه کند.

مطالب تولید محتوای سایت گردشگری به شرح زیر می‌باشد:

  • لیست مکان‌های تاریخی:

 برخی از مسافران صرفاً به خاطر تماشا و دیدن آثار تاریخی به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کنند، به همین خاطر بهتر است حتماً در تولید محتوای گردشگری این قسمت را فراموش نکنید. همچنین توصیه می‌شود که قبل از اقدام به تولید محتوای تخصصی گردشگری، از مکان‌های تاریخی هر محل به خوبی اطلاعات کسب کنید.

 

  • لیست مراکز خرید:

مراکز خرید همواره می‌توانند یک جاذبه گردشگری برای یک شهر و یا کشور به حساب آیند. برای مثال برخی از بازارهای مرزی در شهرهای مرزی کشور توانسته نظر مسافران را به خود جلب کند. همچنین مراکز لوکس و مدرنی که در شهرهای بزرگ ساخته شده اند نیز می تواند علاقه افراد به اقامت در آن شهر را به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است لیست این مراکز خرید در هر شهر و یا کشور را در تولید محتوای گردشگری خود بیاورید.

 

  • معرفی مکان های روستایی و قومی:

بعضی از شهرها به دلیل دارا بودن مکان‌های روستایی و یا قومی مانند قوم عشایر باعث جذب توریست‌های مختلف از سراسر نقاط ایران و جهان خواهند شد. پس بهتر است در تولید محتوای سایت گردشگری خود از معرفی این مکان‌های جذاب غافل نشوید.

 

  • چگونگی رزرو بلیط و هتل:

همیشه یکی از دغدغه بزرگ توریست‌ها عدم اطلاع از چگونگی رزرو بلیط و هتل بوده است چون آنها با مناطق گردشگری آشنایی کافی ندارند. به همین خاطر باید در تولید محتوای گردشگری چگونگی رزرو بلیط و هتل را مورد اشاره قرار دهید. حتی در صورت امکان، لیست تمامی هتل‌ها و شماره‌های تماس نیز در اختیار مسافران بگذارید.

 

  • ارائه اطلاعات در مورد تورهای داخلی و خارجی:

 امروزه میزان علاقه افراد به گردشگری خارجی و داخلی با تور افزایش یافته است به طوری که درصد بالایی از توریست‌ها به دنبال پیدا کردن تور مناسب سفر خود هستند. بهتر است اطلاعات دقیق در مورد تور گردشگری از جمله ساعت حرکت، تعداد مسافران، خدمات ارائه شده، زمان بازگشت و... را در تولید محتوای گردشگری ارائه دهید.

 

  • چگونگی أخذ ویزا:

برای گردشگری خارجی یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است أخذ ویزا می‌باشد، به همین علت می‌بایست در تولید محتوا گردشگری، راه‌های سریع و آسان أخذ ویزای مختلف مانند ویزای شنگن، ویزای استرالیا، ویزای کانادا و... به مسافران بگویید تا آنها بتوانند با استفاده از راهنمایی گفته شده در مدت زمان کمی ویزای خود را آماده سازند.

بنابراین اگر در محتوای سایت گردشگری خود به مطالب بالا به خوبی بپردازید، مسافر می‌تواند به شما اعتماد کند. همین موضوع باعث دستیابی به موفقیت و پیشی گرفتن از سایر رقیبانتان در حوزه گردشگری خارجی و داخلی و همچنین خدمات مهاجرتی خواهد شد.

 

 

 

اهمیت خدمات تولید محتوای گردشگری چیست؟

y2

صنعت توریسم امروزه به تولید محتوای سایت بسیار قوی نیاز دارد. همانطور که می دانید به علت فراگیری فضای مجازی، یکی از راه‌های جذب مسافران همین تولید محتوای گردشگری می‌باشد.

 به همین خاطر سایت‌های گردشگری، آژانس های مسافرتی و... در تلاش برای انتخاب بهترین خدمات تولید محتوای سایت گردشگری هستند تا به کمک آن بتوانند صنعت توریسم را گسترش دهند و از مزایای آن بهره مند شوند.

 

خدمات تولید محتوای گردشگری مزایایی به صورت زیر دارد:

  • توصیف مکان ها به طور حرفه ای:

خدمات تولید محتوای گردشگری به گونه ای مکانی را توصیف می‌کند که مسافر بتواند خود را در آن شهر و محل تصور کند و از واقعیت جدا شود. این کار باعث ایجاد انگیزه و علاقه به سفر در توریست و در برخی مواقع تمایل به مهاجرت خواهد شد.

 

  • تولید محتوا یونیک:

 ممکن است مسافر جمله و مطالبی تکراری زیادی در مورد جاذبه‌ گردشگری یک شهر و یا کشور خوانده باشد به همین خاطر می‌توان با تولید محتوای گردشگری یونیک و درجه یک نظر او را تغییر داده و جنبه‌های دیگری از آن مکان را برای او به نمایش گذاشت تا تصمیم به سفر و یا اقامت در آن محل بگیرد.

 

  • جذب بیشتر توریست:

 اگر در تولید محتوای گردشگری برای مطالب مربوط به هر جاذبه های گردشگری از عکس‌های مناسب و زیبا استفاده شود، می‌تواند بر تصمیم گیری مسافران تاثیر بسیار قابل توجه ای داشته باشد. همانطور که روانشناسان می‌گویند افراد با دیدن یک منظره زیبا، بیشتر از مواقعی که صرفاً مطالبی در مورد آن می‌خوانند هیجان زده می شوند.

 

  • بالا بردن میزان سئو سایت:

 هر گاه از خدمات حرفه ای برای تولید محتوای گردشگری استفاده کنید، به راحتی میزان سئو سایت افزایش پیدا خواهد کرد و این کار موجب می شود تا موتورهای جستجوگر سایت شما را در ردیف‌های بالا قرار بدهد. یکی از مزیت‌های قرارگیری در ردیف های بالا این است که آمار بازدید سایت به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن، فروش نیز بالا خواهد رفت.

با توجه به موارد گفته شده اگر شما مدیریت یک آژانس مسافرتری و یا سایت گردشگری را بر عهده دارید، بهتر است برای تولید محتوای گردشگری مورد نیاز خود از خدمات تولید محتوای باکیفیت استفاده کنید.

 همانطور که اشاره شد، یک محتوای تخصصی و سطح بالا در جذب مسافر و میزان رضایت او تاثیر فراوان دارد. بنابراین اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی شاهد فروش تمامی تورها و بلیط‌های گردشگری خود باشید، حتماً در انتخاب خدمات تولید محتوای گردشگری دقت کنید.

 

تولید محتوای جهانگردی و ایرانگردی چیست؟

y3

تولید محتوای تخصصی گردشگری را می توان به طور کلی به دو دسته جهانگردی و ایرانگردی تقسیم بندی کرد. هر یک از این دو دسته علاقه مندان خاص خود را دارند. برای کامل و جامع بودن تولید محتوای سایت گردشگری می‌بایست به موارد مهم در هر دسته بپردازید.

 

  • جهانگردی:

افرادی که به جهانگردی علاقه دارند همواره به دنبال کشف جاذبه‌های گردشگری جدید در کشورهای مختلف جهان می‌باشند. اگر می‌خواهید یک محتوای جذاب جهت گردشگری خارجی برای توریست‌ها تولید کنید می‌بایست این جاذبه ها را به خوبی شناخته و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار آنها قرار دهید.

 همچنین برای آن که بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از محتوای گردشگری دریافت کنید بهتر است انواع تور گردشگری خارج از کشور را مورد اشاره قرار دهید و هر کدام را با اطلاعات کامل مانند تاریخ شروع تور، مدارک مورد نیاز، مدت زمان سفر و... درج کنید.

 برای مثال اگر می‌خواهید در مورد تور کانادا بنویسید، پیشنهاد می‌شود که حتماً به آب و هوای این کشور اشاره کنید تا مسافران لباس‌های مناسب را به همراه خود داشته باشند.

 اگر تور گردشگری مربوط به کشورهای آسیایی باشد، نوع آب و هوا و همچنین آدام و رسوم در آن کشورها بسیار متفاوت خواهد بود. پس بهتر است به این تفاوت‌ها و همچنین نکات مهم در مورد سفر به هر ناحیه در تولید محتوای گردشگری اشاره شود تا مخاطب و مسافر اطلاعات کامل و جامعی در اختیار داشته باشد.

 

  • ایرانگردی:

در تولید محتوا مربوط به ایرانگردی، کار راحت تر است؛ زیرا تفاوت فرهنگی در شهرهای ایران به شدت کشورهای خارجی نخواهد بود. اما این به معنی آن نیست که اگر ناحیه گردشگری دارای آداب و رسوم خاصی بود به آن پرداخته نشود.

 شما می‌توانید در تولید محتوا ایرانگردی تمام جاذبه‌های گردشگری ایران، چه آنهایی که شناخته شده اند و چه آنهایی که مورد کم لطفی قرار گرفته اند را به صورت توصیف‌های جذاب و دوست داشتنی به مسافر ارائه دهید.

 همچنین بهتر است که مراسم و جشن خاصی که در آن ناحیه برگزار می‌شود را با ذکر دقیق تاریخچه و زمان برگزاری جشن در تولید محتوای گردشگری سایت خود بیاورید. این کار به مسافران کمک می‌کند تا سفر خود را مطابق آن تاریخ تنظیم نمایند.

 برای مثال اگر قصد تولید محتوای گردشگری در مورد جاذبه گردشگری شهر پاوه در استان کرمانشاه را دارید باید به جشن انار، تاریخچه آن و تاریخ برگزاری آن نیز اشاره کنید.

بنابراین اگر مواد گفته شده را در تولید محتوای گردشگری در حیطه ایرانگردی و جهانگردی مورد توجه قرار دهید به مسافر در پیدا نمودن تور گردشگری مناسب و مورد علاقه اش کمک بزرگی خواهید کرد. این موضوع برای شما فروش بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

 

 

تولید محتوای خدمات مهاجرتی و اقامت، ویزا، کار و تحصیل چیست؟

y4

آژانس‌های گردشگری که خدمات مهاجرتی به مسافران خود ارائه می‌دهند می‌بایست برای جذب بیشتر مخاطب یک به تولید محتوای گردشگری تخصصی و سطح بالایی را در این حوزه تولید کنند.

 همانطور که میدانید اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگری را دارند، تمایل به دانستن جواب برخی از سوال‌های مهم در این زمینه را دارند.

 به همین دلیل در این جا به چند نمونه از سوال های مهم مهاجران که باید در تولید محتوا سایت گردشگری به آنها پرداخته شود اشاره کنیم.

 

  • چگونگی اقامت و مدت زمان آن:

 برخی از کشورها در ابتدای ورود مهاجران برای آنها مدت زمان مشخصی را برای اقامت در یک شهر تعیین می‌کنند که در این مدت زمان تعیین شده، مهاجر اجازه خروج از آن شهر را نخواهد داشت.

 همچنین یکی از موارد مهم اقامت، هزینه آن است چون مهاجران بودجه محدودی در اختیار دارند و شاید تا پیدا نمودن کار مناسب مجبور به هزینه نمودن بودجه خود باشند؛ بنابراین یکی از پرسش‌های مهمی که در تولید محتوای گردشگری مربوط به مهاجرت باید پاسخ داده شود مربوط به اقامت و کیفیت آن می‌باشد.

 

  • راه‌های أخذ ویزا:

گفتنی است که برخی از ویزاها از اعتبار بیشتری برخورد هستند و مهاجران تمایل بیشتری به أخذ آنها دارند؛ پس بهتر است در تولید محتوای گردشگری این ویزاهای محبوب را شناخته و راه‌های أخذ آن را مورد بررسی قرار دهید.

 همچنین می‌بایست شرایط أخذ هرکدام را به طور کامل شرح دهید. برای مثال، ویزای کانادا چه مدت اعتبار خواهد داشت و با آن به کدام یک از کشورهای دیگر می‌توان سفر کرد.

 در تولید محتوای گردشگری در حوزه خدمات مهاجرتی از ویزاهای محبوب مهاجران نیز می‌شود، به ویزای شنگن، ویزای استرالیا و... اشاره کرد.

 

  • شرایط کار و تحصیل:

مهاجرت به کشوری دیگر جهت تحصیل شاید امکان کار کردن را از شما سلب کند؛ زیرا برخی از کشورها به دانشجویان خارجی اجازه کار کردن را نخواهد داد.

 پس در تولید محتوای گرشگری توصیه می‌شود که حتماً شرایط و موقعیت کار و تحصیل را در تولید محتوای گردشگری به درستی بیان کنید تا مهاجران به شما اعتماد کرده و بعد از مهاجرت با مشکل‌های زیادی مواجه نشوند. همچنین بتوانند به خیال آسوده به خدمات مهاجرتی شرکت شما اطمینان پیدا کنند.

 

 

 

هزینه تولید محتوای گردشگری چگونه محاسبه می شود؟

y5

حال که با تولید محتوای گردشگری آشنا شدید و قصد تولید یک محتوای یونیک و جذاب را برای بالا بردن میزان فروش و همچنین پیشی گرفتن از رقیبانتان را دارید، شاید برایتان سوال پیش آید که هزینه تولید این گونه محتواها چگونه محاسبه شده و قیمت آن به چه عواملی بستگی دارد؟

 ما در این قسمت می‌خواهیم عوامل موثر بر قیمت تولید محتوای گردشگری را برای شما توضیح دهیم.

هزینه تولید محتوا گردشگری به صورت کلمه ای محاسبه می‌گردد اما هزینه هر کلمه به عوامل زیر بستگی دارد:

  • زبان تولید محتوا: محتوای گردشگری به علت دارا بودن مخاطب‌های مختلف ممکن است به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و... نوشته شود. باید توجه داشته باشید که هزینه تولید محتوا هر زبان با دیگری متفاوت است. برای مثال تولید محتوای گردشگری به زبان عربی از انگلیسی گران تر خواهد بود.
  • موضوع محتوا: اگر محتوا مربوط به جهانگردی باشد به مراتب از قیمت بالاتری در مقایسه با تولید محتوای ایرانگردی خواهد داشت.
  • میزان مهارت و تجربه نویسنده: هر چه مهارت و تجربه نویسنده در تولید محتوای گردشگری بیشتر باشد، طبیعتاً محتوای تخصصی تری به شما ارائه خواهد داد و هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

با توجه به موارد فوق هزینه تولید محتوا متغییر خواهد بود، بنابراین قبل از اقدام به سفارش بهتر است از هزینه آن اطلاع پیدا کنید. از این رو می‌توانید به سایت های خدمات تولید محتوا مراجعه کرده و با دیدن نمونه‌های کار موجود در سایت، نوع محتوای دلخواه خود را انتخاب و از هزینه تولید محتوای گردشگری مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید.

 

نقش کیفیت محتوای گردشگری در رتبه سایت

هر چه میزان کیفیت تولید محتوای گردشگری در سایت شما بیشتر باشد به همان میزان نیز رتبه سایت بالا تر خواهد رفت. این موضوع برای شما مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت که این مزایا عبارت اند از:

  • افزایش بازدید: اگر محتوای سایت با کیفیت باشد، تولید محتوای تخصصی گردشگری به صورت حرفه ای انجام شود، موتورهای جستوجوگر این موضوع را فهمیده و شما را بالاترین ردیف قرار می‌دهند.
  • افزایش میزان اعتبار: هرچه تولید محتوای گردشگری باکیفیتی داشته باشید و توسط مسافران داخلی و خارجی به میزان بیشتری دیده شوید، به مراتب اعتبار شما نیز افزایش خواهد یافت و نام آژانس گردشگری شما یک نام قابل اعتماد در میان توریست‌های خارجی و داخلی محسوب خواهد شد.
  • فروش بیشتر:  تولید محتوای گردشگری اعتبار بیشتر برای آژانس گردشگری شما و همچنین فروش بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت.

بنابراین در هنگام تولید محتوا گردشگری حتماً به کیفیت و استانداردهای یک محتوای تخصصی دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید به کمک این محتوا، سود و اعتبار زیادی را به راحتی کسب کنید. اگر تا کنون به تولید محتوای گردشگری اقدام نکرده اید، پیشنهاد می دهیم این کار را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید.

 

سخن پایانی

در انتها باید بگوییم که میزان کیفیت و کاربردی بودن تولید محتوای گردشگری که شامل مطالب مختلف و گوناگونی مانند جاذبه‌‌های گردشگری و... می‌باشد از اهمیت زیادی برای آژانس‌های گردشگری برخوردار است.

 دلیل عمده موفقیت یک سایت در حوزه گردشگری به میزان زیادی به محتوای سایت بستگی دارد. به همین خاطر اگر قصد تولید یک محتوا در حوزه گردشگری خارجی یا داخلی را دارید بهتر است این کار را به افراد با تجربه و با مهارت در این زمینه بسپارید.

"کافه محتوامرجع تولید محتوای تخصصی سایت، با تکیه بر 10 سال سابقه درخشان در امر تولید محتوا و تیمی از نویسندگان با تجربه و توانمند، بهترین گزینه برای تولید محتوای گردشگری سایت شما می باشد.

با مراجعه به سایت و مشاهده نمونه کارها، سفارش خود را ثبت کنید. این مجموعه، مجری انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر، متناسب با بودجه مالی شما نیز می باشد.

** محتوای تخصصی و یونیک سایت خود را به ما بسپارید.

**یک فنجان محتوای داغ، مهمان ما باشید!

منبع: کافه محتوا