به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید شهاب الدین چاوشی ضمن اشاره به مأموریت دولت تدبیر و امید در صدد یافتن راه کارهای مناسب برای اصلاح امور گفت: همه کارگزاران دولت ملزم به رعایت شعارها و هدف های اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار افزود: هر سازمان و اداره ای که گره از کار مردم نگشاید متعلق به جمهوری اسلامی نیست و سازمانها و ادارات برای سرعت و سهولت در اداره امور اجتماعی مردم ایجاد شده و از درآمدهای عمومی کشور تغذیه می کنند بنابراین نباید با ضوابط غیرمعقول و تفسیرهای سلیقه ای دست و پای مردم را ببندند، همچنین مردم باید از حضور نیروهای دولتی در کنار خود احساس امنیت کنند و مجموعه دولت وظیفه دارد در مقابل نارسائی ها و دغدغه های مردم احساس مسئولیت کند.

چاووشی گفت: دولت باید شایستگان را شناسایی و بر سرکار بگذارد و مسئولیت مدنی دولت اقتضاد می کند شایستگان به کار گمارده شوند تا مردم مجبور به تحمل خسارت ناشی از سوء مدیریت ها و عملکردهای نادرست نشوند.

وی افزود: حکومت فی نفسه مقدس نیست، بلکه عملکردها و رفتارهای مردم گرایانه و خداپسندانه مسئولان سبب تقدس و استحکام نظام جمهوی اسلامی شده است و حکومت جمهوری اسلامی ایران از حکومت امیرالمومنین برتر و مقدس تر نیست، چرا که آن حضرت هم بدون حضور و همراهی مردم ناچار به ۲۵ سال سکوت و تحمل استخوان در گلو و خار در چشم شد تا زمانی که مردم به او روی آوردند و مشروعیت نظام اسلامی با کارآمدی و مقبولیت آن گره خورده است.

چاووشی اشاره کرد: هیچ یک از جریان های سیاسی کشور بالاتر از قداست و حقانیت امیرالمومنین نیستند، چرا که آن حضرت مصالح جامعه اسلامی را بر حقانیت خود و حق حکومت الهی خویش ترجیح داده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار یکی از راهکارهای نجات تهران از بحران آلودگی هوا و ترافیک کمرشکن را کاستن از تعداد مهاجرت ها در سایه پرداختن به حل مسائل شهرستانها دانست و گفت: نباید اجازه داد ریه و مجاری تنفسی تهران بیش از این آسیب ببیند و باید از خیر صنایع آلاینده بگذریم و محیط زیست سالم فیروزکوه، که دارای مهمترین ویژگیهای طبیعی و جاذبه های گردشگری است را حفاظت نمائیم.

معاون استاندار گفت: کشور مسلمانی نظیر مالزی از محل صنعت توریسم سالانه به اندازه فروش سالانه نفت ایران درآمد کسب می کندو ما باید این فرصت های طلایی را برای کشور با استفاده از سرمایه گذاران و صاحبان اندیشه های بزرگ اقتصادی مدیریت کنیم.

چاووشی در پایان: مسئولانی را که انگیزه و تحرک لازم برای همسوئی با برنامه های دولت و اجرای دقیق آنها را ندارند به سپردن سنگرهای خدمتی شان به سربازان تازه نفس توصیه کرد.