به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امروزه تصاویر زیبای زیادی از چشم اندازهای مشهور گردشگری که به کرات روی کارت پستال ها و مجلات و روزنامه ها نقش می بندند، نقش بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری به گردشگران دارند تا آنجا که بهره بردن از یک چشم انداز زیبا به تنهایی می تواند عاملی در جذب گردشگر باشد.

این چشم اندازها با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، هریک به تنهایی یک جاذبه گردشگری برای کشورهایشان به شمار رفته و گردشگران را مبهوت خود کرده و در جایشان میخکوب می کنند. سایت معتبر « نشنال جئوگرافی» در گزارشی به معرفی ۱۰ چشم انداز برتر تاریخی و طبیعی مورد علاقه گردشگران پرداخته که می تواند برای هر علاقه مند به سفر و صنعت گردشگری جالب باشد.

** دره گرند کنیون - آمریکا

دره گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون در ایالت آریزونای آمریکا، یک دره ی رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه ی کلرادو است که به عنوان یکی از تماشایی ترین نمونه های فرسایش طبیعی در جهان از آن به عنوان یکی از چشم اندازهای مورد علاقه گردشگران نام برده می شود. از سال ها قبل با راه اندازی یک سازه به شکل نعل اسب بر روی بخشی از این دره با کف شیشه ای، بازدیدکنندگان این دره زیبا که بیشتر آنها گردشگر هستند، رشد چشمگیری یافته است.

** چشم انداز شهر تاریخی فلورانس - ایتالیا

فلورانس، که یادگارهایی از دوره رنسانس به ویژه دو هنرمند مشهور آن « لئوناردو داوینچی» و « میکل آنژ» را در خود جای داده، به واسطه داشتن این آثار تاریخی ارزشمند دارای یکی از چشم اندازهای مورد علاقه گردشگران است. یکی از این مکان ها، کلیسای جامع فلورانس است که با داشتن یکی از بزرگترین گنبدهای معلق جهان در قرن ۱۵ میلادی، چشم انداز زیبایی به فلورانس بخشیده و از فراز آن می توان نمایی ۳۶۰ درجه از این شهر زیبا را مشاهده کرد.

** آبشار نیاگارا - مرز آمریکا و کانادا

آبشار نیاگارا در مرز دو کشور آمریکا و کانادا که در ماه های اخیر با نورپردازی زیبا، رشد چشمگیر گردشگرانش را تجربه کرده، یکی از چشم اندازهای مورد علاقه گردشگران به شمار می رود. این آبشار ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک است که بر روی رودخانه ی نیاگارا واقع شده اند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در کشور آمریکا و در جنوب استان اونتاریوی کانادا قرار دارد.

** ساحل غربی ایرلند

ساحل غربی ایرلند به دلیل داشتن ساحل صخره ای با ارتفاع بالا علاوه بر داشتن یک چشم انداز مورد علاقه گردشگران به اقیانوس اطلس که در بسیاری از فیلم های سینمایی به تصویر کشیده شده، از ارزش علمی بسیار بالای علمی برای زمین شناسان نیز برخوردار است.

** خلیج سانفرانسیسکو - آمریکا

خلیج زیبای سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا که ورودی اقیانوس آرام محسوب شده و پل زیبای « گلدن گیت» را در خود جای داده است، همواره یکی از جاذبه های برتر گردشگری جهان بوده و چشم انداز زیبای آن مورد علاقه بیشتر گردشگرانی است که به ایالت کالیفرنیا سفر می کنند. این پل در سال ۱۹۳۷ ساخته شد و تا سال ۱۹۶۴ با طول ۲۷۳۷ متر، طولانی ترین پل معلق دنیا به حساب می آمد و جاذبه ی نخست گردشگری شهر سانفرانسیسکو و یکی از جاذبه های گردشگری آمریکا به شمار می رود.

** کاخ ورسای - فرانسه

کاخ ورسای مجموعه ای از چند کاخ در نزدیکی شهر ورسای در حومه پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ های سلطنتی جهان شناخته می شود. این کاخ که به عنوان یک میراث جهانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، تا سال ۱۷۸۹ که به اجبار انقلابیون خانواده سلطنتی به پاریس منتقل شدند، محل زندگی و دربار حکومتی پادشاهان فرانسه بود. کاخ ورسای همچنین دارای بزرگترین مجموعه باغ ها و فضای سبز است که تا کنون در جهان ساخته شده که این امر چشم انداز بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

** ساحل آمالفی - ایتالیا

ساحل زیبای صخره ای منطقه آمالفی در جنوب ایتالیا که حدود ۳۱ کیلومتر امتداد دارد و دو منطقه گردشگری آمالفی و سورنستو را به هم پیوند داده، با داشتن جاده ای زیبا و یک مسیر راه آهن هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر است و با داشتن یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان، تصاویر زیبایی از آن روی کارت پستال ها و مجلات تخصصی صنعت گردشگری نقش بسته است.

** پارک ملی سرنگتی - تانزانیا

پارک ملی سرنگتی در تانزانیا با بهره بردن از تنوع گیاهی و جانوری زیبا از جمله گونه های نادر جانوری شامل شیر، زرافه، آهو و گورخر و همچنین چند کوه مرتفع، چشم انداز بسیاری زیبایی را به گردشگران عرضه می کند که در زمان مهاجرت پرندگان این زیبایی چشم انداز به اوج خود می رسد.

** آسمانخراش های منتهن - آمریکا

آسمانخراش های محله منتهن در آمریکا که از فراز آنها می توان به منظره ای جالب از شهر نیویورک و مجسمه آزادی دست یاست یافت، همواره مورد علاقه گردشگران آمریکا بوده است. در این میان گردشگران بیشتر علاقه دارند از طبقه های ۸۶ و ۱۰۲ برج مشهور" امپایر استیت" که ویژه مشاهده دورنمای شهر هستند، چشم اندازی از آسمان خرا ش های نیویورک را مشاهده کنند.

** بندر هنگ کنک - چین

بندر هنگ کنک در چین به دلیل تنوع بالای قایق هایی که در آن تردد می کنند، همواره یکی از چشم اندازهای زیبای مورد علاقه گردشگران جهان بوده است. این بندر روزانه میزبان انواع مختلف قایق و کشتی شامل قایق های سنتی اژدهاگونه چینی تا کشتی های غول پیکر ویژه حمل کانتینر و همچنین کشتی های بزرگ تفریحی کروز است. بندر هنگ کنک در شب نیز یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان را داشته و در طول سال نیز به کرات میزبان جشنواره های مختلف گردشگری است.