مقایسه ظروف آشپزی برتر ایرانی برای یک آشپزی خوب و آسان بسیار اهمیت دارد. زیرا برای انجام دادن یک کار عالی به وسایل و ابزار مناسب آن کار نیاز دارید. مثلا یک نجار خوب برای ساخت یک مجسمه به اره تیز، سمباده، چکش و... نیاز دارد. آشپزی هم مانند دیگر کار ها نیاز به ابزار مناسب دارد. در ایران تنوع غذایی بسیاری وجود دارد. مقایسه ظروف آشپزی برتر ایرانی باید از نظر چند ویژگی مهم، مورد مقایسه وبررسی قرار بگیرند. این ویژگی های عبارتند از: جنس وسایل آشپزی، طراحی های این وسایل، مقاومت آنها در برابر گرما و... همچنین وسایل آشپزی باید از رنگ و طراحی های زیبایی برخوردار باشد زیرا آشپزی یک هنر است و اگر کار هنری با ذوق و علاقه انجام نشود قطعا شما به نتیجه عالی و فوق العاده ای نمی رسید.

هر کدام از ظرف های آشپزی برای هدف خاصی، طراحی و ساخته شده اند بنابراین موضوع مقایسه ظروف آشپزی برتر ایرانی بسیار اهمیت پیدا میکند. همچنین وسایل آشپزی باید مناسب با آشپزخانه شما انتخاب شود. انواع مختلف وسایل آشپزی به شما کمک میکند تا بتوانید غذا های مختلفی مثل: خوراک های سبزیجات، سوپ ها، غذاهای سرخ کردنی، استیک ها و غذاهای رژیمی را درست کنید و از میل کردن آنها در ظرف های که با طراحی های فوق العاده آنها اشتهای شما را دو چندان میکند، لذت ببرید.

انواع وسایل آشپزی:

وسایل آشپزی زیادی وجود دارد و هرکدام برای هدف خاصی ساخته شده اند. مقایسه ظروف آشپزی برتر ایرانی در هنگام خرید و انتخاب این وسایل باید انجام شود زیرا ظروف تقلبی در بازار کم نیست و همین موضوع باعث شده تا انتخاب ظروف اصلی کمی سخت تر شود. اگر میخواهید انتخابی فوق العاده وانتخابی با خیالی آسوده داشته باشید ما به شما ظروف نالینو را پیشنهاد میکنیم. ظروف نالینو را میتوان یکی از بهترین مارک ها در زمینه ساخت وسایل آشپزخانه دانست. ما در ادامه شما را با برخی از ظروف مناسب برای آشپزخانه آشنا میکنیم.  

ظروف نالینو

  1. قابلمه مخصوص سوپ و غذا های دریایی(stock pot): این قابلمه دارای قطر کمتر و ارتفاعی مناسبی برای جوشیدن آب دارد. و بیشتر برای درست کردن غذا با بخار آب مناسب است و همچنین این قابلمه برای درست کردن پاستا، غذا های دریایی، سوپ، سبزیجات و... بسیار مناسب و کاربردی هستند.
  2. تابه های گریل: این تابه ها مساحت کف زیاد تری را دارند تا بتوانند گرما را به خوبی در تمام نواحی تابه انتقال دهند. این تابه های برای گریل کردن ماهی، مرغ و ... بسیار مناسب هستند.
  3. ظرف مخصوص درست کردن سس: در قسمت پایینی این ظرف قطر کمتری دارد و گرمای کمتر را انتقال میدهد و باعث میشود شعله در اطراف ظرف قرار بگیرد و این عمل برای بهبود هم زدن مواد درون ظرف میشود. برای آشپزی با زمان های طولانی و حرارت کمتر بسیار مناسب است و همچنین برای درست کردن سس های متنوع برای غذا های ایرانی و غذا های غیر ایرانی بسیار کاربرد دارد.
  4. زودپز مخصوص برای بخار کردن سس غذا یا لعاب انداختن غذا: این ظرف مساحت کف بیشتری دارد و باعث میشود حرارت بیشتری به غذا انتقال پیدا کند. و باعث جا افتادن غذا میشود. این زودپز برای درست کردن غذا های مثل: قیمه و قورمه سبزی و... بسیار کاربردی است.

جنس ظروف آشپزی

یکی دیگر از معیار های مقایسه ظروف آشپزی برتر ایرانی جنس این ظروف است که باید بسیار به آنها توجه شود. ظروف آشپزی از جنس های مختلفی از جمله: مس، آلومینیم، چدن، تفلون و... ساخته میشود. این ظروف ها دارای مزیت ها و معایبی هستند. در اینجا این سوال مطرح میشود که کدام یک از این جنس ها بهتر هستند؟

  1. ظروف مسی: ظروف مسی ظاهری بسیار زیبا دارد. همانطور که میدانید مس حرارت یا گرما را به خوبی از خود عبور می دهد. بنابراین مهم ترین مزیت ظرف های مسی انتقال حرارت به تمام نقاط ظرف به طور یکنواخت است. اما غذا خوردن در این ظروف معایبی هم دارد. غذا خوردن در این ظروف برای مدت طولانی باعث برخی از بیماری ها مثل بیماری های کبدی و بیماری های کلیوی میشود. اما غذا خوردن در این ظروف برای مدت کم نه تنها ضرر ندارد بلکه حسن های هم دارد. یکی از معایب ظرف های مسی سنگینی آنها است و همچنین ظروف مسی کمی گران قیمت هستند.

ظروف مسی

  1. ظروف چدن: ظروف چدنی دارای طراحی های زیبایی هستند. که این ویژگی ظروف چدنی باعث میشود خیلی از خانم ها به این ظرف ها جلب شوند. ظروف چدنی دارای مزیت های فراوانی هستند. یکی از این مزیت ها غیر چسبنده بودن آنها به صورت طبیعی است. همچنین این ظروف به راحتی تمیز میشوند بنابراین ظرف های چدنی کار ظرف شستن را راحت تر کرده است. و دیگر مزیت ظرف های چدنی قیمت آنها است، قیمت این ظروف بسیار مناسب است.
  2. آلومینیم: ظرف های آلومینیم نیز مانند ظروف مسی گرما یا حرارت را به خوبی از خود عبور می دهند و باعث انتقال حرارت در تمام نقاط ظرف میشوند. این ظروف غیر سمی هستند و به راحتی نیز تمیز میشوند بزرگترین مزیت ظرف های آلومینیم، سبکی آنها است. یکی از نوع های ظروف آلومینیمی، ظرف های تفلون هستند. یکی از ظرف های محبوب در بین ظروف آشپزخانه، ظرف های تفلون هستند. ظرف های تفلون به خاطر نچسب بودنشان بسیار محبوب هستند. و همچنین این ظروف به راحتی قابل تمیز شدن هستند. این ظرف ها ارزان تر از ظرف های مسی هستند. تفلون ها برای سرخ کردن بسیار مناسب اند.