سردار مظاهر مجیدی صبح پنج شنبه در سومین گردهمایی بصیرت‌افزایی خدام هیئت رزمندگان همدان در آستانه ماه محرم اظهار کرد: همه ما دلتنگی بزرگ داریم که به محرم برسیم و بغض خود را تخلیه کنیم چراکه در جریان شیوع ویروس کرونا نتوانستیم جلسات هیئت را برپا کنیم.

وی ادامه داد: خادمین هیئت رزمندگان در طول سال هیئت را برپا می‌کنند و تلاش می‌کنند تا شاهد هئیتی انقلابی در استان باشیم و این افتخار و وجه تمایز هیئت رزمندگان است.

سردار مجیدی بیان کرد: همه باید بدانند که شهید همدانی مسئول این هیئت است و از زمانی که ایشان به شهادت رسید همه اعضای هیئت امنا بر این باور هستیم که شهید حاج حسین همدانی مسئول هیئت است حتی در دعوت‌نامه‌ها از امضای شهید حاج حسین همدانی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: بالغ بر ۳۲ هیئت در سطح استان در قالب جوانان، نوجوانان و خواهران فعالیت دارند و به صورت منسجم و هدفمند کار هیئت را پیش می‌برند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: امسال سمت و سو باید رفع شبهات کرونا و تعطیلی هیئات مذهبی باشد.

وی بابیان اینکه در فضای مجازی ایجاد شبهه می‌کنند که معجزات و نتیجه عزاداری‌های شما چی شد؟ که در محرم امسال باید این موضوع را مورد توجه وافر قرار دهیم چراکه امروز جای این بحث ضروری است، عنوان کرد: در تمام هیئات در استان باید از فرصت این ۱۰ روز به خوبی استفاده شود چراکه عملیات جنگ روانی طراحی کرده‌اند تا به باورهای دینی ما آسیب بزنند.

بزرگ‌ترین مسئولیت ما شبهه‌زدایی از ذهن جوانان است

وی عنوان کرد: اصلی که در هیئت رزمندگان مهم است مسئله‌یابی و مسئله‌محوری برای انجام هر موضوع است لذا امروز بزرگ‌ترین مسئولیت ما شبهه‌زدایی از ذهن جوانان است.

وی عنوان کرد: نکته دوم مردمی کردن هیئت است چراکه گاهی تصور می‌شود که سپاه دلیل قوام این هیئت است در حالی که اینگونه نیست بلکه هیئت رزمندگان باید در کنار مردم باشد و دلیل قوام و دوام آن همین نگاه است که شهید همدانی نیز این چنین بود و فضا برای حضور مردم باید در هیئت فراهم شود.

مسئول هیئت رزمندگان همدان نیز در این مراسم عنوان کرد: هیئت رزمندگان همدان دارای ۳۰ واحد است و در هفتمین اردوی جهادی در چهار حوزه هیئت، تربیت، تولید فکر و محتوا، کار جهادی و خدمت فعالیت دارد.

مصطفی میرزایی با بیان اینکه ما معتقدیم هیئتی که نتواند دردی از مردم دوا کند هیئت تراز انقلاب اسلامی نیست، گفت: حضور فعالانه در فضای مجازی، انعکاس فعالیت‌ها در رسانه‌ها و مطبوعات از نقاط قوت ما است و محرم امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: همگان ببینند که هیئتی‌ها که از ابتدای شیوع ویروس کرونا جهادگونه به میدان آمدند و خدمت‌رسانی را اولویت کار خود قرار دادند حال دهه نخست محرم را با تابعیت از قوانین ستاد کرونا برگزار می‌کنند.

مسئول هیئت رزمندگان همدان گفت: ما تابع قوانین هستیم و مسیر ما را رهبر انقلاب مشخص می‌کند و به همین جهت این هیئت موفق شده که جریان‌ساز باشد.