علی ممبینی اظهار کرد: طبق گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، خوشبختانه اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در بیشتر آیتم‌های شبکه شاد مانند تعداد معلمان عضو، تعداد مدارس و تعداد کلاس‌ها، رتبه اول را کسب کرده است. اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی و تولید محتوای آموزشی پنج تا شش درس برای شبکه شاد هستیم.  

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تولید محتواهای درسی شبکه شاد را طبق برنامه‌ای به معلمان سراسر کشور محول کرده است که استان خوزستان نیز وظیفه تولید محتوا برای درس‌های ریاضی پایه سوم و چهارم دانش‌آموزان جسمی - حرکتی، فارسی ۲ دانش‌آموزان اوتیسم، آموزش تکمیلی دانش آموزان پیش دبستانی کم‌توان و درس زبان انگلیسی دبیرستان دانش‌آموزان ناشنوا و کم‌شنوا را بر عهده دارد. تا ۲۵ مرداد نیز فرصت داریم تا ۳۰ درصد اول محتواهای کتب درسی محول شده به استان‌مان را آماده کنیم تا این محتواها در شبکه شاد بارگذاری و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما این است که تا پیش از ۱۵ شهریور و آغاز سال تحصیلی جدید، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و والدین را عضو شبکه شاد کنیم، گفت: نزدیک به هزار دانش آموز استثنایی در خوزستان به علت نداشتن تبلت و گوشی همراه هوشمند، نتوانستند وارد شبکه شاد شوند و با توجه به ضرورت حضور دانش‌آموزان در شبکه شاد، انتظار حمایت خیرین را داریم تا بتوانیم همه دانش‌آموزان را عضو شبکه شاد کنیم.  

ممبینی تاکید کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و مشکلات جسمی دانش‌آموزان استثنایی، حداقل ۵۰ درصد از آموزش ما از طریق شبکه شاد خواهد بود و احتمال اینکه آموزش دانش‌آموزان استثنایی صد درصد از طریق شبکه شاد باشد نیز وجود دارد. تلاش ما بر این است که از همه ظرفیت خیرین و دولت کمک بگیریم تا این دانش‌آموزان را عضو شبکه شاد کنیم.