هادی هاشمیان یکی از عمده گرفتاری‌های مبتلا به جامعه در دستگاه‌های اداری را ضعف نظارت در دستگاه‌ها خواند و گفت: برخی مدیران نظارت لازم را به زیرمجموعه ندارند و یا بسیار ضعیف است و حضور پر رنگ خبرنگاران در عرصه مطالبه گری می‌تواند از شکل‌گیری خیلی از حیاط خلوت‌ها در ادارات جلوگیری کند.

وی، مطالبه‌گری و نظارت را یک تکلیف خواند و افزود: نظارت مسئولان بر زیرمجموعه یک وظیفه است که باید به‌درستی انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر این‌که تزریق امید به جامعه یکی دیگر از وظایف خطیر جامعه رسانه‌ای استان، خاطرنشان کرد: نباید امید کاذب در جامعه ایجاد کرد اما امیدواری فراوانی در جامعه وجود دارد که به آن‌ها پرداخته نشده است، مانند اقداماتی که در دستگاه قضایی صورت گرفته و سطح امیدواری مردم را بالا برده است.

هاشمیان تصریح کرد: پرونده تخلف تعدادی از دستگاه‌های اداری روی میز دادگستری است که در مرحله تحقیقات است و زمانی که نتیجه آن قطعی شده به اطلاع مردم خواهد رسید. نظارت نکردن بر زیرمجموعه که نتیجه آن حیف‌ومیل بیت‌المال است بیشترین علت احضار مدیران به دستگاه قضای است.

وی در ادامه با اشاره به نگاه پیشگیری از جرم در دادگستری استان، تصریح کرد: در کنار برخورد با متخلفان در حوزه منابع طبیعی، کار سنددار کردن اراضی جنگلی و منابع طبیعی استان را در دست داریم تا مسیر تخلف در این حوزه بسته شود و در همین راستان تاکنون 80 هکتار زمین از اراضی اطراف جنگل ناهارخوران گرگان، اراضی ساحل بندر ترکمن و گمیشان سنددار شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان، به تلاش‌های دستگاه قضایی برای اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: در نشست‌ها و دیدارهایی که با فعالان اقتصادی و تولیدی استان داریم آنقدری که از سنگ‌اندازی و فرآیندهای زمان‌بر اداری شاکی هستند از وضعیت اقتصاد و تورم شاکی نیستند درحالی‌که دستگاه‌های متولی حقوق می‌گیرند و باید مشکلات مردم را برطرف کنند متأسفانه خودشان سد تولید شدند.