به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره هجمه های اخیر به رسانه ملی و لزوم نقد پذیری اظهار داشت: رسانه ملی به دلیل جایگاه اثرگذار و نقش مهمی که دارد از طرفدارانی برخوردار بوده و منتقدان صریحی نیز دارد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها تصریح کرد: اگر رسانه ملی مطالبات و مشکلات مردم را بیان کند و ضعف دولت را نشان دهد، آنها ناراحت خواهند شد یعنی ممکن است افراد در سخن بگویند که ما تحمل نقدپذیری داریم اما در عمل اینچنین نباشد چرا که انتقاد سنگین است و برتافتن آن کار آسانی نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه برخی هنگام عمل به حق پایشان می لغزد و نمی توانند این مسیر را طی کنند، تأکید کرد: هر کس که به قدرت می رسد بنا دارد از قدرت حداکثر استفاده را کند اما آنچه که افراد را کنترل می کند قانون است و از این رو با توجه به وظایف متفاوت دولت و رسانه ملی ممکن است اصطکاکی در این زمینه ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه تریبون شدن صدا و سیما برای دولت امری نشدنی است، افزود: دولت باید بداند رسانه ملی مختص دولت نیست و یک رسانه فرادولتی است که نمی تواند تحت امر قوه مجریه قرار گیرد و وظیفه آنها بیان مشکلات و حقایق جامعه است لذا صدا و سیما نباید به دنبال این باشد که چه کسی از آنها راضی و چه کسی ناراضی است.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات مردم در موضوع سبد کالا یادآور شد: اگر رسانه ملی در آن مقطع مشکلات را بیان نمی کرد مردم می گفتند مسائل جامعه سانسور می شود و در اینصورت به رسانه های بیگانه روی می آوردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در عین حال خاطر نشان کرد: حقایق و مشکلات جامعه باید با رویکرد حفظ مصالح نظام مطرح شود و از سوی دیگر آقای روحانی نیز به صورت مکرر بر نقدپذیری تأکید داشته است لذا انتقاد دلسوزانه، سازنده است و رسانه ملی نیز از این موضع از دولت انتقاد می کند.