«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از یک مقام ارشد کاخ سفید که هشدار داده بود شیوع ویروس کرونا در آمریکا وارد مرحله‌ای جدید شده انتقاد کرد.

انتقاد دونالد ترامپ از «دبورا بریکس» بعد از آن مطرح شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از مخالفان جدی دولت ترامپ قبلاً از این پزشک بابت ارائه وجهه‌ای مثبت از عملکرد دولت در مبارزه با کرونا انتقاد کرده بود.

دکتر «دبورا برکس» که به عنوان هماهنگ‌کننده برنامه مبارزه با کروناویروس در کاخ سفید فعالیت می‌کند، گفت: «چیزی که امروز می‌بینیم با آنچه در مارس و آوریل (دیدیم) متفاوت است. (ویروس) به طرز خارق‌العاده‌ای شایع است. در مناطق روستایی به اندازه مناطق شهری وجود دارد.»

برکس قبلاً از عملکرد دولت آمریکا در مبارزه با این ویروس تمجید کرده بود و همین موضوع انتقاد پلوسی را به همراه داشت. ترامپ در توئیتر از هر دوی آن‌ها انتقاد کرد.

ترامپ نوشت: «نانسی پلوسی حرف‌های وحشتناکی درباره دکتر دبورا بریکس بر سر زبان آورد و از او به خاطر حرف‌های مثبتش درباره کار خارق‌العاده ما در مبارزه با ویروس کرونا از جمله واکسن و اقدامات درمانی انتقاد کرد. دبورا برای اینکه حرف‌های نانسی را باطل کند واکنش نشان داد و به ما ضربه زد. رقت‌انگیز است.»

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به چهار میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و شمار قربانیان از ۱۵۴ هزار و ۳۶۰ نفر عبور کرد.