به گزارش پارس به نقل از «اسکای نیوز»، پایگاه‌های اینترنتی وابسته به گروه تروریستی داعش یک ویدیوی تصویری منتشر کردند که نشان می‌دهد «کنجی گوتو» دومین گروگان ژاپنی نزد این گروه اعدام شد.
 
این ویدیو که هنوز صحت آن تایید نشده است، گروگان ژاپنی را در حالی که زانو زده و مردی با نقاب و چاقو در دست کنار وی ایستاده است، نشان می‌دهد. ویدیو با تصویر جسدی تمام می‌شود که سری بر پشت آن قرار داده شده است.
 
در همین حال پس از انتشار این فایل ویدیوئی، دولت ژاپن تلاش می‌کند برای تایید صحت آن، نشست فوق‌العاده‌ای تشکیل دهد.
 
«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن که از این اقدام داعش بسیار خشمگین شده است، بامداد امروز در گفت‌وگویی مطبوعاتی متعهد شد که در برابر چنین تروریسم غیر قابل قبولی تسلیم نخواهد شد.
 
از سوی دیگر، دولت آمریکا کشته شدن دومین گروگان ژاپنی را به شدت محکوم کرده است. کاخ سفید اعلام کرده است تحقیقات برای تایید صحت این ویدیو در حال انجام است.
 
«دیوید کامرون»‌ نخست‌وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای اقدام گروه تروریستی داعش را برای اعدام گروگان ژاپنی «نفرت‌انگیز» و « وحشتناک» خواند و محکوم کرد.
 
«یاسوهدی ناکایاما» معاون وزیر خارجه ژاپن، دیروز اعلام کرده بود مذاکرات درخصوص دو گروگان ژاپنی و اردنی در نزد گروه تروریستی داعش که آنها را تهدید به قتل کرده، «به بن‌بست» رسیده است ولی با این حال منتظر اطلاعات جدید درباره وضعیت این دو نفر است.
 
طبق اعلام ناکایاما، وی سرپرست تیم عملیات ژاپن برای همکاری با دولت اردن است،
 
داعش یک گروگان ژاپنی به نام «نهارونا یوکاوا» را نیز اعدام کرده است که ویدیو آن 24  ژانویه توسط این گروه تروریستی در «توئیتر» قرار داده شد. این گروگان ژاپنی نیز پیش از آن که کنجی گوتو به جست‌وجوی او برود، در ماه اوت در سوریه ربوده شده بود.