عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ و قدردانی از تلاشهای کادر درمان استان برای مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: با تلاش ها و همکاری های مردم، از هفته گذشته روند ثابتی را در ابتلا به کرونا سپری می کنیم اما این وضعیت شکننده است و اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم باز هم شاهد افزایش موارد ابتلا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بزرگ ترین تاثیر و نقش برای کنترل شیوع کرونا در اختیار مردم است که می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم خود برای مقابله با کرونا را ایفا کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر روزهای سختی را برای مقابله با کرونا سپری کرده و عزیزان زیادی را از دست دادیم، افزود: تنها وسیله و داروی بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است که با این روش می توان کرونا را مدیریت کرده و از وضعیت قرمز خارج شویم.

گراوند با قدردانی از تیم های نظارت و بازرسی در استان تاکید کرد: دستگاه های تخصصی به وظیفه ذاتی خود برای نظارت بر اماکن و اصناف عمل کنند چرا که هر گونه قصور و سهل انگاری در این زمینه هزینه های زیادی برای جامعه دارد، لذا اغماض برای برخورد با موارد تخلف جایز نیست.

وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر پروتکل های بهداشتی بر دائمی شدن این کمیته و برگزاری منظم جلسات هفتگی آن تاکید کرد.

استاندار بوشهر خطاب به فرمانداران استان گفت: اگر بانکها، ادارات و مراکز پیشخوان خدمات دولتی و سایر مراکز پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند پلمپ شوند و عواقب عدم رعایت پروتکل ها با مسئولان دستگاه های اجرایی است، چرا که سلامت و آرامش مردم برای ما در اولویت است.

عبدالکریم گراوند در مورد فعالیت میادین میوه و تره بار و بازار ماهی فروشان تصریح کرد: اگر صاحبان مشاغل در میادین میوه و تره بار  و بازارماهی فروشان در استان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند فرمانداران موظف هستند با همکاری دستگاه قضایی نسبت به پلمپ این اصناف اقدام کنند.

وی در مورد برگزاری آیین های ویژه ماه محرم در استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط و ویژگی های آیین‌های محرم در بوشهر که در محیط های سربسته انجام می شود یک کارگروه با مسئولیت معاون سیاسی استاندار و حضور ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی، راهکارهای لازم برای شیوه برگزاری آیین های محرم در بوشهر را بررسی و پیشنهاد دهند.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرایط استان در مورد شیوع کرونا، محدودیت های کرونایی در استان این هفته هم تمدید می شود.