دکتر منصور آرزومند با اشاره به کمبود ماسک و الکل در داروخانه‌ها اظهار کرد: پس از دو ماه از آغاز شیوع کرونا در خوزستان با کمبود شدید الکل، محصولات بهداشتی و ماسک روبه‌رو بودیم؛ هنوز مشکل الکل حل نشده است و تنها صورت مساله را پاک کرده‌ایم. الکل در کدام داروخانه پیدا می‌شود تا در اختیار مردم قرار بگیرد؟

وی افزود: الکل به صورت محلول با قیمت بسیار بالا در اختیار مردم است. خوزستان که این همه ظرفیت تولید الکل دارد، چرا باید این وضعیت را داشته باشد؟ همین قضیه در مورد ماسک نیز در حال تکرار شدن است.

آرزومند تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت صمت نتوانست در زمینه تامین ماسک ورود کنند و همچنین به دلیل میزان تقاضای ماسک، از ۲۶ فروردین‌ماه برای تامین ماسک اقدام کردیم. داروخانه، بخشی از وزارت بهداشت و درمان است و کالاهای سلامت‌محور باید از محل داروخانه‌ها تامین شوند.

وی بیان کرد: در این مدت با همکاری شرکت‌های تولیدکننده، بیش از ۵ میلیون ماسک توزیع شده است.

رئیس انجمن داروسازان خوزستان با اشاره به گزینه مطرح شده از سوی استانداری خوزستان مبنی بر عرضه ماسک در داروخانه‌های منتخب، افزود: اینکه داروخانه‌های منتخب برای توزیع ماسک مشخص شوند، تصمیم فوق‌العاده خطرناکی است؛ مردم چند محله باید برای تامین ماسک به یک محله بروند؟ در این شرایط، چگونه می‌خواهیم فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود؟

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: زمانی که ماسک وجود دارد و می‌توانیم با قیمت مناسب توزیع کنیم، چرا چنین تصمیماتی گرفته می‌شود؟